تکنولوژیمنتخب

آی گپ در مقابل سروش؛ دولت فضای رقابتی برابر ایجاد کند

پیام‌رسان «آی‌گپ» به کاربران نسبتا مشهور و کاربران حقوقی خود تیک آبی اعتبار می‌‌دهد تا از فعالیت کانال‌های جعلی در پیام‌رسان خود جلوگیری کند. این پیام‌رسان همچنین سرویس تماس تصویری را راه اندازی کرد‌‌‌ه‌ است که به گفته مدیر مارکتینگ آی‌گپ، این قابلیتی بود که به درخواست کاربران یکپارچه سازی و راه اندازی شد. «امیرحسین ایماغیان» می‌گوید که فضای باز رقابتی میان پیام‌رسان‌ها موجب فراگیر شدن‌شان در میان عموم مردم می‌شود و این تنها حمایتی‌ست که دولت می‌تواند از آنها انجام دهد.

فضای باز رقابتی بهترین نوع حمایت

آی‌گپ از جمله پیام رسان‌های داخلی‌ست که از وام ۵ میلیارد تومانی دولت استفاده نکرده‌است. مدیر مارکتینگ این پیام‌رسان بومی می‌گوید که آنها تمامی زیرساخت‌ها را با حمایت خود تهیه کرده‌اند و ترجیح می‌دهند که مستقل به مسیر خود ادامه دهند. با این حال حمایت‌های دولتی برای آنها بدون جذابیت نیست. «امیرحسین ایماغیان» بهترین حمایت را ایجاد فضای رقابتی سالم می‌داند و به تلگرام اشاره می‌کند:

«اگر پیام رسانی در کشور هزار سرور دارد به بقیه هم بدهند یا پهنای باند را به صورت مساوی بین همه تقسیم کنند تا فضا رقابتی شود. ما دنبال این نبودیم و نگفته‌ایم که چرا از دیگر پیام رسان‌ها حمایت کردند اما از ما نکردند؛ بلکه علاقمندیم که از همه پیام‌رسان‌ها به صورت مساوی حمایت شود.»

موضوع دیگری که مطرح‌است عدم اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی‌ست و به گفته کارشناسان حمایت‌های دولتی منجر به جلب اعتماد عمومی نخواهد شد. در همین رابطه ایماغیان توضیح می‌دهد که خوشایند مردم نیست تا به خاطر برخی تصمیمات نتوانند از یک سرویس استفاده کنند. او معتقد است اگر فضا رقابتی و آزاد باشد مردم خودشان مقایسه و انتخاب می‌کنند از کدام سرویس‌ها استفاده کنند:

«برای مثال ما در پیام تصویری تنها برقرار کننده تماس هستیم و امنیت لازم را ایجاد کرده‌ایم. اگر فضا رقابتی و آزاد باشد مردم خودشان انتخاب می‌کنند از چه پیام رسانی استفاده کنند.»

انتقال تماس تصویری از آی‌گپ پلاس به آی‌گپ

آی‌گپ سرویس تماس تصویری خود را راه‌اندازی کرده‌است و اینطور که مدیر بازاریابی این پیام‌رسان می‌گوید، با استقبال خوب کاربران همراه شده است:

«بسیاری از پیام‌رسان‌های خارجی که در ایران فعالیت می‌کنند سرویس تماس تصویری دارند و مردم هم از آن استقبال می کنند. ماهم طبق عرف جامعه پیام تصویری را ارائه کردیم.تماس تصویری ما قبلا روی اپلیکیشن «آی‌گپ پلاس» بود و ما آن را پکپارچه کردیم و موضوع جدیدی برای ما نیست. منتها سایر همکاران ما بر این سرویس متمرکز نشده‌اند اما ما متمرکز شدیم و آن را ارائه کردیم.»

تیک آبی اعتبار

ایماغیان همچنین خبر می‌دهد که پیام رسان آی‌گپ امکان رسمی کردن کانال‌ها را به وسیله درج تیک آبی در کنار نام کانال فراهم کرده است. بر همین اساس مدیران کانال‌های خبری و تجاری می‌توانند از طریق ارائه اطلاعات مورد نیاز به پیام رسان آی‌گپ درخواست رسمی شدن کانال خود را ارائه کنند و اجازه فعالیت کانال‌های جعلی با نام مشابه را ندهد. ایماغیان در این رابطه گفت:

«افراد حقیقی که از شهرت نسبی برخوردار باشند و همزمان در سایر پیام‌رسان‌ها کانال ثبت شده به نام خودشان داشته باشند می‌توانند درخواست تیک آبی را بدهند. مانند افراد کشوری و لشکری که معمولا کانال خود را دارند می‌توانند همچنین به سازمان‌ها و موسسات هم برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی تیک آبی داده خواهد شد.»

بر اساس اعلام این پیام‌رسان یک راه ساده‌تر برای رسمی کردن کانال این است که کاربران به وبلاگ آی‌گپ مراجعه و با مطالعه شرایط احراز و ثبت مشخصات شخصی، ایمیل و شناسه کاربری، کانال رسمی خود را ثبت کنند. این امکان در حال حاضر برای همه کانال‌ها و بات‌های آی‌گپ فراهم شده است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا