پزشکی

رابطه نمک و فشار خون بالا چیست؟

رابطه نمک و فشار خون بالا چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((رابطه نمک و فشار خون بالا چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حدود ۷۵ میلیون بزرگسال آمریکایی – از هر ۳ نفر ۱ نفر – فشار خون بالا دارند. واقعیت نگران کننده دیگر این است که فقط  نیمی از آنها یا ۵۴ درصد وضعیت خود را کنترل می کنند .

 فشار خون بالا یک بیماری خطرناک است که میتواند خطر ابتلا به حمله قلبی ، سکته مغزی ، نارسایی قلبی مزمن و بیماری های کلیوی را افزایش می دهد.

بسیاری از افراد از این موضوع آگاه نیستند که شما واقعاً چقدر می توانید فشار خون خود را کنترل کنید. می توانید برای جلوگیری یا کنترل فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن اقداماتی انجام دهید.

نمک برای فشار خون مضر است

یک قدم مهم که اکثر پزشکان توصیه می کنند این است که مصرف نمک را محدود کنید. دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها میزان توصیه شده سدیم را ۲۳۰۰ میلی گرم  در روز تعیین کرده است .

با این حال ، اگر دچار  فشار خون بالا هستید ، دستورالعمل ها توصیه می کنند مصرف سدیم روزانه را فقط به ۱۵۰۰ میلی گرم محدود کنید.

نمک چگونه بر فشار خون شما تأثیر می گذارد

یک غذای نمکی  ، تعادل طبیعی سدیم در بدن را مختل می کند.

با تجمع سدیم ، بدن آب را نگه می دارد تا سدیم رقیق شود. این به نوبه خود منجر به افزایش هم مقدار مایعات سلولهای اطراف و هم حجم خون در جریان خون می شود.

افزایش حجم خون به این معنی است که قلب باید بیشتر کار کند و فشار بیشتری به رگ های خونی وارد می شود. به تدریج ، این کار و فشار اضافی رگ های خونی را منقبض می کند و منجر به فشار خون می شود.

سطح بالای سدیم در بدن نیز باعث کاهش سنتز اکسید نیتریک ، یک گشادکننده عروق شریانی می شود. سنتز کمتر اکسید نیتریک به این معنی است که جریان خون به دلیل انقباض رگ های خونی مقاومت بیشتری را تجربه می کند ، همچنین به فشار خون بالا نیز کمک می کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله تغذیه  منتشر شد ، کاهش سدیم در رژیم غذایی منجر به کاهش فشار خون سیستولی متوسط ​​(نه میلی متر جیوه) (۱٫۱ میلی متر جیوه) می شود.

در حالی که این مطالعه نتیجه گرفت که محدودیت سدیم در بیماران مبتلا به فشار خون فشار خون را کاهش می دهد ، تأثیر طولانی مدت کاهش نمک مصرفی بر فشار خون ، مرگ و میر و بیماری باید بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد .

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۳ در BMJ منتشر شد ، نشان داد که کاهش متوسط ​​مصرف نمک به مدت چهار هفته یا بیشتر ، بدون توجه به جنسیت و گروه قومی ، باعث کاهش قابل توجه فشار خون در افراد فشار خون بالا می شود .

مطالعه بعدی در سال ۲۰۱۴ که در الکترولیتها و فشار خون منتشر شد نتیجه گرفت که کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی می تواند تعداد مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش دهد .

نه تنها فشار خون ، مصرف زیاد نمک می تواند بدون افزایش فشار خون به قلب ، آئورت و کلیه آسیب برساند. همچنین برای استخوان ها مضر است.

با نگاهی به اشکال مصرف نمک اضافی ، مهم است که مصرف نمک در رژیم غذایی خود محدود کنید. طبق دانشکده بهداشت عمومی هاروارد ، افراد بالای ۵۰ سال ، افرادی که فشار خون بالا یا کمی بالا دارند ، افرادی که دیابت دارند باید مصرف نمک را کنترل کنند.

نکاتی برای محدود کردن مصرف نمک

وقتی نوبت به محدود کردن میزان مصرف نمک می رسد ،منظور فقط حذف نمکدان نیست بلکه این نکات مهم را در ذهن داشته باشید:

*هنگام خرید ، برچسب های غذایی را از نظر میزان سدیم در یک محصول بررسی کنید. سدیم می تواند به طور سرشار در غذاهای فرآوری شده مانند سس گوجه فرنگی ، سوپ ها ، چاشنی ها ، غذاهای کنسروی و مخلوط های آماده باشد.

*تا جایی که امکان دارد غذاهای فرآوری شده خریداری نکنید.

*از خوردن پیتزا ،  پنیر فرآوری شده ، هات داگ ، ماکارونی با سس ، ژامبون ، سس گوجه فرنگی خودداری کنید ، زیرا این غذاها معمولاً سرشار از نمک هستند.

*جایگزینی نمک خوراکی با  نمک دریا به این معنی نیست که می توانید هر مقدار که می خواهید در غذای خود قرار دهید. نمک دریا هم حاوی مقدار کافی سدیم هستند.

*در حین پخت و پز به جای نمک، از فلفل ، گیاهان و ادویه جات استفاده کنید تا به غذاهای شما طعم بدهد.

*غذاهایی سرشار از پتاسیم را برای کمک به آرامش عروق خونی ، دفع سدیم و کاهش فشار خون مصرف کنید.

رابطه نمک و فشار خون بالا چیست؟
رابطه نمک و فشار خون بالا چیست؟

گیاهان و ادویه هایی که به کنترل فشار خون بالا کمک می کنند

۱٫ سیر

سیر گیاهی است که فوایدی برای کاهش فشار خون دارد. این ماده با تحریک تولید اکسید نیتریک ، که به نوبه خود باعث کاهش فشار خون ، به ویژه فشار سیستولیک می شود ، به شل شدن رگ های خونی کمک می کند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در Pharmacognosy Review منتشر شد نشان داد که سیر به افزایش تولید اکسید نیتریک کمک می کند و در نتیجه باعث آرامش عضلات صاف و گشاد شدن عروق می شود.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۴ در کنترل فشار خون یکپارچه منتشر شده است ، نشان داد که کمبود گوگرد ممکن است در ایجاد فشار خون نقش داشته باشد و با مکمل ترکیبات گوگرد ارگانیک حاصل از سیر می توان آن را کاهش داد .

سیر نه تنها فشار خون ، برای بهبود گردش خون ، کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از بیماری های قلبی نیز مفید است.

روزانه ۲ یا ۳ حبه سیر خام را با معده خالی بخورید.
روش دیگر ، شما می توانید از مکمل های سیر استفاده کنید ، اما تنها پس از مشورت با پزشک خود.

۲٫ دارچین

دارچین گیاه دیگری است که ممکن است فشار خون شما را پایین بیاورد. این آنتی اکسیدان قوی به لطف وجود سینامالدئید و سایر ترکیبات آلی محلول در آب می تواند فشار خون را کاهش دهد.

یک مطالعه ۲۰۰۶ که در ژورنال کالج تغذیه آمریکا منتشر شده است گزارش می دهد که دارچین ممکن است نقش بیشتری در متابولیسم گلوکز و تنظیم فشار خون داشته باشد .

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ که در Nutrition منتشر شده است گزارش می دهد که مصرف دارچین (کوتاه مدت) با کاهش قابل توجه فشار خون سیستولیک و دیاستولیک همراه است. اگرچه دارچین اثرات امیدوار کننده ای را برای پتانسیل کاهش فشار خون نشان می دهد ، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است .

در حالی که یک فنجان چای گرم مانند چای سیاه ، زنجبیل یا هر نوع چای گیاهی دیگر درست می کنید ، یک چوب دارچین اضافه کنید.
همچنین ، می توانید دارچین را با پاشیدن غلات صبحانه ، بلغور جو دوسر و حتی قهوه در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۳٫ زالزالک

زالزالک گیاه دیگری است که برای قلب شما مفید است ، به خصوص اگر فشار خون بالا داشته باشید.

این گیاه غنی از فلاونوئیدها و کوئرستین است که به کاهش فشار خون شریانی و خطر فشار خون بالا کمک می کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ که در تحقیقات گیاه درمانی منتشر شد نشان داد که عصاره زالزالک کاهش امیدوارکننده فشار خون دیاستولیک در حالت استراحت را نشان می دهد. همچنین به کاهش اضطراب کمک کرد .

۱ قاشق چایخوری توت زالزالک را در ۱½ فنجان آب بجوشانید ، سپس بگذارید ۷ تا ۱۰ دقیقه دیگر دم بکشد. اگر توت زالزالک خشک دارید ، آن را یک شب در آب خیس کنید سپس از ۱ قاشق غذاخوری توت برای چای استفاده کنید. این چای گیاهی سالم را یک بار در روز بنوشید.
روش دیگر ، شما می توانید ۵۰۰ میلی گرم عصاره زالزالک را به عنوان یک مکمل روزانه مصرف کنید ، اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

۴٫ ریحان

برای اینکه سطح فشار خون خود را کنترل نکنید ، می توانید از گیاه ریحان گیاهان نیز استفاده کنید.

با مقادیر قابل توجهی اسید اورسولیک و اوژنول ، ریحان می تواند به کاهش علائم فشار خون کمک کند. همچنین باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس می شود ، که همچنین به کنترل میزان فشار خون کمک می کند.

برای بهره مندی از مزایای ریحان ، کافی است برگ های تازه ریحان را به سوپ ها ، خورش ها و پاستاها اضافه کنید.

۵٫ هل

هل یکی دیگر از ادویه های موثر است که به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. این امر به احتمال زیاد به دلیل غلظت زیاد فلاونوئیدها در هل است.

این ماده همچنین دارای پتاسیم است ، ماده معدنی مورد نیاز برای تنظیم ضربان قلب و کنترل فشار خون.

علاوه بر این ، ادویه جات با کاهش سطح استرس و افسردگی ارتباط دارد ، که می تواند از عوامل فشار خون بالا باشد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ در ژورنال بیوشیمی و بیوفیزیک هند منتشر شد ، نشان داد که شرکت کنندگانی که به مدت چند ماه روزانه از هل استفاده می کردند ، کاهش قابل توجهی در فشار خون خود داشتند .

پودر هل را به نوشیدنی ها و همچنین غذاهای شیرین یا خوش طعم اضافه کنید تا باعث افزایش طعم و مزه غذای شما شود.
همچنین ، می توانید یک یا دو بار در روز یک فنجان چای هل بنوشید. برای تهیه چای ، کافی است چند دانه هل را در ۱ فنجان آب جوش چند دقیقه بجوشانید.

۶٫ چای سبز

در چای سبز مواد مختلفی وجود دارد که ممکن است در کنترل فشار خون مفید باشد. به پلی فنل های آن که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند ، اعتبار این امر داده می شود.

مطالعه ۲۰۰۴ که در Archives in Internal Medicine منتشر شد نشان داد که مصرف چای سبز یا اولانگ با شدت متوسط ​​، ۱۲۰ میلی لیتر (½ فنجان) یا بیشتر در روز به مدت ۱ سال ، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به فشار خون را در جمعیت چین کاهش می دهد .

یک مطالعه ۲۰۱۴ که در Scientific Reports منتشر شده است ، تأثیر مثبت مصرف چای سبز در کنترل فشار خون بالا را برجسته می کند .

۱ تا ۲ قاشق چایخوری چای سبز را در یک فنجان آب داغ بریزید.
روی آن را بپوشانید و اجازه دهید ۵ دقیقه خم شود.
آن را صاف کنید ، سپس مقداری عسل و لیمو برای طعم اضافه کنید.
روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز بنوشید.

سرکه سیب چگونه فشار خون بالا را کاهش میدهد؟

رابطه نمک و فشار خون بالا چیست؟
رابطه نمک و فشار خون بالا چیست؟

۱٫ فعالیت رنین در بدن را کاهش می دهد

رنین آنزیمی است که باعث آزاد شدن آلدوسترون ، یک انقباض کننده عروق بسیار قدرتمند می شود که باعث افزایش قابل توجه فشار خون می شود. همچنین فعالیت پایه فیلتراسیون کلیه ها را تغییر می دهد.

سرکه سیب با کاهش فعالیت رنین به منظور کاهش فشار خون کمک می کند.

در تحقیقی که در Bioscience ، Biotechnology و Biochemistry منتشر شده است ، به موشهای دارای فشار خون بالا برای مدت زمان طولانی سرکه داده شد. مشخص شد که ترکیب اسید استیک سرکه منجر به کاهش آنزیمی به نام رنین می شود. کاهش شدید فعالیت رنین باعث ایجاد فشار خون پایین می شود.

۲٫ در کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند

دیابت یک عامل خطر شناخته شده برای فشار خون بالا است.

یک مطالعه ۲۰۱۶ که در اختلالات غدد درون ریز BMC منتشر شده است حاکی از آن است که هایپرگلیسمی و همچنین قند خون ناشتای بالاتر در محدوده طبیعی ، با شیوع بالاتر فشار خون بالا ، مستقل از سایر عوامل خطر قلبی عروقی در افراد مسن چینی مرتبط است.

داشتن دیابت نوع II و فشار خون بالا همچنین خطر ابتلا به سایر بیماری های مرتبط با دیابت مانند مشکلات کلیوی و رتینوپاتی را افزایش می دهد. به همین دلیل مدیریت مناسب سطح گلوکز خون مهم است و سرکه سیب می تواند برای این منظور بسیار مفید باشد.

طبق یک مطالعه روی موش صحرایی که در مجله انگلیسی تغذیه منتشر شده است ، اسید استیک توانایی کبد و عضلات را در گرفتن قند از خون بهبود می بخشد. در همان زمان ، اسید استیک نسبت انسولین به گلوکاگون را کاهش داد ، که به کاهش چربی کمک می کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ که در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شده است گزارش می دهد که سرکه می تواند برای بهبود مقاومت به انسولین و ناهنجاری های متابولیکی در حالت آتروژنی پیش دیابتی مفید باشد.

مطالعه دیگری که در همان سال در مجله تحقیقات دیابت منتشر شد گزارش داد که اثر سرکه بر متابولیسم کربوهیدرات ممکن است تا حدی به دلیل افزایش جذب گلوکز باشد ، که نشان دهنده بهبود عملکرد انسولین در عضله اسکلتی است.

۳٫ در کاهش وزن بدن کمک می کند

اضافه وزن یا چاقی یکی از رایج ترین عوامل خطر فشار خون است.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله اطفال ایتالیا منتشر شد نشان داد که اضافه وزن بدن ،  و چاقی شکمی با پیش فشار خون و فشار خون بالا در نوجوانان ارتباط دارد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ در BMJ Open Sport & Exercise Medicine منتشر شد ، شیوع چاقی را در بین دانش آموزان ورزشکار مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که ۵۰٪ از کسانی که فشار خون بالا دارند چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

سرکه سیب ممکن است برای کنترل وزن بدن مفید باشد. این به تقویت متابولیسم کمک می کند ، بنابراین بدن را قادر می سازد چربی بیشتری بسوزاند. سرکه سیب به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می کند.

مطالعه ای که در Biochemical and Biophysical Research Communications منتشر شده است گزارش می دهد که اسید استیک سطح آنزیمی را افزایش می دهد که میزان سوزاندن چربی در بدن را افزایش می دهد. اسید استیک میزان چربی و قند تولید شده توسط کبد را کاهش می دهد.

یک مطالعه ۲۰۱۴ که در Nature Communications منتشر شده است نشان می دهد که اسید استیک به سرکوب مراکزی که بر اشتها تأثیر می گذارند کمک می کند ، که می تواند منجر به کاهش مصرف غذا شود.

۴- سطح کلسترول را کاهش می دهد

افرادی که دارای کلسترول خون بالا هستند ، به احتمال زیاد فشار خون بالا دارند.

مطالعه منتشر شده در مجله فشار خون انسانی نشان داد که در افرادی که سطح کلسترول بیشتری دارند ، فشار خون در مقایسه با افراد با سطح کلسترول پایین تر ، فشار خون به طور قابل توجهی بالاتر است. در حقیقت ، افزایش ملایم سطح کلسترول ممکن است فشار خون را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالعه دیگری که در مجله فشار خون منتشر شده نشان می دهد که سطح کلسترول بالا با فشار خون بالا ارتباط مستقیم دارد.

با قرار دادن سرکه سیب در رژیم غذایی خود ، می توانید میزان کلسترول کل و تری گلیسیرید خود را کاهش دهید. محتوای اسید استیک در سرکه سیب یک درمان موثر برای کاهش کلسترول است.

مطالعه منتشر شده در Life Science Journal نشان داد که مصرف سرکه سیب در طی هشت هفته می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

۵٫ سرکه سیب حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منیزیم است

فشار خون بالا می تواند به دلیل کم بودن پتاسیم یا منیزیم در رژیم غذایی باشد. سرکه سیب حاوی هر دوی این مواد معدنی است که می تواند در کنترل فشار خون بالا کمک کند.

پتاسیم به تعادل میزان سدیم در سلول ها کمک می کند. این بدان معناست که مصرف کم پتاسیم منجر به تجمع بیش از حد سدیم در خون می شود ، بنابراین باعث فشار خون می شود.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ که در ژورنال فشار خون انسانی منتشر شده است گزارش می دهد که افزایش مصرف پتاسیم همراه با رژیم کم سدیم دارند تأثیر خوبی بر فشار خون خود مشاهده کرده اند.

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که به شل شدن رگ های خونی کمک می کند. رژیم کم منیزیم ممکن است منجر به فشار خون شود.

برای کنترل مناسب سدیم ، پتاسیم و منیزیم با پزشک خود مشورت کنید. باید تعادل خوبی از این مواد معدنی در بدن وجود داشته باشد. مصرف بیش از حد یا مصرف کم آن می تواند به ضربان نامنظم قلب و عوارض قلبی کمک کند.

چگونه سرکه سیب را به طور روزانه مصرف کنم؟

اکنون که دلایل مختلفی را می دانید که سرکه سیب را به عنوان داروی مناسب برای فشار خون بالا تبدیل می کند ، بیایید نگاهی به روش مناسب برای ساختن این ماده غذایی در رژیم غذایی خود بیاندازیم.

توصیه می شود روزانه حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب میل کنید. این کار را می توان با تقسیم کل مصرف توصیه شده به دو تا سه دوز انجام داد. به عنوان مثال ، می توانید روزانه دو یا سه بار یک قاشق غذاخوری سرکه سیب میل کنید.

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب خام  را در یک لیوان اضافه کنید. (اگر عادت به مصرف سرکه سیب ندارید ، بهتر است ابتدا با ۱ قاشق چای خوری در روز شروع کنید و مقدار دارو را به تدریج افزایش دهید تا به ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری در روز برسید.)
بسته به نوع علاقه خود ، آن را با آب ساده یا آب میوه رقیق کنید.
قبل از هر وعده اصلی میل کنید. این به شما کمک می کند غذا را هضم کرده و اشتهای خود را کنترل کنید.

راه های دیگر برای گنجاندن سرکه سیب در رژیم غذایی:

آن را به ذرت بو داده پخته شده اضافه کنید.
آن را روی گوشت یا سبزیجات بپاشید.
آن را به یک اسموتی اضافه کنید.
آن را با روغن زیتون و گیاهان مخلوط کنید تا به عنوان سس سالاد استفاده شود.
توجه: اطمینان حاصل کنید که از سرکه سیب ارگانیک  استفاده کرده اید. همچنین ، مصرف زیاد سرکه سیب ممکن است روی مینای دندان شما تأثیر منفی بگذارد.
اگرچه درست است که سرکه سیب می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند ، اما شما نباید کاملا به آن اعتماد کنید.بهتر است با پزشک درباره میزان مصرفش مشورت نمایید.

نکات پایانی:

رژیم غذایی مناسب برای قلب و کم سدیم داشته باشید. غذاهای حاوی پتاسیم و منیزیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
سه روز در هفته حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.
سیگار نکشید ، زیرا این امر می تواند به دیواره رگ های شما آسیب برساند.
مصرف نوشیدنی های الکلی را محدود کنید.
تمام تلاش خود را برای حفظ وزن مناسب بدن انجام دهید.
با یادگیری تکنیک های مدیریت استرس ، مانند تنفس عمیق ، یوگا و مراقبه ، استرس را کنترل کنید.
روزانه ۷ تا ۸ ساعت خواب آرام داشته باشید.

منبع :top10homeremedies

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا