مد و زیبایی

نحوه درست کردن اسکراب پا به راحتی در منزل

یک اسکراب پا خانگی می تواند به خوبی سنگ پا باشد بدون اینکه روی پوست خشن باشد. من دوست دارم آن را با مقداری کرم پا برای آبرسانی بیشتر دنبال کنم. لوسیون با کره شی، روغن نارگیل و کره کاکائو، گزینه خوبی است.دستور تهیه اسکراب پا با منیزیم را در ادامه مطلب میخوانید.

نمک اپسوم یا نمک منیزیم به خودی خود خشن هستند. اما چند ماده تسکین دهنده اضافی یک اسکراب ایجاد می کند که هم لایه بردار و هم مرطوب کننده است. روغن‌های ضروری به آن احساس خنکی می‌دهند تا خشکی و تحریک پوست را کاهش دهد.

روغن بادام یا زیتون عمیقاً پوست را مرطوب می کند، در حالی که زبری منیزیم لایه برداری می کند. برای چیزی سبک تر، روغن هسته انگور نیز موثر است. این اسکراب به طور طبیعی بدون عطر است، اگرچه می‌توانید روغن‌های ضروری را برای مزایای سلامتی بیشتر اضافه کنید.

یک پیمانه پودر دارچین و چند قطره روغن نعناع فلفلی یک اسکراب جشن ایجاد می کند. گلبرگ های رز و روغن اسطوخودوس یک نسخه گلدار را ایجاد می کنند. برخی از ترکیبات عالی دیگر عبارتند از:

۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس و ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱۰ قطره اسانس پرتقال و ۵ قطره اسانس نعناع فلفلی

۵ قطره اسانس لیمو و ۵ قطره اسانس رزماری

۵ قطره روغن درخت چای و ۵ قطره اسانس رزماری

طرز درست کردن اسکراب پا با منیزیم

این دستور العمل تسکین دهنده به بازیابی پاهای آسیب دیده کمک می کند تا پوستی صاف تر و نرم تر داشته باشید.
زمان کل ۵ دقیقه

۱ فنجان نمک اپسوم یا تکه های منیزیم
¼ فنجان روغن زیتون یا روغن بادام
۱ قاشق چایخوری صابون کاستیل(صابون طبیعی )
۱۵ قطره اسانس نعناع فلفلی یا روغن(های) دیگر دلخواه

در یک کاسه کوچک همه مواد و اسانس ها را با هم مخلوط کنید (در صورت استفاده).
در شیشه دربسته و دور از نور مستقیم خورشید و حرارت نگهداری شود.

روش استفاده: از مقدار کمی برای لایه برداری پا یا بدن در صورت نیاز استفاده کنید، اسکراب را با حرکات دایره ای مالش دهید. پس از استفاده با آب گرم بشویید.
ماندگاری: در صورت استفاده از صابون ۶ ماه و در صورت حذف صابون بیشتر.

به طور کلی، اسکراب ها یکی از ساده ترین محصولات زیبایی هستند که می توانید آن را انجام دهید. گزینه‌ها زیادی وجود دارد که اغلب با این سؤالات مواجه می‌شوم:

ماندگاری اسکراب پا خانگی چقدر است؟

بستگی به مواد اولیه دارد. بدون صابون مایع، ماندگاری نامحدودی دارد، زیرا هم روغن و هم نمک اپسوم چندین سال ماندگاری دارند. صابون مایع کاستیل یک عنصر مایع را معرفی می کند، بنابراین در این مورد آن را بیش از ۶ ماه نگه نمی دارم. اگرچه معمولاً خیلی قبل از ۶ ماه استفاده می شود!

بهترین زمان برای استفاده از آن؟

من ترجیح می دهم از هر نوع اسکراب درست قبل از حمام استفاده کنم تا راحت ترین پاکسازی را انجام دهم. منیزیم به ویژه در شب مفید است زیرا آرامش بخش است، اما می توان از آن در هر زمانی از روز استفاده کرد.

آیا می توانم به جای روغن زیتون از روغن منیزیم استفاده کنم؟

از نظر فنی روغن منیزیم به هیچ وجه یک روغن نیست بلکه یک محلول نمک مایع است. روغن منیزیم متفاوت از یک روغن عمل می کند، اما قطعا می توان از آن در اسکراب هایی مانند این استفاده کرد. با گذشت زمان، مقداری از نمک اپسوم ممکن است در روغن منیزیم حل شود. محصول نهایی دارای منیزیم بسیار بیشتری خواهد بود و برای زهکشی ها و سیستم های سپتیک ایمن تر است.

 

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا