جالبه ؛)

جایگاه زن در تبلیغات صدا و سیما؛ از تبلیغ «پودر» و «پوشک» تا «روغن» و «قابلمه»

جایگاه زنان در تبلیغات صدا و سیما، کاملا مبتنی بر موازین و مقررات شرعی است و رسانه ملی، سخت گیری های بسیاری در پخش چهره و پوشش بانوان در تبلیغات تجاری دارد. این سخت گیری ها، به مراتب بیش تر از سخت گیری های مرسوم رسانه ملی در نمایش لباس و اندام بانوان در فیلم ها و سریال های تلویزیونی است.

جایگاه زنان در تبلیغات تلوزیون

با این حال، به نظر می رسد که با وجود سخت گیری های کمیسیون تبلیغات رسانه ملی در نمایش بانوان در تبلیغات خوش آب و رنگ شبکه های متعدد، همچنان جایگاه زنان در تبلیغات صدا و سیما، در سطح تبلیغ کالاهای خوردنی و پوشیدنی، محدود شده است.

تیزرهای تبلیغاتی صدا و سیما که با حضور چهره های زن شناخته شده در عرصه تبلیغات ساخته می شود، تجارت پرسودی را نصیب شرکت ها و موسسات سازنده قرار می دهد. بعضا شاهد استفاده از اعضای خانواده مدیران و صاحبان صنایع در تیزرهای تلویزیونی هستیم که در دنیای تبلیغات، خیلی مرسوم نیست.

زنان در آگهی صدا و سیما

جستجوی نام بازیگران زن تیزرهای تبلیغاتی سیما در گوگل

تاملی بر ۳ اصل مربوط به جایگاه زن در صدا و سیما

طبق اصل ۵۶ دستورالعمل ضوابط تولید آگهی تلویزیونی توسط اداره کل بازرگانی رسانه ملی، زن در نظام مقدس اسلامی از موقعیت ویژه ای برخوردار است و قوانین و احکام مقدس اسلام برای زن جایگاه رفیعی را قائل است، لذا استفاده از حضور خانم هادر آگهی های رادیو تلویزیونی مستلزم اعمال دقت های خاصی می باشد و باید جایگاه زن مسلمان و شئون او مد نظر باشد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا