تکنولوژی

گوگل پلاس به خاطر نقص امنیتی به کار خود پایان می دهد

به دنبال افشای خطای امنیتی گوگل پلاس و در خطر افتادن داده های خصوصی صدها هزار کاربر این پلتفرم، گوگل اعلام کرده که تا ده ماه دیگر این سرویس را از دسترس کاربران خارج خواهد کرد.

به گفته نشریه «وال استریت ژورنال» این مشکل امنیتی باعث شده اطلاعات خصوصی صدها هزار کاربر گوگل پلاس در معرض افشا قرار بگیرد؛ با این حال گوگل به خاطر ترس از لطمه خوردن اعتبارش ترجیح داده در این باره سکوت کند. بر این اساس آسیب پذیری مذکور سه سال پیاپی ادامه داشته است. گوگل پلاساز سوی دیگر کمپانی آمریکایی مدعی است که این خطا را در اوایل سال جاری مرتفع کرده و حتی توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز به داده ها دسترسی نداشته اند. هرچند علی رغم عدم وجود شواهد دقیق، امکان وقوع چنین رخداد ناخوشایندی رد نشده است:

ما حین توسعه گوگل پلاس معیارهای امنیتی را مد نظر قرار داده ایم و از اینرو داده های لاگ API را تنها دو هفته ذخیره می کنیم، از اینرو قادر به شناسایی کاربرانی که تحت تاثیر این خطا قرار داشته اند، نیستیم. با این وجود تجزیه و تحلیل های صورت گرفته حاکی از این است که احتمالا ۵۰۰ هزار کاربر با این چالش مواجه شده اند.

ما به شواهدی مبنی بر اطلاع توسعه دهندگان از این باگ یا سواستفاده از از داده های کاربران دست پیدا نکرده ایم.

به گفته گوگل پلتفرم مذکور در هر حال از تعداد اندکی کاربر برخوردار بوده و مدت زمان بازدید ۹۰ درصد از این کاربران نیز کمتر از ۵ ثانیه است. با این حال گول پلاس کماکان در دسترس کاربران شرکتی قرار خواهد داشت و ویژگی های جدید نیز با تمرکز بر این دسته از کاربران منتشر خواهد شد.

این کمپانی حالا در حال تمرکز روی یک شبکه اجتماعی شرکتی ایمن است. اعلام این خبر در حالی که چند ساعت بیشتر از افشای آسیب پذیری گوگل پلاس نگذشته عجیب به نظر می رسد.

 

لینک کوتاه : http://urly.ir/OGwg

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا