کسب و کار

چگونه می توان در ارائه مشاوره مالی موفق شد؟

خصوصیات مشاور موفق مالی

شما تصمیم گرفتید مشاور مالی باشید ، این قابل درک است زیرا شغل یک مشاور مالی نه تنها می تواند از نظر مالی سودآور باشد بلکه می تواند بسیار رضایت بخش باشد. از طریق رابطه ای که می تواند یک عمر طول بکشد ، شما در یکی از مهمترین جنبه های زندگی مشتری خود به منبع اصلی مشاوره تبدیل می شوید. فقط یک مشکل وجود دارد آن هم اینکه شما هنوز مشتری خود را ندارید.

به عنوان یک مشاور مالی جدید ، کار شماره یک شما یافتن مشتریان جدید است. این همیشه بزرگترین چالش مشاوران بوده است ، اما امروز بیشتر به دلیل کسری اعتماد در صنعت خدمات مالی وجود دارد. طبق نظرسنجی موسسه CFA ، فقط ۵۷ درصد از سرمایه گذاران خرده فروشی به صنعت خدمات مالی اعتماد دارند که نسبت به چند سال قبل افزایش یافته است ، اما هنوز هم باید بر آن فائق بود.

همان بررسی نشان داد که سرمایه گذاران خرده فروشی “اعتماد” را به عنوان مهمترین نکته هنگام استخدام مشاور ذکر کرده اند. مشتریان احتمالی به سادگی با مشاوری که به او اعتماد ندارند کار نخواهند کرد.

آنچه مشتری ها از مشاور مالی می خواهند:

به عنوان یک مشاور جدید ، بزرگترین چالش شما این است که بتوانید به سرعت در افرادی که تازه ملاقات کرده اید اعتماد ایجاد کنید. تا زمانی که توانایی ذاتی ایجاد اعتماد با افرادی که از قبل به حرفه انتخابی شما بی اعتماد هستند را نداشته باشید ، باید مهارتهای انتقادی را در همان ابتدا رشد دهید تا شانس موفقیت داشته باشید.

بنابراین ، چگونه سریع اعتماد ایجاد می کنید؟ با تسلط بر مهارت های نرم ، تبدیل به یک ارتباط برقرار کننده موثر شوید که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند ، زیرا این همان چیزی است که مشتری می خواهد.

البته ، شما باید مجوزهای مناسب و آموزش محصول را دریافت کنید. بدون آن نمی توانید مشاور مالی شوید. اگر شما برای به دست آوردن یک عنوان صنعتی مانند یک برنامه ریز مالی معتبر (CFP) نیز تلاش می کنید ، به شما کمک می کند. توانایی برای نشان دادن شایستگی برای ایجاد اعتماد بسیار مهم است. اما اگر نتوانید اعتماد مردم را جلب کنید و با شما ارتباط برقرار کنند ، گواهی شما به کارتان نمی اید.

برای این منظور ، در اینجا سه ​​نکته وجود دارد که باید برای موفقیت در کار ارائه مشاوره مالی تسلط داشته باشید:

خصوصیات مشاور موفق مالی همدلی، شما را تبدیل به یک مشاور مالی موفق میکند

یکی از سریعترین راه ها برای ایجاد ارتباط و اعتمادی که به آن وجود دارد این است که نشان دهید به آنچه آنها می گویند اهمیت می دهید. همدلی یعنی دیدن دنیا از نگاه مشتری. وقتی نشان دهید که واقعاً در نیازها و نگرانی های آنها سرمایه گذاری کرده اید ، احتمالاً مشتری ها احساس می کنند منافع آنها را در ذهن خود دارند.

 بسیاری از اوقات مشتری ها به جای جهت گیری ، گوش دلسوزانه می خواهند. مهم نیست که رابطه کاملاً در رابطه با تجارت برقرار شود زیرا بالاخره این یک تجارت شخصی است. به جای عجله در حل یک مشکل ، سرعت خود را کم کنید و از اتفاقات مشتری مطلع شوید. با اجازه دادن به مشتری برای هدایت مکالمه ، احساسات اساسی او را کشف خواهید کرد.

شما به عنوان مشاور مالی باید قبل از هر جلسه اولیه ، لیستی از پنج سوال تهیه کنید که همراه با سوالات معمول در مورد وضعیت مالی یک چشم انداز ارائه می شود. پنج سوال باید صرفاً شناختن فرد احتمالی به عنوان یک شخص باشد. اگر این پنج سوال درست انجام شود ، لحن جلسه را از یک سخنرانی سفت و بسته بندی شده به یک گفتگوی معنادار تغییر می دهد ، و این حس را به شما می دهد که شما واقعاً به آنها اهمیت می دهید.

شماره ۲ گوش دادن فعال

البته ، برای نشان دادن همدلی واقعی ، باید شنونده خوبی باشید. بسته به چشم انداز شما ، گفتن این مسئله آسان تر از انجام است. گوش دادن فعال مستلزم پرسیدن سوالات باز است تا چشم انداز شما را بازتر کند. سوالاتی که با “چگونه” یا “چرا” یا “به من بگویید …” شروع می شوند ، مجبور می شوند که در مورد یک موضوع توضیح دهند. در صورت لزوم می توانید با درج “بیشتر به من بگویید …” آنها را بیشتر ترسیم کنید. در تمام این مدت ، شما باید تماس چشمی خود را حفظ کنید و از سرگرم شدن با وسایل شخصی(گوشی و تبلت و …) خود جلوگیری کنید.

گوش دادن فعال برای اکثر مردم به طور طبیعی حاصل نمی شود. افراد معمولی راحت تر می پرسند در سوالات بسته با شروع “آیا شما” یا “آیا این کار را انجام می دهید” ، که فقط با یک پاسخ بسته می توان پاسخ داد. برای تسلط بر این مهارت شرطی سازی لازم است ، بنابراین می خواهید روزانه آن را تمرین کنید.

 اعتبار شما را تبدیل به مشاور موفق مالی میکند

مشتریان به عنوان بخشی از نیازشان به اعتماد و ارتباط با مشاوران خود ، خواهان اصالت هستند. چشم اندازها و مشتری ها بلافاصله یک شخصیت جعلی را نقاب می زنند و هیچ چیز نمی توانداز این زودتر از اعتماد بکاهد. در طول زندگی ، به بسیاری از ما گفته می شود که بهتر است یک روکش سخت بپوشیم ، نه اینکه خودمان را نشان دهیم ، بلکه تصویری از آنچه باید باشیم را ترسیم کنیم تا آنچه که هستیم.و این روش اشتباه است.

مشاور موفق این یک دام آسان است که برای مشاوران جدید مالی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا آنها ممکن است احساس کنند که دارای مشکلات اعتبار هستند.

شما ممکن است هنوز تجربه یا دانش یک مشاور ۱۰ ساله را نداشته باشید ، اما تا حدود زیادی اصالت – صریح و صادق بودن در مورد اینکه واقعاً چه کسی هستید – اعتبار خاصی به شما می دهد. از گزافه گویی و شعاری صحبت کردن پرهیز کنید. نقاشی کنید یا داستانی را بیان کنید. داستان خود را بگویید (کوتاه آن را کوتاه کنید) و اجازه دهید چشم اندازهای شما از آنها بازگو کنند. به این ترتیب اتصالات برقرار می شوند.

برای جلب اعتماد چشم اندازها و مشتریان خود ، میزان شناخت شما از آنها چیز مهمی نیست. این چقدر به آنها اهمیت می دهید این امر به وضوح هنگامی بوجود می آید که شما همدلی واقعی ، گوش دادن فعال و اصالت را تمرین کنید.با آرزوی موفقیت برای شما،لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا