پزشکی

خواص بی نظیر آب سیب،هویج و هندوانه

خواص بی نظیر آب سیب،هویج و هندوانه

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((خواص بی نظیر آب سیب،هویج و هندوانه)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

خواص آب سیب

خواص بی نظیر آب سیب،هویج و هندوانه
خواص بی نظیر آب سیب،هویج و هندوانه
  1. سلامت قلب:پتاسیم یک وازودیلاتور است و به این معنی است که می تواند به کاهش تنش در شریان ها و رگ های خونی کمک کند. همچنین در کاهش فشار خون و آسیب به سیستم قلبی عروقی کمک می کند.خواص آب سیب موجب جلوگیری از تشکیل کلسترول در شریان ها می شود که اغلب علت اصلی حملات قلبی و سایر بیماری های قلبی و عروقی است.
  2. آسم:برخی از مواد ضد التهابی و ضد آلرژیک موجود در آب سیب می توانند سیستم تنفسی را تسکین دهند و باعث کاهش ناراحتی در گلو و ریه ها شوند، همچنین به کاهش حملات آسم و جلوگیری از عفونت های تنفسی کمک کنند.
  3.  یبوست:یکی از مواد کمتر شناخته شده در سیب، اسید مالیک است که می تواند سیستم گوارش و عملکرد کبد را بهبود بخشد. ترکیب فیبر و سایر مواد معدنی تحریک کننده در آب سیب، می تواند به سرعت از علائم یبوست، گرفتگی، التهاب و اسهال جلوگیری کند.
  4.  مراقبت از پوست :آب سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که برای پوست بسیار مفیدند.

خواص آب هویج

  1.  سیستم ایمنی : با مصرف آب هویج سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا بتوانید با ویروس های ناخوشایند مبارزه کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و خواب کافی، راه های عالی دیگر برای محافظت از بدن است.
  2. تقویت بینایی :هویج حاوی ویتامین A است که نه تنها یک آنتی اکسیدان قدرتمند است، بلکه یکی از مهمترین مواد مغذی برای چشم و تقویت بینایی است. کمبود ویتامین A می تواند باعث شب کوری و ایجاد لکه هایی بر روی چشم شود.
  3. کنترل فشار خون:پتاسیم ماده معدنی است که برای کمک به خنثی کردن اثرات سدیم و کنترل فشار خون شخص بسیار مهم است. از آنجا که آب هویج منبع بسیار خوبی از پتاسیم است، می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.
  4. کاهش کلسترول:نوشیدن آب هویج به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. آب هویج حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که نشان می دهد رابطه معکوس با کلسترول دارد. رژیم های غذایی پر پتاسیم معمولاً آنهایی هستند که کلسترول را کاهش می دهند.

خواص آب هندوانه

خواص بی نظیر آب سیب،هویج و هندوانه
خواص بی نظیر آب سیب،هویج و هندوانه
  1. به درد عضلانی و خستگی کمک می‌کند.تحقیقات اخیر نشان داده است که آب هندوانه برای درمان کوفتگی عضلانی پس از ورزش در سالن ورزشی بسیار خوب است. ضربان قلب پس از ورزش را ثابت نگه می‌دارد خستگی عضلانی را کاهش می‌دهد. وقتی هندوانه قبل از ورزش مصرف می‌شود، برای تسکین عروق خونی و بهبود گردش خون مفید است؛ زیرا دارای یک اسیدآمینه به نام ال سیترولین است. بدن سیترولین را از هندوانه به طور طبیعی دریافت می‌کند

  2. آب هندوانه سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی چون ویتامین A، B، C، پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، روی، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است.
  3. برای بیماری‌های قلبی و عروقی خوب است.آب هندوانه شامل یک آنتی‌اکسیدان به نام لیکوپن است که التهاب رگ‌های خونی که منجر به سکته قلبی و همچنین افزایش فشارخون و دیابت می‌شود را کاهش می‌دهد.
  4.  آب هندوانه استخوان‌ها را محکم می‌کندآب هندوانه برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های مربوط به استخوان از جمله انواع مختلف ورم مفاصل خوب است. از آنجا که حاوی کلسیم است، می‌تواند به تقویت ساختار استخوان‌ها کمک کند.

منبع:برنا،هفت گنج،تبیان

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا