روانشناسی

علت عدم موفقیت درمان مشکلات روانی چیست؟

درمان ممکن است برای همه افرادی که با مشکلات روانی روبرو هستند خیلی ساده نباشد . ما شگفتی های درمان برای سلامت روان را شنیده ایم. اما ممکن است برای همه کار نکند. درمان بیماران روانی به تعهد و فداکاری نیاز دارد.

مکالمات و تحقیقات پیرامون سلامت روان در حال افزایش است و این یک نشانه عالی است! اما نکته دیگری نیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید – اکثر مردم درمان را چیزی کمتر از یک چوب جادویی نمی دانند(یعنی آن را غیر قابل دستیابی میدانند) . اما واقعیت این است که فرایند یادگیری و یادگیری مجدد مدتی طول می کشد و باید در برابر این فرآیند صبور بود. این یکی از بزرگترین عواملی است که چرا درمان ممکن است برای همه موثر نباشد. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که می تواند علت آن باشد.

ما در اینجا گفتگویی با Preeta Ganguli ، روانشناس و مشاور بهداشت روانی داریم که قصد دارد این کار را برای ما انجام دهد.

علت عدم موفقیت درمان مشکلات روانی چیست؟

۱- عدم تطابق بین درمانگر و مراجعه کننده

وقتی با شخصی ملاقات می کنیم ، خواه یک دوست یا یک شریک احتمالی زندگی تان ، اولین چیزی که ما را تحت تاثیر قرار می دهد ، ارتباط است. گاهی اوقات افکار و عقاید شما با یکدیگر هماهنگ است و این ارتباط خیلی زود شکل میگیرد. در مواقع دیگر ، ممکن است سخت تلاش کنید ، اما مشکلی وجود داشته باشد . ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسد ، اما همین امر در مورد درمانگر و مراجعه کننده صادق است.

“مطابقت بین درمانگر و مراجعه کننده مهم است. ما عموماً به یک درمانگر مراجعه می کنیم که توسط شخصی نزدیک به ما توصیه می شود و حقیقتا لازم نیست که فوراً با او تماس بگیریم.  علاوه بر این ، ضروری نیست که آنها شخص مناسبی برای حمایت از ما در گذر از این روزها باشند. باورها و روشهای شما باید همسو باشند. همچنین ببینید که چگونه آنها با اهداف و نیازهای شما مطابقت دارند. اگر کسی برای شما کار نکند ، حتی اگر در اواسط راه درمانگر را عوض کنید ، اشکالی ندارد. “

۲- داشتن انتظارات غیرواقعی

همانطور که در بالا ذکر شد ، درمان مشکلات و بیماری های روانی اصلا جادویی نیست. بنابراین ، وقتی اهداف را تعیین می کنید ، مطمئن شوید که آن را به طور واضح بیان کرده اید و همچنین با درمانگر خود در مورد مسیر مورد نظر خود صحبت کنید.

“زمان بندی آن نیز مهم است. به عنوان مثال ، شاید من در حال حاضر آمادگی کار بر روی چیزی عمیق را ندارم ، شاید باید بر روی اهداف کوچکتر کار کنم. سرعت قطعاً مهم است. شما نمی خواهید خیلی سریع حرکت کنید و ذهنتان را شوکه کنید یا آنقدر آهسته پیش بروید که احساس کنید هیچ اتفاقی نمی افتد. Ganguli می گوید ، توجه به آنچه برای شما کار می کند نیز مهم است.

درمان برای همه نیست انتظار نداشته باشید که درمان تمام مشکلات سلامت روانی شما را برطرف کند.

درمان مشکلات روانی۳- نامنظم بودن

مانند هر چیز دیگری ، درمان نیاز به ثبات و فداکاری دارد. وقتی تصمیم می گیرید برنامه کاهش وزن را دنبال کنید ، باید روز به روز روی آن کار کنید تا تفاوت را ببینید. به طور مشابه ، آگاه بودن در مورد تبدیل درمان به بخشی از برنامه هفتگی خود (یا شاید دو بار در ماه) می تواند در طولانی مدت به شما کمک کند.

اگر شکاف های طولانی رخ دهد ، این روند را مختل می کند. وقتی پای درمان به میان می آید ، این فداکاری و تعهد بسیار ضروری است. اگر ما نتوانیم این کار را انجام دهیم ، سیستم نیز به خوبی کار نخواهد کرد ، زیرا روند متوقف می شود. “

۴-مقاومت در برابر درمان

همچنین ممکن است به درمان مقاوم باشید. البته ، می تواند ناشی از باورهای خاصی باشد که ما داریم ، تصور ما از درمان و نحوه پیشرفت ما.

در همه این موارد ، مهم است که با درمانگر خود شفاف باشید. اگر چیزی پیش آمد ، باید بتوانید احساس امنیت کنید و آن را با آنها در میان بگذارید. “

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا