ریپورتاژ

طراحی پارتیشن اداری ۲۰۲۲

معماران داخلی بسیاری در سراسر جهان در حال برنامه‌ریزی و طراحی دوباره مفاهیم دکوراسیون داخلی براساس مقوله قیمت پارتیشن اداری متحرک و افزایش تأثیرگذاری دفاتر کاری هستند. تجربه پاندمی اخیر و تفاوت‌های ایجاد شده در شکل ظاهری کسب و کارها در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است. امروزه اشتراک‌گذاری محیط کاری، توجه به مقوله بهداشتی را افزایش داده است. در این زمینه، گزینه سبک‌های ترکیبی یعنی تلفیق زمان و کار از راه دور در شکل‌گیری آن اثرگذار بوده است. از این رو معماران به‌دنبال تعریف مجدد شکل ظاهری دفاتر کاری هستند تا با شرایط جدید سازگار گردد. در ادامه به بررسی اهمیت پارتیشن اداری متحرک و مزایای آن پرداخته می‌شود.

ضرورت پارتیشن‌های اداری

بدیهی است که بهره‌گیری از پارتیشن اداری متحرک، برای افزایش عملکرد در محیط کاری، بهبود تمرکز را به همراه خواهد داشت. گرچه پیاده‌سازی آن به سادگی طراحی نخواهد بود. همه ما اتاق‌های جادار و بزرگ را دوست داریم اما زمانی که به استفاده بهینه از فضا می‌اندیشیم، راه حل‌های محدودی می‌یابیم. شاید استفاده از گزینه پارتیشن تهیه شده از چوب، یکی از کاربردی‌ترین و بهینه‌ترین این راه‌ها در نظر گرفته شود. البته کار کردن در محیط‌های بزرگ به معنای شنیدن صدای مکالمه همکار یا مزاحمت‌های ناشی از آن نیز خواهد بود. استفاده هوشمندانه از این عناصر می‌تواند به مشکلات ناشی از حواس پرتی، تسریع کار با ایده‌های خلاقانه و بهبود عملکرد کارمندان منجر شود. قیمت پارتیشن اداری، در نوع کارگذاری و کیفیت محصولات انتخابی، نوع پیاده‌سازی و بسیاری عوامل دیگر سنجیده می‌شود. این وسایل برای کارمندان حریم خصوصی و فضای شخصی را ارائه می‌دهند حتی اگر در مقیاس کوچک ارائه شده باشند. در کنار این فواید، بر زیباسازی محیط نیز تأکید می‌گردد و به ایجاد حس خوب در حین کار نیز کمک می‌نماید.

پارتیشن‌های اداری

انواع پارتیشن اداری

استفاده از پارتیشن اداری متحرک در فضاهای کاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو انتخاب دقیق و هوشمندانه آن نیز ضروری است. لازم است تا سبک این آیتم با فضای اداری به خوبی تلفیق گردد. کیفیت محصولات استفاده شده به زیبایی و کارایی بیشتر فضا کمک فراوانی خواهد نمود. انتخاب آگاهانه این محصولات به افزایش بهره‌وری کارمندان و نیز سطح رضایت مشتریان منجر می‌شود. از این رو چنین وسایلی در ابعاد، کیفیت و جنس‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌گردند که در ادامه به بررسی برخی از انواع کاربردی آن می‌پردازیم:

  • پارتیشن‌های چوبی: یکی از زیباترین و متداول‌ترین انواع پارتیشن اداری متحرک، نوع چوبی آن عنوان می‌شود که ظاهر سنتی‌تری را به فضا می‌بخشد. این عناصر به راحتی با محیط کاری تلفیق می‌شوند و در حالت‌های روکش نیز در دسترس قرار می‌گیرند. از این عناصر به‌صورت ترکیبی با سایر مواد نیز می‌توان بهره برد. هم چنین به ایجاد محیطی عایق در برابر صوت نیز کمک نموده تا میزان حواس پرتی حین کار کاهش یابد. پاراوان تاشو یکی از پراستفاده‌ترین آن خواهد بود. چرا که سبک وزن هستند و به‌راحتی حمل می‌شوند. هم چنین وجود سوراخ‌های تعبیه شده بر روی آن به تبادل بهتر نور و هوا کمک خواهد نمود. استفاده از طرح‌های هندسی و یا نمونه‌های مشابه فضای مدرن‌تری را ایجاد می‌نماید. گزینه دیگر در این گروه، استفاده از کرکره‌های غلتکی عنوان می‌شود. این آیتم با هر چوبی ساخته می‌شود و برای فضاسازی در ادارات کاربرد وسیعی دارد. با جابه‌جایی راحت آن می‌توان فضا را برحسب مناسبت‌های گوناگون به فرم دلخواه طراحی نمود.
  • پارتیشن‌های آلومینیومی: این گزینه دوام بسیار زیاد را تضمین می‌نماید. هم چنین رنگ‌آمیزی و شکل‌دهی به آن با سهولت بیشتری انجام می‌شود. به‌راحتی نیز می‌توان اتصالات آن را با نوار چسب یا روکش‌های دیگر مخفی نمود. این نمونه در انواع پرداخت‌ها و سبک‌ها ارائه می‌شود و افزایش حریم خصوصی را به همراه خواهد داشت.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای: به‌عنوان بهترین انتخاب برای دفاتر مدرن در نظر گرفته می‌شوند. توانایی در ارائه نور و روشنایی، محیط گرم، پر انرژی و دلچسبی را برای کار کردن ایجاد می‌نماید. ضمن آنکه بسیاری از شرکت‌ها برای ایجاد حریم خصوصی و نیز لمس تجربه‌های کاری کارمندان و مدیران از این شیوه بهره می‌برند.

انواع پارتیشن اداریفضاسازی سازگار با محیط زیست

ایجاد فضاهای جدید اداری می‌تواند هزینه‌های بسیاری دربرداشته باشد. استفاده از مبلمان پایدار که به کاهش رد پای کربن منجر شود و انعطاف‌پذیری و صرفه‌جویی در طراحی را به همراه داشته باشد، به‌عنوان بهترین گزینه قلمداد می‌گردد. هم چنین استفاده مجدد از مبلمان برای میز، صندلی‌های ارگونومیک، استندهای قهوه خوری و … نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. امروزه اهمیت به طراحی‌های سازگار با محیط زیست در ایجاد پارتیشن اداری متحرک در فضاهای کاری اهمیت بسیاری دارد. در این شیوه جایگاه ویژه‌ای برای قرارگیری گیاهان تخصیص می‌یابد و به ایجاد محیط دلپذیر، مثبت و کل‌نگر منجر می‌شود. ارتباط با عناصر طبیعی می‌تواند به کاهش استرس کارمندان، هم حسی بیشتر با مشتریان و ارائه راهکارهای خلاقانه و نوآورانه منجر شود. این امر می‌تواند به برندسازی از طریق استفاده بهینه از فضا و عناصر طبیعی نیز کمک فراوانی نماید.

خرید پارتیشن اداریخرید پارتیشن اداری متحرک

تهیه و خرید این محصولات به کمک فروشگاه ویکی دکور، یکی از با سابقه‌ترین تولیدکنندگان انواع پاراوان اداری در استان تهران به‌راحتی میسر شده است. با کمک کارگاه تولید تخصصی و عرضه مستقیم این وسایل، تعیین قیمت پارتیشن اداری به‌صورت معقول و به‌صرفه صورت می‌پذیرد. ارائه خدمات پس از فروش، امکان خرید مطمئن را برای مخاطبان این مجموعه فراهم کرده و آن‌ها را به مشتریان ثابت تبدیل نموده است. هم چنین امکان سفارش محصولات انتخابی به‌صورت آنلاین یا تلفنی در کنار گزینه حضوری، سرعت سفارش را افزایش می‌دهد. امروزه صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت و آمد در تهیه کالاهای اداری اهمیت بسیاری داشته و ضریب بهره‌وری را به شدت افزایش داده است. از این رو مجموعه ویکی دکو، با ارائه این راهکار و تهیه عکس‌های با کیفیت، پروسه خرید را برای علاقمندان سهولت بخشیده است.

کلام آخر!

به یاد داشته باشیم که تعیین قیمت پارتیشن اداری با توجه به وسعت فضا، میزان عناصر به کار رفته و نوع طراحی تخمین زده می‌شود. استفاده از نرم افزارهای طراحی در این راستا به فضاسازی بهتر محیط منجر می‌شود و این امر ارتباط مستقیمی با افزایش عملکرد کارمندان و بهبود راندمان آن‌ها خواهد داشت. از این روست که این مقوله سال به سال اصلاح شده و با سبک کاری و نیازهای روز مطابقت بیشتری می‌یابد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا