سرگرمی :)

۸ گیاهی که می توانند بدون خاک رشد کنند

گیاهان بدون خاک

گیاهانی که احتیاج به خاک ندارند:

۱-بامبو

بامبو یک گیاه خانگی تزئینی است که به دلیل تجزیه ناپذیری معروف است. این گیاهان می توانند در خاک رشد کنند ، اما بیشتر باغبان ها ترجیح می دهند گیاهان را به صورت هیدروپونیک پرورش دهند. تمام آنچه شما نیاز دارید یک لیوان آب با عمق حداقل یک اینچ و مقداری شن است تا گیاهان را در گلدان صاف نگه دارید.

۲-فیلودندرون

یکی دیگر از گیاهان خانگی سازگار ، فیلودندرون با برگهای سرسبز ، دنباله دار و به شکل قلب است. هم نور کم و هم نور زیاد را تحمل می کند و به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. در حالی که این گیاه معمولاً در گلدان پرورش می یابد ، گیاهی است که می تواند بدون خاک شکوفا شود و به همین راحتی در یک شیشه آب هم رشد می کند. برای تکثیر گیاه فیلودندرون ، کافی است حدود شش اینچ از گیاه موجود را جدا کرده و دو دسته پایین برگ را بردارید. قلمه را در یک لیوان یا شیشه آب غوطه ور کنید و حدود ۱۰ روز صبر کنید تا ریشه های تشکیل شده در آن گره های برگ را ببینید.

گیاهان بدون خاک
گیاهان بدون خاک

۳-گل ارکیده

اکثر ارکیده های گرمسیری از نوع اپی فیت هستند ، به این معنی که آنها به جای اینکه در خاک باشند روی گیاهان دیگر رشد می کنند. اما ارکیده ها و اپی فیت های انگلی نیستند. ریشه های آنها در یک غشای لعابی پوشیده شده است که آب را می مکد. بسیاری از ارکیده هایی که به عنوان گیاهان آپارتمانی فروخته می شوند در یک محیط کاشت مانند خزه یا سنگ قرار دارند ، اما پس از اینکه ریشه های آنها را گرفت ، به راحتی شروع به رشد می کنند. این گیاه هم جز گیاهان بدون خاک است.

گیاهانی که احتیاج به خاک ندارند
گیاهانی که احتیاج به خاک ندارند

۴-گیاه هوازی تیلاندسیا

این گیاه هوازی جز گیاهانی است که به جای خاک در هوا رشد می کنند. بیش از ۶۵۰ نوع وجود دارد که تنوع زیادی از شاخ و برگ و شکوفه های رنگارنگ را به نمایش می گذارد. برگ های گیاهان هوا به صورت گل رز رشد می کنند ، که به گیاهان کمک می کند آب و مواد مغذی را از محیط جمع کنند. وقتی به عنوان گیاهان آپارتمانی نمایش داده می شوند ، به طور معمول در ظروف تزئینی قرار می گیرند یا نصب می شوند.

گیاهان بدون خاک
۵-خزه اسپانیایی

خزه های اسپانیایی (Tillandsia usneoides) با ساقه های آویزان و سبز و خاکستری خود روزهای مرطوب تابستان و عاشقانه های آب و هوای جنوبی را تداعی می کنند. این گیاه اغلب از درختان همجوار خود رشد می کند ، آب و مواد مغذی موجود در جو را جذب می کند ، اما با مراقبت مناسب می تواند در محیط داخلی نیز رشد کند. برای حفظ خزه اسپانیایی به عنوان گیاه خانگی ، حداقل هفته ای دو بار آن را با آب غوطه ور کنید و هر دو هفته یک بار با کود مایع با فسفر بالا کود دهید. هر خزه اسپانیایی که از طبیعت جمع شده باشد ، به حشرات کوچک آلوده خواهد شد ، بنابراین اگر می خواهید آن را در داخل خانه پرورش دهید ، گیاهان را از یک تامین کننده مطمئن خریداری کنید.

خزه اسپانیایی
۶-توپ های خزه ماریمو

توپ های خزه ماریمو ، که به آن توپ های کلادوفورا نیز می گویند ، جلبک های کروی هستند. آنها را می توان در یک آکواریوم با ماهی پرورش داد ، یا می توانند به تنهایی در یک ظرف آب زندگی کنند. برای نگهداری گلوله های خزه ماریمو ، آنها را در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید و هر دو هفته یکبار آب آنها را عوض کنید.این گیاه هم جز گیاهان بدون خاک است.

خزه ماریمو
خزه ماریمو گیاه بدون خاک

۷-گل نرگس

این گل هم در خارج از خاک رشد میکند،این گیاه معمول ادر فصول سرد سال پیاز میکند و بعد از چند وقت شکوفه میشود.بوی گل نرگس هر جا که باشد همه جا را معطر و خوش بو میکند.

۸-گل Aechmea

aechmea که عضوی از خانواده گیاهان گرمسیری بروملیاد است ، اغلب در ظروف تزئینی به فروش می رسد. این گیاهان می توانند در مقدار کمی خاک رشد کنند ، آنها غیر انگلی هستند و ریشه های آنها به یک گیاه میزبان متصل است. Aechmea در نور و سایه رشد می کند و به بسیاری از آفات حساس نیست. با توجه به مراقبت آسان و ظاهر خوش رنگ آنها ، جای تعجب نیست که آنها اغلب به آنها هدیه داده می شود!این گیاه هم جز گیاهان بدون خاک است.

گل Aechmea

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا