خبر

آیا کاشت ناخن و ناخن مصنوعی مضر است ??

اول بینیم جنس خانوم چیه و از چه چیزی تشکیل شده?
ناخن‌ها اساساً از کراتین که یک پروتئین درشت مولکول در مو و پوست است، تشکیل شده‌اند. ناخن‌ها از ماتریکس که زیر یک چین پوستی به نام کوتیکول قرار دارد و از لانولا(ماهک) که منطقه‌ای هلالی شکل در قاعده ناخن است، رشد می‌کنند.

کاشت ناخن

کمبود ویتامین A و کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست می‌شود. کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین B که برای رشد سلول‌ها و احیای سلول‌های مرده ضروری است و کمبود ویتامین C موجب افتادن ناخن‌ها می‌شود. کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راه‌های سفید بر روی ناخن‌ها می‌شود. یک نوع کمبود اسید ممکن است باعث ترک خوردن و دو نیم شدن ناخن‌ها شود.
ناخن هاى مصنوعى به دو فرم کاشته مى شوند؛ در ابتدا مانند پر کردن دندان توسط وسیله اى دور حاشیه ناخن قرار مى گیرند و محکم مى شوند و در این صورت صفحه ناخن کاملاً صاف شده و به اصطلاح حاشیه ناخن ها مانیکور مى شوند و با موادى که حاوى فایبرگلاس است آن ناحیه را پر مى کنند و به اندازه دلخواه در مى آورند.
همچنین به دلیل این که ناخن دائماً در حال رشد است بعد از مدتی باعث به وجود آمدن فاصله بین ناخن اصلى و ناخن کاشته شده مى شود که مرتباً باید تعویض شود تا فرم آن به صورت درستى حفظ شود.
درباره عوارض اینگونه ناخن ها و کاشت آنها مى گوید: درماتیت (اگزماى تماسى) که به دلیل تحریک و آلرژی در پوست دور ناخن و در قسمت هاى مختلف بدن ایجاد مى شود از مهمترین عوارضى است که در اثر استفاده از ناخن ها به وجود مى آید؛ همچنین براساس گزارشات به دست آمده افراد آرایشگرى که کار کاشت ناخن را انجام مى دهند به علت آزاد شدن سم سیانید و بخار ناشى از آن دچار مسمومیت مى شوند.

کاشت ناخن
استفاده طولانی مدت از ناخن مصنوعی و کاشت آن باعث ناصافی، تغییر ناخن، خط خط شدن آن، شکنندگی و خرد شدن ناخن و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور آن می شود. چسب هایی که برای استحکام ناخن های مصنوعی به کار می روند بعد از مدتی باعث عوارضی برای مصرف کنندگان می شود که از این عوارض می توان به خالی شدن ناخن های طبیعی، سوراخ شدن، چروکیده و شکننده و بد رنگ شدن آنها اشاره کرد که امکان باقی ماندن آن تا آخر عمر روی ناخن فرد وجود دارد.
ناخن های ژله ای ، این ناخن ها گرانتر و بادوام تر از ناخن های اکریلیک هستند و مانند ناخن طبیعی می توان روی آن ها لاک زد. برای خشک شدن لاک ناخن ها را زیر نورفرا بنفش -UV- قرار می دهند تا سخت شود.
نور UV احتمال آسیب پوست، چین و چروک و لکه های پیری را بالا می برد. اگر این نور بیش از حد بتابد خطر سرطان پوست را افزایش می دهد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا