خبر

راه های فوق العاده برای ترک سیگار چیست ؟

ترک سیگار راه های زیادی دارد .
در واپسین دهه ۱۹۳۰ همبستگی میان سرطان و سیگار بررسی شد و گزارش‌های بسیاری در مورد این موضوع منتشر شد. با این نگرانی‌ها، پویش‌های تندرو بازاریایی موجب افزایش شمار افراد سیگاری شد،

 ترک سیگار

به ویژه زنانی که به سیگارکشیدن همراه با آرایش کردن علاقه پیدا کردند. این افزایش در میان اوایل دهه ۱۹۳۰ و واپسین دهه ۱۹۷۰ صورت گرفت. در هنگام جنگ جهانی اول و  جنگ جهانی دوم  حتی سربازان جیره‌های سیگار می‌گرفتند. با این حال در سال ۱۹۶۴، جراحی عمومی  در ایالات متحده با گزارشی اعلام کرد که سیگار کشیدن موجب شده تا سرطان ریه در مردان گسترش یابد و در نتیجه به پیامدهای منفی سیگار توجه بیشتری شد. در سالیان اخیر شرکت‌های ساخت دخانیات و سیگار تلاش کرده‌اند تا در شیوه‌های تبلیغاتی خود مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. همچنین قوانینی ایجاد شده‌اند تا اطمینان به دست آید که افراد زیر سن معینی به سیگار دسترسی نداشته باشند و کوشش‌هایی برای ایجاد سیگارهایی با نیکوتین  کمتر و ساخت سیگار های الکترونیکی انجام گرفته‌است. امروزه با وجود آگاهی‌های گسترده دربارهٔ آسیب‌های مرتبط با سیگارکشیدن، امروز در جهان افراد بسیاری روزانه از سیگار استفاده می‌کنند.
چند راه حل برای ترک سیگار :

 

 ترک سیگار

۱) اگر هوس سیگار کردید حواس خود را پرت کنید

هوس به کشیدن سیگار تنها ۵ دقیقه طول می کشد. اگر بتوانید این پنج دقیقه را رد کنید و در این مدت سر خود را با کار دیگر مشغول کنید، فکر سیگار کشیدن از ذهنتان بیرون خواهد رفت. به عنوان مثال شما می توانید در این مدت به موسیقی گوش دهید، جدول حل کنید، میوه بخورید، حتی میتوانید برای پرت کردن حواستان از جویدن قهوه ، آبنبات، آدامس و… استفاده کنید.

۲)ورزش کنید

فعالیت فیزیکی میتواند فواید زیادی برای شما داشته باشد علاوه بر این که کمک می کند کشیدن سیگار را فراموش کنید، ورزش و فعالیت فیزیکی برای سلامت خیلی مفید است. ورزش کردن همینطور به کم کردن وزن که اغلب به دنبال ترک سیگار می آید نیز کمک می کند.

۳) آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد، راه حلی همیشگی برای درمان عادت به کشیدن سیگار است آب ،همیشه در سم زدایی به بدن کمک خواهد کرد. هر گاه احساس می کنید حوس به سیگار کشیدن دارید، یک لیوان آب بنوشید این نه تنها میل شما را کاهش می دهد، بلکه عوارض ترک را نیز کمتر می کند.

۴) به پولی که ماهانه برای سیگار خرج میکنید فکر کنید

تمام پول‌هایی که صرف خرید سیگار می‌نمودید را در یک ماه جمع کنید بدین ترتیب عینا مشاهده می‌کنید که چقدر پول هدر می‌داد

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا