جالبه ؛)منتخب

انواع انتقال بین بانکی؛ از کارت به کارت تا پایا و سانتا +کارمزد و محدودیت

امروز بانک های عضوی از زندگی ما هستند و کمتر کسی پیدا می‌شود که سرمایه خود را در خانه و در گاوصندوق های بزرگ نگهداری کند. اما بعضی وقت‌ها نیاز به انتقال وجه به حسابی دیگر می‌شود. اگر تابه حال همیشه برای انتقال وجه کارمزد ۵۰۰ تومان بانکی را پرداخت می‌کردید، این مطلب را در مجله اینترنتی ایران فان بخوانید تا با انواع روش های انتقال وجه بدون کارمزد هم آشنا شوید.

کارت به کارت

ساده ترین روش انتقال بین بانکی و درون بانکی کارت به کارت است. حداقل کارمزد این روش انتقال وجه ۵۰۰ تومان است. انتقال کارت به کارت فوری انجام می‌شود اما محدودیت میزان انتقال روزانه دارد که این محدودیت در هر بانکی متفاوت است. در جدول زیر محدودیت روزانه کارت به کارت بانک های مختلف را مشاهده می‎کنید.

کلیه قیمت ها به تومان می باشد.

نام بانک محدودیت روزانه نام بانک محدودیت روزانه نام بانک محدودیت روزانه
تجارت ۳ میلیون کشاورزی ۳ میلیون شهر ۱ میلیون
پارسیان ۳ میلیون صنعت و معدن ۱ میلیون سرمایه ۱ میلیون
انصار ۳ میلیون پاسارگاد ۱ میلیون دی ۱ میلیون
آینده ۳ میلیون حکت ایرانیان ۱ میلیون مهر اقتصاد ۱ میلیون
سامان ۱ میلیون قوامین ۳ میلیون ایران زمین ۱ میلیون
ملت ۱ میلیون سپه ۱ میلیون گردشگری ۳ میلیون
ملی ۳ میلیون اقتصاد نوین ۱ میلیون

انتقال پایا و سانتا

در صورتی که شماره شبا کارت مقصد خود را داشته باشید، امکان انتقال وجه بدون کارمزد به آن را دارید. در برخی بانک‌ها انتقال پایا و سانتا توسط همراه بانک و اینترنت بانک صورت می‌گیرد (مانند بانک انصار) اما در برخی دیگر برای فعالسازی آن نیاز به مراجعه حضوری به بانکتان دارید (مانند بانک سینا).

در صورتی که شماره شبا کارت خود را ندارید، می‌توانید از طریق وبسایت بانک خود اقدام به دریافت آن کنید.

تفاوت پایا و سانتا

تفاوت این دو روش انتقال وجه، در مدت زمان انتقال و مبلغ آن است. برای مثال در همراه بانک انصار می‌توانید برای مبالغ ۱۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان از پایا و برای مبالغ بالای ۱۵ میلیون تومان (تا ۵۰ میلیون) از سانتا استفاده کنید. البته ممکن است در برخی بانک ها برای انتقال پایا محدودیت وجود نداشته باشد.

در سیستم ساتنا واریز وجه به حساب مشتری به صورت کاملا تفکیک شده وبا درخواست بانک مرکزی وبانک مقصد در زمان کمتر از ۲ دقیقه انجام می گیرد که میزان انجام این گونه عملیاتهای بانکی در بانکهای مختلف کشور متفاوت است و از این نظر نوع بانک مهم است ولی در استفاده از سامانه پایا ارسال وجه بانکی از بانک مبدا به بانک مقصد در فواصل زمانی ۲ ساعته در ساعتهای اداری انجام می گیرد که از این موضوع به عنوان یک ایراد مهم برای سیستم پایا نسبت به ساتنا محسوب می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
مجله اینترنتی ایران فان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا