آشپزی

طرز تهیه املت ایتالیایی با مواد در دسترس

ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید تنها در چند دقیقه املت ایتالیایی خوشمزه درست کنید. با این املت ایتالیایی می توانید میزان پروتئین را در برنامه روزانه خود از یکی از با کیفیت ترین غذاهای تازه افزایش دهید. این یک غذای عالی است که می توان آن را در چند دقیقه تهیه کرد و نوش جان کرد.

طرز تهیه املت ایتالیایی

قبل از شروع، مهم است که توجه داشته باشید که مصرف منظم تخم مرغ برای حفظ سلامتی توصیه می شود. از نظر تغذیه ای غذای بسیار غلیظی است. این افسانه که مصرف زیاد اینها می تواند بر چربی یا خطر قلبی عروقی تأثیر منفی بگذارد، از بین رفته استدر حال حاضر، توصیه می شود که تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین با کیفیت، به طور منظم در رژیم غذایی گنجانده شود.

مواد اولیه املت ایتالیایی

۴ عدد تخم مرغ
۱ کیلو گوجه فرنگی
۲ حبه سیر
۱ قاشق غذاخوری پونه کوهی
۱ قاشق روغن زیتون
۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان
۲ عدد فلفل کاین
۱ پیمانه نمک

مراحل درست کردن املت ایتالیایی

مراحل درست کردن املت ایتالیایی

مقداری روغن در یک قابلمه بریزید.
سپس سیر را ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید تا تفت داده شود. مهم است که فلفل دلمه ای را نیز در این مرحله بگنجانید تا مخلوط تمام طعم را به خود بگیرد.
گوجه فرنگی رنده شده را به تابه اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا با حرارت ملایم بپزد. فراموش نکنید که این آماده سازی را مزه دار کرده و با پونه کوهی مزه دار کنید.
تا زمانی که سس گوجه فرنگی کم شده و روغن روی آن را ببینید، آماده است. وقتی نتیجه غلیظ شد، تخم مرغ ها را داخل قابلمه اضافه کنید تا کم کم منسجم شوند.
پنیر پارمزان را روی تخم‌مرغ‌ها رنده کنید، اگرچه لازم است از پوشاندن زرده اجتناب کنید.
پخت و پز با ۲ یا ۳ دقیقه دیگر تکمیل می شود، اما با درب بسته. بنابراین، یک کشک عالی، اما در عین حال یک نتیجه خامه ای خواهید داشت.
وقتی پخت تمام شد، ظرف را با کمی نمک روی آن تمام کرده و سرو کنید.

فواید مصرف تخم مرغ

تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که حاوی ویتامین D، یک ماده مغذی به طور کلی کمبود است. ثابت شده است که حفظ سطوح پایین آن خطر ابتلا به پاتولوژی های مزمن و پیچیده مانند بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

از سوی دیگر، در سال‌های اخیر در مورد نقش تخم‌مرغ در تغییر پروفایل لیپیدی بحث‌های زیادی شده است. در حال حاضر، با قطعیت مشخص شده است که گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی به طور منظم باعث افزایش قابل توجهی در کلسترول نمی شود. همانطور که توسط مطالعه منتشر شده در Nutrients تأیید شده است، تأثیر منفی بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ندارد.

حال، درست است که برای استفاده حداکثری از تخم مرغ، بهتر است از سرخ کردن آنها خودداری کنید. این روش پخت ارزش انرژی آنها را افزایش می دهد. از سوی دیگر، یک سری اسیدهای چرب منفی، از نوع ترانس، می توانند در طول فرآیند تشکیل شوند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا