ریپورتاژ

تزریق آنتی اسکالانت چگونه است؟

تزریق آنتی اسکالانت ؛ سیستم اسمز معکوس در حال بهره برداری می تواند رسوبات کربنات ها، سولفات ها، مواد بیولوژیکی، ذرات کلوئیدی و مواد غیر محلول آلی را بر روی غشاها تشکیل دهد.با توجه به شرایط دما و فشار یکسان در مقایسه با شروع بهره برداری، افزایش افت فشار در غشاها و کاهش تولید آب به طور همزمان مبین گرفتگی ممبرین می باشد.

فرمول و محاسبه میزان تزریق آنتی اسکالانت

میزان دوز تزریق انتی اسکالانت با توجه به پارامترهایی همچون TDS آب ورودی، ظرفیت دستگاه آب شیرین کن و ph و دمای آب، محاسبه میشود.

باید توجه کرد که مقدار مصرف آنتی اسکالانت بر اساس میزان آب ورودی به دستگاه آب شیرین کن مشخص می شود نه بر اساس میزان آب تولیدی یا ظرفیت دستگاه آب شیرین کن

برای مثال برای یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی به ظرفیت ۵۰ متر مکعب در شبانه روز با TDS کمتر از ۳۰۰۰ppm و با در نظر گرفتن ۶۰ درصد ریکاوری (بازدهی) دستگاه، آب ورودی به دستگاه ۸۳ متر مکعب در شبانه روز می شود که با مقدار دوز تزریق ۳ppm می بایست برای هر روز کارکرد دستگاه مقدار ۲۵۰ گرم از مواد آنتی اسکالانت فرمولاسیون فلوکن ۲۶۰ استفاده نمود.

باید توجه داشت که اگر بخواهیم برای سه روز کار کرد دستگاه، آنتی اسکالانت استفاده کنیم. می بایست ۷۵۰ گرم آنتی اسکالانت را در مخزن آنتی اسکالانت ۲۰ لیتری به همراه آب قرار دهیم و سپس پمپ تزریق آنتی اسکالانت را طوری تنظیم نماییم که محلول درست شده را در طی مدت ۷۲ ساعت به آب خام تزریق نماید.

واحد فنی شرکت خانه آب آویژه با در اختیار داشتن آنالیز آب و مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی ro، میزان دوز تزریق مناسب را خدمت مشتریان محترم محاسبه و ارائه می نماید.

بهترین محل برای تزریق آنتی اسکلانت

در دستگاه تصفیه آب صنعتی بهترین قسمت برای تزریق آنتی اسکالانت ، بعد از فیلتر شنی و فیلتر کربنی و قبل از فیلتر میکرونی می باشد که عمل تزریق آنتی اسکیل به آب، توسط پمپ تزریق آنتی اسکالانت صورت پذیرد.

بیشتر: فیلتر ممبران خانگی و صنعتی در آبین

آنتی اسکلانتروشی مناسب جهت جلوگیری از گرفتگی فیلتر ممبران

یکی از فاکتورهای مهمی که همواره در صنعت مورد توجه قرار می گیرد و تا حد بسیار بالایی تعیین کننده استفاده از یک روش و یا عدم استفاده از آن است، صرفه اقتصادی آن می باشد. بنابر این پیش از آنکه انتخاب کنیم کدام روش برای سیستم ما و شرایط موجود مناسب تر می باشد، لازم است که آنالیز اقتصادی لازم را در مورد آن انجام دهیم. علاوه بر مطالعات ویژه ای که در این باره نیاز است، توجه به نکات زیر اهمیت بالایی دارد:

• تزریق اسید به دلیل هزینه بالای اسید برای استفاده در مخازن و تجهیزات نظارتی چندان مقرون به صرفه نمی باشد.

• افزودن آنتی اسکالانت در مقایسه با اسید نسبتاً ارزان تر است و نیازمند هزینه اضافه تری نمی باشد.

• مهمترین چالش استفاده از سیستم های رزینی در مقایسه با اسید یا آنتی اسکالانت، هزینه بالایی است که باید برای تجهیزات آن پرداخت شود. با توجه با کارایی بالا و نزدیک به ۱۰۰% سیستم های رزینی، آب ورودی به سیستم RO هیچ سختی نخواهد داشت. اما همیشه بهترین راه حل، جلوگیری از وقوع پدیده مخرب می باشد؛ تنها گزینه ای که باعث پیشگیری از تشکیل رسوب بر فیلتر ممبران می شود، استفاده از آنتی اسکالانت در زمان راه اندازی دستگاه های آب شیرین کن صنعتی می باشد. ممبران فیلمتک یکی از ممبران های مناسب در بازار است.

درباره  آبین

آبین: اولین فروشگاه تخصصی در حوزه تجهیزات آبی در دنیای مدرن امروز و با گستردگی بالای کالاها و خدمات، انتخاب و خرید به صورت سنتی روشی است که کارایی خود را از دست داده است، زیرا انتخاب کالایی که بالاترین کارایی و هماهنگ‌ترین ویژگی‌های مطابق با سلیقه و هدف خریدار را داشته باشد دشوار است. با توسعه اینترنت و ابزارهای مرتبط طی سال‌های اخیر، شیوه خرید نیز به سرعت در حال تغییر است. تنوع بالای کالا در فروشگاه‌های اینترنتی و ارائه اطلاعات کافی که برای هر محصول ارائه می‌شود، ویژگی بارزی است که در روش‌های سنتی خرید و فروش وجود نداشت. امروزه اینترنت از فروشگاه‌هایی پر شده است که با عنوان فروشگاه مجازی به فعالیت می‌پردازند.

گردش و جستجو در این سایت‌های فروشگاهی اینترنتی حس بودن در یک فروشگاه واقعی و فیزیکی را به شما القا می‌کند. قطعا با شنیدن عنوان خرید اینترنتی در ذهن همه ما، ویژگی‌های متعددی از قبیل:

دسترسی جهانی به کالا و خدمات، وجود اطلاعات کافی در مورد هر محصول، امکان مقایسه محصولات و قیمت آنها، صرفه‌جویی در زمان، تنوع محصولات و مواردی از این دست نقش می‌بندد. در واقع می‌توان گفت عمده‌ترین مزیت خرید اینترنتی ویژگی سهولت و راحتی آن می‌باشد. در این راستا آبین با همکاری معتبرترین واردکننده‌ها و سازندگان، تلاش می‌کند تا محیطی را فراهم آورد که تجربه دلپذیری برای مشتریان خود ایجاد نماید. آبین با حذف واسطه‌ها و ارتباط  مستقیم با مشتریان و درک اهمیت بالای قیمت‌گذاری، همواره تلاش می‌کند تا پایین‌ترین قیمت‌ها را به همراه بالاترین کیفیت خدمات ارائه نماید.

آبین، اولین بازار آنلاین تخصصی در حوزه تجهیزات آبی است که با بهره بردن از متخصصان و کارشناسان ویژه و مجرب تمام تلاش خود را می‌کند، که تنها کالاهای با اصالت به همراه اطلاعات دقیق هر محصول را به مشتریان خود ارائه نماید. هم‌چنین در راستای حمایت از حقوق مشتریان، آبین ۷ روز امکان بازگرداندن کالا را برای مشتریان خود فراهم نموده (برای آگاهی از شرایط به قوانین استفاده از سایت مراجعه نمایید)، که طی این زمان مشتریان می‌توانند از سلامت اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایند. آبین همواره نهایت تلاش خود را در جهت بالا بردن کیفیت ارائه کالا و خدمات در جهت هر چه دلپذیرتر شدن تجربه مشتریان خود به کار می‌گیرد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا