پزشکی

با خواص روغن قهوه برای سلامت بدن و زیبایی آشنا شوید

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به نوشیدن قهوه علاقه زیادی دارید اما یزی درباره روغن آن ندانید. بسیاری از مردم در دنیا از خواص روغن قهوه ناآگاهند و فقط خود قهوه را می شناسند. اما می خواهیم در این بخش به شما بگوییم که روغن دانه های قهوه چه معجزه ای می تواند در سلامت بدن و زیبایی شما داشته باشد.

خواص روغن قهوه

روغن قهوه چگونه تهیه می شود؟

روغن قهوه، از یک فرایند پرس سرد و تقطیر دانه های قهوه به دست می‌آید. این روغن اسانس قوی، رایحه ای مانند یک فنجان قهوه دارد و با طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات که به این روغن، قدرت اثر بخشی بر سلامت انسان را می‌بخشد، تلفیق شده است. دانه های قهوه، از گیاه قهوه به دست می‌آید، که از منظر سم شناسی، به قهوه عربی معروف است.

خواص روغن قهوه

رشد مو

اگر موهایتان ضعیف شده است و دچار ریزش مو شده اید ، استفاده از روغن قهوه به شما توصیه می شود. استفاده از روغن قهوه به دلیل وجود کافئین در آن باعث تحریک فولیکول ها شده و با افزایش بیشتر این قسمت مهم از مو در تقویت موها نقش بسزایی دارد.

ضدعفونی کننده

همه ما به هنگام مریضی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا به دنبال ضدعفونی کننده ها هستیم.  روغن قهوه یکی از این مواد طبیعی است که دارای خواص بسیاری از جمله ضد باکتری بودن می باشد. برای ایجاد یک اسپری می توانید چند قطره روغن قهوه به سرکه اضافه کنید تا علاوه بر از بین بردن میکروبهای هوا در منزل ، نوشیدن یک فنجان قهوه تازه را نیز به شما یادآوری کند.

تنظیم خلق و خو

در ترکیبات روغن قهوه ، اثر آرامبخش وجود دارد. این تاثیر به ذهن و بدن آرامش می بخشد تا هورمون ها میان احساس خوب و حالت تعادل ، حالت ثابتی داشته باشند. در صورت نیاز به آرامش، روغن قهوه را به محلول های خود اضافه کنید. روغن قهوه با یلانگ ترکیب خوبی دارد، این ترکیب علاوه بر بوی خوش گل ، باعث تقویت خلق و خو می شود. اگر رایحه مرکبات را ترجیح می دهید نباید بوی قهوه یا چوب صندل را حل کنید.

مراقبت از پوست

تحقیقات نشان می دهد که ترکیب روغن قهوه با یک حامل ، به عنوان یک پماد موضعی می تواند به جلوگیری از علائم پیری کمک می کند ، این علائم نشان دهنده آسیب دیدن سلول ها توسط رادیکال های آزاد در محیط است. مقداری روغن قهوه را به روغن فندق اضافه کنید تا خواص قابض موجود در آن را شدت ببخشید. روغن جذب پوست شما شده و برای محافظت از آسیب های بیشتر در بدن اثر می گذارد.

افزایش اشتها

رایحه این روغن به تنهایی برای تأثیرگذاری بر سیستم گوارش بدن و تحریک احساس گرسنگی کافی است، این موضوع برای افرادی که در حال بهبودی از بیماری طولانی مدت، جراحی یا آسیب دیدگی هستند و همچنین افرادی که از اختلال در خوردن یا سوء تغذیه رنج می برند بسیار مهم است.

کاهش التهاب

استفاده از مقدار کمی روغن به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده می تواند به شل شدن عضلات و افزایش جریان خون برای سرعت بخشیدن به بهبود و تسکین کمک کند. این روغن برای سایر بیماری های التهابی مانند سردرد، اختلال دستگاه گوارش، آرتروز و نقرس نیز مفید است.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا