روانشناسی

آموزش ساخت توپ ضد استرس

ساخت توپ ضد استرس

توپ استرس یک اسباب بازی سرگرم کننده و شکل پذیر است که ابزاری عالی برای کاهش استرس است. بزرگسالان و کودکان می توانند این اسباب بازی را در دستان خود فشار دهند ، انگشتان خود را به اطراف حرکت دهند تا تنش عضلانی و استرس  را از بین ببرند. توپ های استرس فراتر از اینکه یک اسباب بازی باشند ، ممکن است به شما کمک کنند تا احساس آرامش کنید و فشار خون را کاهش دهید. قبل از شروع یک روز شلوغ کاری ، یکی را در کیف خود بیندازید یا یکی از آن ها را برای راحت شدن از استرس پشت میز خود نگه دارید.آموزش ساخت توپ ضد استرس در زیر آمده است.

*این مطلب در بهمن ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

توپ استرس را در خانه بسازید

ساخت توپ استرس برای خود می تواند روشی خلاقانه برای از بین بردن فشار و سرگرمی در ساختن یک وسیله بازیگوش باشد. حتی می توانید با انتخاب رنگ دلخواه (یا رنگ آرام بخش مانند آبی) و افزودن برچسب یا الگوهای رنگی ، رنگ دلخواه خود را تنظیم کنید.
آنچه شما نیاز دارید:
قیف
قیچی
بادکنک کوچک و گرد
۱ فنجان نشاسته ذرت

ساخت توپ ضد استرسطرز ساخت توپ ضد استرس:

بادکنک را تا جایی که قطر آن حدود ۴ تا ۵ اینچ باشد باد کنید. آن را نبندید ، بلکه بادکنک را تا جایی که می توانید باد کنید.

قسمت بالای بادکنک را با فاصله نزدیک ۱ تا ۲ اینچ از دهانه سوراخ کنید و جای ورود قیف را به گردن بالون باز کنید. اگر دستیار برای کمک ندارید ، از یک گیره برای خرج کردن بالون استفاده کنید.

در حالی که هنوز بادکنک بسته است ، قیف را داخل دهانه آن قرار دهید. ممکن است برای ایمن سازی قیف داخل بادکنک به کمک نیاز داشته باشید. اگر بادکنک شما کمی باد خالی می کند نگران نباشید ، زیرا این امر معمولاً در این مرحله اتفاق می افتد.

قسمت بالای قیف را با استفاده از دست آزاد از نشاسته ذرت پر کنید . بهتر است هر بار مقدار کمی نشاسته ذرت اضافه کنید.

با احتیاط شروع به جایگزینی هوا با نشاسته ذرت کنید و بگذارید جایی که بادکنک را خرج می کنید به آرامی رها شود تا نشاسته ذرت بتواند به درون آن بلغزد. اگر خیلی سریع بروید ، هوای خارج شده از بادکنک نشاسته ذرت را به هوا می ریزد و ایجاد آشفتگی می کند.

افزودن نشاسته ذرت به قیف را ادامه دهید تا زمانی که بادکنک تا عمق حدود ۳ اینچ پر شود. همچنان مقدار کمی نشاسته ذرت را به قیف خود اضافه کنید ، به آرامی حرکت کنید و نشاسته ذرت را با انگشت در اطراف بچرخانید تا به آن در پایه قیف و بادکنک کار کند.

محکم روی دهانه بادکنک را بالا بکشید و هوای اضافی را بیرون بیاورید. برای داشتن یک توپ استرس موثر که پاپ نخواهد کرد ، مهم است که هوای اضافی موجود در بالون را از بین ببرید. تمام محتوای توپ استرس شما باید نشاسته ذرت باشد.

بادکنک را تا جایی که می توانید نزدیک نشاسته ذرت ببندید. برای قطع هر بادکنک اضافی از قیچی استفاده کنید ، اطمینان حاصل کنید که خیلی نزدیک به گره بادکنک بریده نشود.

توپ استرس را به دلخواه با برچسب یا نشانگر دائمی تزئین کنید. رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا اسباب بازی جدید خود را از خودتان بسازید و برای به رخ کشیدن مهارت های هنری خود الگوهای زیبایی روی آن اضافه کنید. اکنون با استفاده از توپ استرس خود آماده تسکین استرس هستید!

فواید استفاده از توپ ضد استرس

چگونه با استرس کنار بیاییم.
روش های غیربهینه زیادی وجود دارد که افراد برای مقابله با استرس از آنها استفاده می کنند. با این فعالیت می توانیم با کودکان در مورد استرس، نحوه تشخیص آن و نحوه کنار آمدن با آن صحبت کنیم. و ما در حال ساخت ابزار عالی هستیم که می تواند به ما در مقابله با استرس به روشی ایمن کمک کند.
خلاقیت.
این فعالیت به ما می آموزد که چگونه می توانیم چیزهای زیادی را از مواد ساده ای که از قبل در اختیار داریم ایجاد کنیم. این به ما نشان می دهد که چگونه با استفاده از روشی خلاقانه می توانیم ایده های جدیدی خلق کنیم و برای اکثر مشکلات راه حل پیدا کنیم.
هماهنگی دست و چشم.
فعالیت توپ ضد استرس نیاز به حرکات دقیق و دقیق دارد. هنگام قرار دادن بادکنک روی بطری و بستن بادکنک، هماهنگی دست و چشم و مهارت‌های خوب مادر را بهبود می‌بخشیم.
بافت های مختلف را کاوش کنید.
ما می توانیم از انواع مختلف آرد برای ایجاد توپ استرس خود استفاده کنیم. هر آرد بافت متفاوتی دارد، بنابراین وقتی توپ‌های استرس ما را فشار می‌دهیم، بسیار متفاوت خواهند بود.
شاید شما به خواندن این مطلب هم علاقه مند باشید: چگونه با استرس کرونا کنار بیاییم؟
[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا