مد و زیبایی

طرز تهیه ماسک نشاسته ذرت برای محافظت از موهایتان

در این یادداشت قصد داریم چند ماسک بسیار مفید با نشاسته ذرت برای محافظت از موهایتان در برابر نور خورشید را با شما به اشتراک بگذاریم. این محصول که به نام نشاسته ذرت نیز شناخته می شود دارای خاصیت مرطوب کنندگی و مغذی است.

چرا باید از موهای خود در برابر نور خورشید مراقبت کنید؟

اولین چیزی که باید گفت این است که برخی از متخصصان مو را به عنوان یک عضو بسیار حساس بدن توصیف می کنند. با این حال، معمولاً محافظت از آفتاب در میان مراقبت های آنها کنار گذاشته می شود.

کارشناسان توضیح می دهند که محافظت از نور بسیار مهم است. نور خورشید نیز بر ساختار مو تاثیر می گذارد و باعث اکسیده شدن، تغییر رنگ، شکستگی و ضعف می شود. این اثرات با هم باعث ایجاد موهایی کدر، دو شاخه و ضعیف می شود.

مطالعات انجام شده در مورد ریزش مو در زنان نشان می دهد که یکی از مراقبت های کلی که باید برای درمان آلوپسی انجام شود، اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است. به خصوص به این دلیل که در صورت ریزش بیش از حد مو، پوست سر بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. سوختگی شدید ممکن است رخ دهد و از رشد رشته های جدید جلوگیری کند.

فواید نشاسته ذرت برای زیبایی

استفاده آرایشی از نشاسته ذرت چیز جدیدی نیست. این یک درمان خانگی بسیار کارآمد برای مو و حتی پوست به دلیل خواصی است که دارد.

نشاسته ذرت مرطوب کننده است

مقالات علمی اشاره می‌کنند که ذرت دارای پروتئین‌هایی با خواص آبرسانی قابل‌توجه است. علاوه بر این، آنها به بدن، حجم و محافظت از مو کمک می کنند.

این خاصیت مرطوب کنندگی را می توان با مخلوط کردن نشاسته ذرت با سایر ترکیبات با اثر مشابه افزایش داد. به عنوان مثال روغن بادام یا روغن زیتون فوق بکر است.

چربی پوست سر را تنظیم می کند

نشاسته ذرت به عنوان شامپوی موی خشک یک ترفند قدیمی است. به از بین بردن سبوم یا چربی اضافی کمک می کند. در این مورد، بدون مواد افزودنی بیشتر استفاده می شود. فقط با پاشیدن کمی استفاده می شود.

علاوه بر تمیز نگه داشتن موهای خود، یک لایه محافظ خواهید داشت که از شما در برابر نور خورشید محافظت می کند. به همین ترتیب، موهایی نرم، ابریشمی و بدون وز خواهید داشت.

اگرچه هیچ مدرک علمی برای حمایت از این خاصیت نشاسته ذرت وجود ندارد، اما ما از آن به عنوان یک فایده برای مو نام می بریم زیرا بسیار محبوب است. کسانی هستند که نشان می دهند استفاده طولانی مدت آن روی موهای مجعد در ترکیب با سایر محصولات مانند روغن نارگیل به صاف شدن موها کمک می کند.

۳ ماسک نشاسته ذرت برای مو

اکنون که از فواید استفاده از نشاسته ذرت در مراقبت از موهای خود مطلع شدید، قصد داریم به شما بگوییم که سه ماسکی که می توانید استفاده کنید کدامند. هر هفته از یکی استفاده کنید یا یکی را انتخاب کنید که برای شما راحت‌تر است.

ماسک نشاسته ذرت با روغن های طبیعی

برای محافظت از موهای خود در برابر نور خورشید، در تهیه این ماسک نشاسته ذرت با روغن های طبیعی تردید نکنید. با آبرسانی به الیاف مو، تقویت آنها و جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش عمل می کند.

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل.
۳ قاشق غذاخوری روغن بادام.
۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت.

آماده سازی

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا کرم یکدستی به دست آید.
روی تمام موها و پوست سر خود بمالید.
اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه عمل کند.
با آب گرم بشویید.

طرز تهیه ماسک نشاسته ذرت برای محافظت از موهایتان

ماسک نشاسته ذرت با تخم مرغ

برای تهیه ماسک های دیگر برای مراقبت و محافظت از موهایتان در برابر نور خورشید که برای شما در نظر گرفته ایم، فقط باید نشاسته ذرت را با برخی از مواد رایج موجود در انبارتان مخلوط کنید. این دستور مخصوصاً برای کسانی که قبلاً موهای آسیب دیده و موهای خشک دارند توصیه می شود.

۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت.
۱ قاشق چایخوری عسل.
۳ عدد سفیده تخم مرغ.
۲ لیتر آب.

آماده سازی

سفیده ها را از زرده جدا کرده و در بشقاب ذخیره کنید.
آب و نشاسته ذرت را در قابلمه ای که باید روی حرارت متوسط ​​به جوش بیاورید مخلوط کنید.
مرتب هم بزنید تا بافتی ژل مانند به دست آورید.
وقتی به این نتیجه رسیدید، حرارت را خاموش کنید و مخلوط را در جایی که سفیده داشتید قرار دهید.
عسل را اضافه کنید و خیلی خوب مخلوط کنید.
روی تمام موها بمالید و بگذارید ۴۵ یا ۶۰ دقیقه بماند.
با آب گرم فراوان بشویید و از شامپوی معمول خود برای خنثی کردن بوی سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

بهترین تونر صورت با توجه به نوع پوست

ماسک نشاسته ذرت برای محافظت از موهای شما در برابر نور خورشید

ماسک خشک نشاسته ذرت که به شما نشان می دهیم علاوه بر کمک به مراقبت از موهایتان در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، با آبرسانی و از بین بردن چربی اضافی عمل می کند. همچنین یک فیلم محافظ برای استفاده روزمره خواهد بود.

۱۰ فنجان نشاسته ذرت.
۱/۲ فنجان جوش شیرین.
۱ ظرف برای نگهداری ماسک خشک.

آماده سازی

از یک بشقاب استفاده کنید تا این دو ماده خیلی خوب مخلوط شوند.
آن را در یک ظرف بسته بندی کنید تا بتوانید هر زمان که نیاز داشتید موهای خود را اسپری کنید.
از ماسک خشک به صورت روزانه استفاده کنید. شما مجبور نیستید آن را بشویید. فقط بمالید و شانه کنید تا روی موهایتان پخش شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا