آشپزیجالبه ؛)

طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی

پیتزا یکی از انواع فست فود بسیار پرطرفدار و در طرز تهیه پیتزا و خیلی از غذاهای خوشمزه دیگر از پنیر پیتزا استفاده می شود و اگر شما ترجبح می دهید که پیتزا را در منزل تهیه کنید بهتر است که پنیر پیتزا را نیز خودتان آماده کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه پنیر پیتزا را به شما عزیزان آموزش داده ایم. 

مواد لازم

سرکه : ۲ قاشق غذا خوری
شیر پاستوریزه : ۲ لیتر
پارچه ای توری و یا بسیار نازک
نمک : به مقدار لازم

 

طرز تهیه

در روش تهیه پنیر پیتزا باید از شیر کامل پاستوریزه استفاده کنید؛ در طرز تهیه پنیر پیتزا ابتدا شیر را در قابلمه ای مناسبی ریخته و بعد از اینکه شیر به دمای جوش رسید آرام آرام سرکه را به آن اضافه می کنیم و بعد از اینکه شیر به صورت سفت در آمد دیگر سرکه را به آن اضافه نمی کنیم و به مدت ۴ دقیقه زیر گاز را روشن می گذاریم تا شیر سفت کمی بجوشد بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش می کنیم و قابلمه شیر را از روی گاز بر میداریم.

در روی صافی مناسبی پارچه نازکی را قرار می دهیم و آب اضافه درون مخلوط پنیر پیتزا را به خوبی می گیریم.

http://uupload.ir/files/5l_cheese-pizza-recipe-1.png

مقداری نمک را در ظرف مناسبی ریخته و با آب به خوبی حل می کنیم و مخلوط پنیر پیتزا قرار گرفته در پارچه نازک را در درون آب نمک قرار می دهیم. بعد از ۵ دقیقه پارچه نازک را از درون آب نمک برداشته و پنیر را از داخل پارچه آب نمک بیرون می آوریم و در قابلمه مناسبی قرار می دهیم و قابلمه را بر روی حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا پنیر به خوبی پخته شود توجه داشته باشید هر چه بیشتر پنیر پیتزا پخته شود کش آمدن پنیر هم بیشتر می شود.
در مرحله آخر روش تهیه پنیر پیتزا بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر را از درون قابلمه بیرون آورده و در حدود ۱۵ دقیقه در ظرف مناسبی قرار می دهیم تا به خوبی پنیر پیتزا سرد شود و بعد پنیر پیتزا را رنده می کنیم و از آن برای طرز تهیه پیتزا خانگی استفاده می کنیم.

4cvk_cheese-pizza-recipe-5.png

برای نگهداری طولانی مدت آن می توانیم پنیر را در درون فریزر قرار دهیم.

gjyu_cheese-pizza-recipe-4.png

همانطور که مشاهده کردید طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید بدون نیاز به صرف مدت زمان طولانی پنیر پیتزا خانگی در منزل تهیه کنید.

منبع : وبسایت آرگا

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا