کسب و کار

۱۵ راه خوب برای صرفه جویی در هزینه های زندگی

راههای صرفه جویی در هزینه های زندگی

چه به فکر پرداخت بدهی ، پس انداز پول یا رسیدن به اهداف مالی باشید اینها بهترین نکات برای صرفه جویی در هزینه های زندگی است.

زندگی همراه صرفه جو یی یعنی چه؟ به زبان ساده ، زندگی صرفه جو زندگی با قصد است. شما در اولویت قرار دادن هزینه خود برای خرید چیزهایی هستید که در زندگی برایتان مهم است.

۱- برای صرفه جویی در هزینه ها بودجه تعیین کنید

داشتن بودجه شرایط اقتصادی زندگی را تعیین می کند. به شما کمک می کند بفهمید پول شما به کجا می رود. این به شما کمک می کند تا حساب تمام پولی که وارد می شود و از جیب شما خارج می شود را داشته باشید.

۲- رژیم نقدی را امتحان کنید

یکی از راه های اطمینان از پایبندی به بودجه خود استفاده از رژیم نقدی است. این رژیم معمولاً شامل یک سیستم پاکت نقدی است. هر پاکت یک دسته (به عنوان مثال هزینه های خانه ، سرگرمی و غیره) را در بودجه شما نشان می دهد. شما فقط مجاز به صرف پول در پاکت هستید.

۳- اگر وقت دارید پول اضافی کسب کنید

صحبت از درآمد جانبی است ، یکی دیگر از نکات صرفه جویی طلایی برای زندگی این است که اگر وقت دارید مقداری پول بدست آورید. نه تنها کمی بیشتر پول خواهید داشت ، بلکه احساس موفقیت و رضایت خواهید داشت.

۴- برای صرفه جویی در هزینه ها قبل از خرید ، دو بار فکر کنید

انسان ها موجوداتی احساسی هستند. گاهی اوقات ، ممکن است لزوماً نتوانیم بین نیازها و خواسته ها تفاوت قائل شویم. به همین دلیل است که به خودتان کمی وقت بدهید تا قبل از خرید فکر کنید و از روی انگیزه خرید نکنید. همیشه مواردی وجود دارد که در نهایت آنها را حذف می کنم و در این مدت مقداری پس انداز می کنم.

۵- چیزی را بخاطر اینکه به آن نیاز دارید خریداری کنید نه به این دلیل که آن را می خواهید

این نکته نزدیک به نکته قبلی است. در بیشتر مواقع ، باید چیزهایی بخرید که نیازهای اساسی زندگی شما را برآورده کنند و خریدهای خود را در گروه “خواسته ها” به حداقل برسانید.

البته من اعتقاد راسخ به اعتدال دارم. من معتقدم که “خواسته ها” می توانند نیازهای عاطفی و ذهنی حیاتی را برآورده کنند و به اطمینان از زندگی خوب ما کمک کنند.

۶- برای هزینه های اقتصادی تان نظر دیگران را کنار بگذارید

چه بخواهید آن را بپذیرید و چه نخواهید ، همه ما می خواهیم در مقابل افراد دیگر ظاهر خوبی داشته باشیم. نظرات دیگران درباره ما مهم است ، اما این بدان معنی نیست که ما باید برای ساختن یک تصویر خاص که می خواهیم در مقابل دیگران ایجاد کنیم ، هزینه کنیم.

هنگام صرف هزینه ، نظرات دیگران ، به ویژه نظرات نزدیکان خود را در نظر بگیرید ، اما برای صرفه جوئی در زندگی ، اجازه ندهید که نظرات آنها تنها دلیل خرید یک کالا یا خدمات باشد.

۷- به تمام برنامه های نامحدودی که می خواهید، فکر کنید

“نامحدود” از نظر مفهومی همه چیز را آسان می کند: شما هرگز نگران بیش از حد مجاز نخواهید بود. با این حال ، در بسیاری از موارد ، به هیچ وجه نمی توانید حتی به حد مجاز نزدیک شوید. موارد واقعی استفاده از همه سرویس های نامحدودی را که از جمله اینترنت ، تلفن همراه و داده در آن استفاده می کنید ، بررسی کنید.

آیا واقعاً به برنامه های نامحدودی احتیاج دارید یا می توانید با محدودیت معقول ، هزینه کمتری برای برنامه ها صرف کنید؟ می توانید هر ماه در این قبض های مکرر پس انداز کنید.

۸- اشتراک هایی را که نیازی ندارید لغو کنید

 اکنون زمان لغو اشتراک های مورد نیاز شما است! این امر به ویژه اگر در چندین سرویس اشتراکی که نیازهای مشابهی را ارائه می دهند مشترک باشید (به عنوان مثال ، همه سرویس های فیلم آنلاین) این امر صادق است. اگر نمایش هایی به طور انحصاری در پلتفرمی وجود دارد که می خواهید تماشا کنید ، به یاد داشته باشید که پس از پایان نمایش اشتراک را لغو کنید.

۹- مواردی را که بیش از یک سال استفاده نکرده اید به فروش برسانید

بیشتر ما ، از جمله خودم ، وسایلی را خریداری کرده ایم که فکر می کردیم به آنها احتیاج داریم ، اما در نهایت دست نخورده آنها را در قفسه ها رها کرده ایم. یک نکته ارزان قیمت ساده این است که این موارد را بصورت آنلاین بفروشید.

در طول این سالها ، من کتابهای درسی ، قفسه کتاب ، آلات موسیقی ، یک لپ تاپ و تجهیزات تناسب اندام را در سایت های فروش اجناس دست دوم  فروخته ام. فروش اقلام به من کمک کرده است تا درآمد ناچیزی نیز ایجاد کرده است.

ممکن است شما به خواندن این مطلب کاربردی اقتصادی هم علاقه مند باشید:۱۸ روش کاربردی برای پس انداز کردن

۱۰-آماده سازی غذا

برنامه ریزی برای وعده های غذایی می تواند یکی دیگر از نکات اصلی اقتصادی برای صرفه جویی باشد. همچنین برای مدیریت زمان بسیار مناسب است زیرا نیازی نیست هر روز وقت صرف کنید و به اینکه چه بخورید فکر کنید. چند ساعت در آخر هفته به برنامه ریزی وعده های غذایی خود بپردازید ، بر اساس آنچه احتیاج دارید لیست مواد غذایی تهیه کنید و آشپزی کنید.

۱۱- ناهار خود را به محل کار خود بیاورید

یکی از مزایای تهیه وعده های غذایی این است که می توانید پس مانده های خود را به عنوان ناهار برای محل کار خود بیاورید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود زیرا شما مجبور نیستید در ردیف غذاخوری منتظر غذای مناسب باشید و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

صرفه جویی در هزینه ها
صرفه جویی در هزینه ها

۱۲-چراغ را خاموش کنید

این یک نکته بسیار آسان است که می توانید در خانه انجام دهید. وقتی از اتاق یا خانه خارج می شوید ، چراغ را خاموش کنید! این می تواند تفاوت قابل توجهی در قبض برق شما ایجاد کند.

۱۳- هدایای خلاقانه

اگر در طراحی استعداد دارید ، ممکن است بخواهید هدیه خود را بسازید. حتی ممکن است برای گیرنده هدیه معنادارتر باشد زیرا شما ساعت های زیادی را به ساخت هدیه اختصاص می دهید.باید اعتراف کنم که خودم در طراحی هدایا چندان عالی نیستم ، به همین دلیل تمایل به خرید هدایای مفید اما ارزان دارم.

صرفه جویی در هزینه ها
صرفه جویی در هزینه ها

۱۴-خودتان موهایتان را کوتاه کنید

من نمی دانستم کوتاه کردن موها در خانه امکان پذیر است تا زمانی که بیماری همه گیر COVID-19 رخ دهد و همه آرایشگاه مجبور به تعطیلی موقت شود.

هر چند نمیشود همیشه خودتان آرایشگر خودتان باشید اما به احتمال زیاد با این کار دفعات مراجعه به آرایشگاه ها را کاهش می دهیم و این یعنی صرفه جویی در هزینه ها.

۱۵-وسایل دست دوم بخرید

در شرایط اقتصادی کنونی د رهمه جهان حکم فرما است و در ایران هم وجود دارد، باید به فکر خرید اجناس دست دوم باشید. شما برای این محصولات با کیفیت خوب که حتی گاهی اوقات هنوز برچسب قیمت دارند ، قیمت کامل پرداخت نخواهید کرد.و این یک برگه برنده عالی در صرفه جویی است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا