خبر

در مراسم بفتای امسال لباس های قدیمی خود را بپوشید!

بفتا در سال ۱۹۴۷ توسط دیوید لین ، الکساندر کوردا ، کارول رید، روژه مانول و گروهی دیگر بنیان گذاشته شد. در سال ۱۹۵۸ این آکادمی با صنف تهیه کنندگان  و کارگردانان تلویزیون ادغام شد تا جامعه ی فیلم و تلویزیون را به وجود آورد چیزی که در نهایت در سال ۱۹۷۶ منجر به ایجاد آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا شد.

 

بفتا

 

در سال ۱۹۷۶ با حمایت شاهزاده فیلیپ ، دوک ادینبرا ، شاهدخت پادشاهی و الیزابت دوم  در پیکدیلی این آکادمی به انجمن رسمی با نام بفتا تبدیل شد.
آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون انگلیس از سال ۱۹۴۸ مراسمی را برای اهدای جوایز به فیلم‌ها در بخش‌های مختلف داشته‌است. از سال ۱۹۹۸ تا به حال بفتا جوایزی برای صنایع بازی‌های کامپیوتری در نظر گرفته‌است و از سال ۲۰۰۴ مراسم اهدای این جوایز از مراسم فیلم و سریال جدا شد و به‌طور مستقل اهدا می‌شود.

بفتا

علاوه بر اهدای جوایز، بفتا برنامه سالانه‌ای از جمله برنامه‌های آموزشی شامل نمایش فیلم و مراسم‌های یادبود را به اجرا می‌گذارد. بفتا از حمایت ۶۰۰۰ عضو از صنایع بازی، فیلم و تلویزیون برخوردار است. میتزی کانلیف مجسمه‌ساز آمریکایی ماسکی را به سفارش انجمن صنفی تولیدکنندگان تلویزیون در سال ۱۹۵۵ به عنوان جایزهٔ این آکادمی ایجاد کرد.
بفتا همچنین  یک مؤسسه خیریه مستقل برای پشتیبانی، توسعه و ترویج هنر تصویری با زیباشناسی و الهام دادن به بخش عموم است. این سازمان تقریباً ۶۵۰۰ نفر عضو در بریتانیا و ایالات متحده که معماران و طراحان حرفه‌ای در سینما، تلویزیون و صنایع بازی می‌باشند دارد. بفتا هیچ کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کند و با کمک بنیادها و مشارکت شرکت‌های بزرگ بودجه خود را تأمین می‌کند. این موسسه دارای دفاتری در اسکاتلند و ولز و همچنین لس آنجلس و نیویورک در ایالات متحده ی آمریکا است.
سال ۲۰۰۸ این جشنواره در خانه ی اپرای سلطنتی لندن برگزار می‌شود مراسمی که پیش از آن در سینمای اودئون میدان لستر برگزار می‌شد. شاهزاده ویلیام ، دوک کمبریج  تا سال ۲۰۱۰ رئیس آکادمی بوده‌است.
حال این مراسم اهدای جوایز که به اسکار بریتانیا شهرت دارد در هفتادمین دوره ی خود از شرکت کنندگان و سلبریتی ها خواسته که امسال بر روی فرش قرمز این مراسم با لباس های قدیمی خود که در سال های پیش پوشیده اند حاضر شوند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا