ریپورتاژ

۶ نکته مهم برای خرید دستگاه حضور و غیاب در ۱۴۰۲

سیستم‌های کنترل تردد و حضور و غیاب در حال حاضر بخش بسیار مهمی از سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف اداری، آموزشی، کارگاهی و … بوده و از جمله ملزومات و ضروریات این محیط‌ها به شمار می‌روند. از این دستگاه‌ها به منظور کنترل ورود و خروج و ثبت ترددها استفاده می‌کنند. پیش از خرید دستگاه حضور و غیاب مانند خرید تمامی محصولات مورد نیاز خود، باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید تا بهترین این دستگاه‌ها را برای مصارف و کاربردهای مدنظر خود انتخاب کنید.

در این مقاله به بیان ۶ نکته مهم خواهیم پرداخت که باید پیش از انتخاب و خرید سیستم‌های حضور و غیاب به آن‌ها دقت داشته باشید. پس اگر شما هم تمایل به خرید این محصولات برای استفاده در اداره و محیط کاری خود دارید با ما همراه باشید.

۱- برند محصول

به دلیل استفاده‌های فراوان از دستگاه‌های حضور و غیاب و افزایش خرید آن‌ها در حال حاضر شرکت‌های سازنده مختلفی به طراحی و تولید این سیستم‌ها اشتغال دارند. محصولات تولید شده توسط هر کدام از شرکت‌های سازنده از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار بوده و مزایا و معایب خاص خود را هم دارند.

برخی از برندهای موجود در بازار، محصولات باکیفیت‌تری را تهیه کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و یا به عبارت دیگر امتحان خود را پس داده‌اند. در حالی که برخی دیگر از برندها ناشناخته‌تر بوده و یا هنوز نتوانسته‌اند در بازار جایگاه قابل قبولی را از آن خود سازند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای خرید دستگاه حضور و غیاب مورد نظر خود انجام دهید انتخاب محصول از برندهای شناخته شده‌تر است که تا کنون محصولات باکیفیت‌تری را تهیه کرده و به بازار مصرف ارائه داده‌اند. در حقیقت برند سازنده یک دستگاه حضور و غیاب، تعیین‌ کننده ی چند عامل مهم خواهد بود.

۶ نکته مهم برای خرید دستگاه حضور و غیاب در ۱۴۰۲از جمله مهمترین این عوامل می‌توان به کیفیت و کارایی سیستم، سرعت دستگاه و یا نوع پردازنده آن اشاره کرد. اگر تمایل به خرید دستگاه حضور و غیاب داشته و می‌خواهید از آن در یک سازمان و یا مجموعه کاری بزرگ استفاده کنید، لازم است به سرعت پردازش و نوع پردازنده و مشخصات آن توجه خاصی داشته باشید.

اگر این سیستم‌ها در یک مجموعه بزرگ نصب شده و مورد بهره برداری قرار بگیرند و لازم باشد ترددهای بسیار بالایی را به صورت روزانه به ثبت برسانند و در عین حال پردازنده به کار رفته در ساختار آن‌ها ضعیف باشد، اختلالاتی را در کار شما به وجود خواهند آورد. برای نمونه ممکن است دستگاه نتواند ترددهای پرسنل شما را ثبت کرده و یا صف‌های طولانی ایجاد شوند که مطلوب و مورد نظر شما نیست.

۲- توجه به نوع مصارف و کاربردها

پیش از انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشتی، کارتی، رمزدار و … از مجموعه ایران اکسس (https://iranacs.com) ، بهتر است به نوع مصارف و کاربردهای خود توجه داشته باشید. توجه به این موضوع که محیط کاری شما چه ماهیتی داشته و یا از کدام ویژگی‌های خاص برخوردار شده، پیش از اقدام به خرید، بسیار مهم است.

ممکن است محیط کاری شما یک کارگاه و یا کارخانه با مشاغل سخت فیزیکی باشد و یا یک اداره و یا مرکز آموزشی؛ برای هر کدام از این مجموعه‌ها باید دستگاه حضور و غیاب مخصوص آن را انتخاب کنید. همچنین باید بدانید که می‌خواهید دستگاه حضور و غیاب را در چه محل و موقعیتی نصب کرده و مورد بهره برداری قرار دهید. توجه به محل نصب به ویژه پیش از انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که این سیستم‌ها نباید در یک محیط باز و در معرض تابش نور شدید آفتاب نصب شوند. در غیر این صورت به درستی نمی‌توانند چهره‌ها را تشخیص دهند. همچنین نباید در مکان‌های تاریک نصب شوند تا عملیات تشخیص چهره را به درستی انجام دهند.

۳- روش احراز هویت و الگوریتم شناسایی دستگاه

شرکت‌های سازنده گوناگون انواع متنوعی از دستگاه‌های حضور و غیاب را فراهم نموده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. هر کدام از این سیستم‌ها از نظر الگوریتم شناسایی و یا روش احراز هویت پرسنل و مکانیزم ثبت تردد با دیگری دارای اختلافات اساسی هستند. روش احراز هویت در برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب کدی و یا رمزی است و در ساختار بعضی، تکنولوژی بیومتریک تشخیص چهره، تشخیص عنبیه، اثر انگشت و یا ترکیبی به کار رفته است.

دستگاه اثر انگشتی از طریق تجزیه و تحلیل و مقایسه برجستگی های پوستی انگشت کاربر، هویت او را تأیید یا شناسایی می‌کند. تشخیص اثر انگشت یکی از اولین تکنیک‌هایی بود که برای شناسایی خودکار افراد مورد استفاده قرار گرفت و امروزه هنوز یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین روش‌های تشخیص هویت است.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا، تقاضا در بازار دستگاه های کنترل دسترسی به سمت سیستم هایی با امکان تشخیص چهره یا تشخیص عنبیه رفته است که کمترین تماس فیزیکی و انتقال آلودگی را دارند. پس شما می‌توانید با توجه به مکانی که تمایل به نصب و بهره برداری از دستگاه دارید محصول با ویژگی‌های مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

۴- ظرفیت دستگاه

پس از دقت به روش احراز هویت و الگوریتم شناسایی دستگاه حضور و غیاب، مهمترین عاملی که باید به آن توجه داشته باشید ظرفیت ثبت کاربر در سیستم و میزان ترددها در مجموعه شما است. این موضوع تاثیر قابل توجهی هم در قیمت دستگاه حضور و غیاب دارد.

۶ نکته مهم برای خرید دستگاه حضور و غیاب در ۱۴۰۲

برای در نظر گرفتن ظرفیت این سیستم‌ها و انتخاب دستگاه مناسب باید پیش از هر چیز به تعداد پرسنل یا کارمندان خود دقت داشته باشید. اگر شما صاحب یک کارخانه بوده و یا مدیر یک اداره هستید که تعداد بسیار زیادی پرسنل به آن رفت و آمد می‌کنند، بهتر است دستگاهی را برای خرید در نظر بگیرید که از ظرفیت بسیار بالایی برای ثبت تردد کارکنان به وجود آمده و حافظه کافی برای ثبت تراکنش‌ها نیز برای آن در نظر گرفته شده باشد. برخی از افراد گمان می‌کنند که ظرفیت تردد این سیستم‌ها آنچنان هم موضوع با اهمیتی نیست. چرا که می‌توانند در دوره‌های زمانی مختلف به تخلیه اطلاعات دستگاه دست زده و حافظه آن را آزاد کنند. هرچند این تفکر صحیح است، اما بهتر است دستگاهی را برای خرید در نظر بگیرید که نیازی به صرف وقت برای آزاد کردن و یا تخلیه حافظه آن در بازه‌های زمانی مختلف نداشته باشید .

۵- پورت‌های ورودی و خروجی

یکی دیگر از موارد بسیار مهم پیش از خرید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و یا دیگر انواع این سیستم‌ها توجه به نوع ارتباط با دستگاه و پورت‌های ورودی و خروجی آن است. ممکن است تمایل داشته باشید به سادگی از دستگاه خود خروجی دریافت نمایید. در این صورت درگاه‌ها و یا پورت‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهند کرد.

دستگاه‌های حضور و غیاب به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند با استفاده از پورت شبکه Lan،Tcp/Ip، Wifi ،Usb و … خروجی‌های مورد نیاز را در اختیار شما بگذارند.

ادامه این مطلب مهم و کاربردی در خصوص اطلاع از جدیدترین و مهمترین نکات خرید دستگاه حضور غیاب در سال ۱۴۰۲ را در اینجا مطالعه نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا