بیوگرافی

بیوگرافی لیونل مسی

بیوگرافی لیونل مسی

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بیوگرافی لیونل مسی )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

لیونل مسی بازیکن فوتبال تیم بارسلونا و تیم ملی آرژانتین است. وی رکوردهایی را برای گلزنی ها به دست آورده و جوایز زیادی را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان کسب کرده است.لیونل مسی کیست؟

لوئیز لیونل آندرس (“لئو”) مسی بازیکن فوتبال آرژانتین است که در باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین بازی می کند. در ۱۳ سالگی ، مسی از آرژانتین به اسپانیا نقل مکان کرد پس از آنکه بارسلونا توافق کرد هزینه های زندگ وی را پرداخت کند.

وی در آنجا به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ شهرت یافت و به باشگاه خود کمک کرد تا بیش از دوازده عنوان قهرمانی در لیگ را بدست آورد. در سال ۲۰۱۲ ، او رکورد بیشترین گل در یک سال تقویمی را ثبت کرد و در سال ۲۰۱۹ ، برای ششمین بار برنده توپ طلای اروپا شد.

زندگی لیونل مسی:

مسی در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریو ، آرژانتین به دنیا آمد. مسی هنگامی که دو برادر بزرگترش با دوستانشان فوتبال بازی می کردند ، بدون ترس از پسران بزرگتر ،شروع به بازی می کرد. در سن ۸ سالگی به عضویت Newell’s Old Boys ، یک باشگاه مستقر در Rosario ،درآمد.

پزشکان در این سن تشخیص دادند که مسی از کمبود هورمونی رنج می برد که رشد او را محدود می کند. والدین مسی ، خورخه و سیلیا ، در مورد رژیم تزریق هورمون رشد برای فرزندشان تصمیم گرفتند ، اگرچه پرداخت چند صد دلار در ماه برای آنها غیرممکن بود.

بنابراین ، در سن ۱۳ سالگی ، هنگامی که به مسی فرصت آموزش در آکادمی جوانان FC Barcelona Barcelona ، La Masia ، و پرداخت صورتحساب پزشکی توسط تیم داده شد ، خانواده مسی دست به کار شدند و از اقیانوس اطلس نقل مکان کردند.

در نهایت ، کوتاهی قد مسی (۵ فوت ، ۷ اینچ) ، همراه با سرعت و سبک حمله بی وقفه او ، مقایسه ای با دیگو مارادونا فوتبالیست مشهور آرژانتینی بود.

بیوگرافی لیونل مسی
بیوگرافی لیونل مسی
ادامه مطلب بیوگرافی مسی:

 تیم های فوتبال لیونل مسی:

مسی فقط در FC بارسلونا بازی کرده است ، جایی که برای اولین بار در ۱۳ سالگی با آن به امضا رسید. او همچنین در تیم ملی آرژانتین بازی می کند.

در سن ۱۶ سالگی ، مسی اولین حضور خود را در FC Barcelona انجام داد و در ۱ مه ۲۰۰۵ به عنوان جوانترین بازیکنی که موفق به گلزنی در این تیم شد شناخته شد و توانست نام خود را در کتاب رکوردها ثبت کرد. در همان سال ، او آرژانتین را به عنوان قهرمانی در جام جهانی زیر ۲۰ سال رساند و با زدن یک ضربه از ضربات پنالتی ، تیم را به پیروزی از نیجریه رساند.

مسی بارسلونا را به موفقیتهای زیادی رساند ، مهمترین آنها در سال ۲۰۰۹ ، هنگامی که تیم او قهرمانی در لیگ قهرمانان ، لالیگا و سوپرجام اسپانیا را به دست آورد در همان سال ، وی پس از دو قهرمانی پیاپی و نایب قهرمانی ، اولین افتخار FIFA یعنی عنوان “بهترین بازیکن جهان” و  توپ طلا را به خانه برد.

 مارادونا درباره او گفت: “من او را بسیار شبیه خودم می بینم.” “او یک رهبر است و در حال ارائه درس هایی در فوتبال زیبا است. او چیزی متفاوت از هر بازیکن دیگر در جهان دارد.”

او در اوایل ماه مارس۲۰۱۲ به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی لیگ قهرمانان ۵ گل به ثمر رساند و چند هفته بعد با رکورد ۲۳۲ گل سزار رودریگز از باشگاه پیشی گرفت تا بارسلونا شود. بهترین گلزن تاریخ

در پایان سال ۲۰۱۲ ، مسی در بازی های باشگاهی و بین المللی ۹۱ گل حیرت انگیز به ثمر رسانده بود و ۸۵ گل در یک سال تقویمی را توسط گرد مولر در سال ۱۹۷۲ گرفت. با این اوصاف ، او به عنوان برنده توپ طلای فیفا رکورد دیگری را شکست. برای چهارمین بار در ژانویه ۲۰۱۳ برنده توپ طلا شد.

وی پس از کمک به بارسلونا در دستیابی به یک سه گانه تاریخی دوم در سال ۲۰۱۵ ، با پنجمین جام توپ طلای فیفا مفتخر شد. چهار سال بعد ، به دنبال قهرمانی دیگر در لالیگا ، مسی با ادعای ششمین توپ طلای خود ، باز هم یک استاندارد جدید برای برتری ایجاد کرد.

انتقاد از عملکرد مسی در تیم ملی آرژانتین:

مسی به خاطر همه موفقیت هایش در بارسلونا ، به دلیل ناتوانی در کمک به تیم ملی آرژانتین برای کسب یک عنوان بزرگ ، مورد انتقاد قرار گرفته است. او آرژانتین را به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ رساند و به عنوان بازیکن مسابقات انتخاب شد ، اگرچه تیمش به آلمان باخت.

در سال ۲۰۱۶ ، به دنبال دومین باخت آرژانتین مقابل شیلی در فینال مسابقات کوپا آمریکا ، مسی اعلام کرد که در حال پایان دوره بازی خود با تیم ملی است.

اما او در جام جهانی ۲۰۱۸ هم شرکت کرد . پس از اینکه مسی یک گل زود هنگام در پیروزی ۲-۱ مقابل نیجریه به ثمر رساند که تیمش از صعود به مرحله گروهی کمک کرد.

سال بعد ، پس از انتقاد شدید مسی از داوران در پی باخت ۲-۰ مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا ، کاپیتان آرژانتین با محرومیت از ۳ بازی توسط کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی روبرو شد.

بیوگرافی لیونل مسی
بیوگرافی لیونل مسی
ادامه مطلب بیوگرافی مسی:

آمار لیونل مسی:

مسی شش بار برنده بهترین بازیکن سال فیفا شده است. او همچنین شش بار کفش طلای اروپا را برای بهترین گلزن به دست آورده است ، دو برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب خود ، کریستیانو رونالدو.

قرارداد و دستمزد لیونل مسی:

در سال ۲۰۱۷ ، مسی یک قرارداد جدید با FC بارسلونا از طریق فصل ۲۱-۲۰۲۰ ، زمانی که ۳۴ ساله بود ، امضا کرد. طبق گفته های فوربس ، او ۵۹٫۶ میلیون دلار جایزه امضا دریافت کرده است. و وی هر هفته ۶۶۷۰۰۰ دلار درآمد بیش از ۸۰ میلیون دلار در سال دارد.

به عنوان بهترین بازیکن فوتبال در جهان ، مسی علاوه بر این ، با حمایت از آدیداس ، پپسی ، EA Sports و ترکیش ایرویز ، در میان سایر شرکت ها ، به چهره تجاری فوتبال تبدیل شده است.

طبق گفته Forbes ، از سال ۲۰۱۹ ، مسی پردرآمدترین ورزشکار جهان است که از نظر حقوق و دستمزد به علاوه پاداش و تاییدیه ، با دور زدن رونالدو و ستاره بزرگ بسکتبال ، لبران جیمز در صدر قرار گرفت.

رسوایی کلاهبرداری مالیاتی مسی:

در ژوئیه ۲۰۱۶  دادگاه بارسلونا وی و پدرش را به اتهام سه فقره کلاهبرداری مالیاتی مقصر دانست. در طی یک دادگاه چهار روزه ، مسی و پدرش قانون شکنی را انکار کردند و ادعا کردند که از هرگونه تخلف مالیاتی مرتکب شده بی اطلاع هستند.

اما هر دو به ۲۱ ماه زندان محکوم شدند. طبق قوانین اسپانیا ، جرایم اولیه زیر دو سال به حالت تعلیق در می آیند ، بنابراین آنها به زندان نمی روند ، اما مسی به پرداخت ۲ میلیون یورو جریمه محکوم شد. پدر وی ملزم به پرداخت ۱٫۵ میلیون یورو بود.

همسر لیونل مسی:

همسر لیونل مسی
همسر لیونل مسی

در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ ، مسی با آنتونلا روکوزو ازدواج کرد. مسی و روکوزو سه فرزند دارند: تیاگو ، متولد نوامبر ۲۰۱۲ ،متئو متولد سپتامبر ۲۰۱۵ و سیرو متولد مارس ۲۰۱۸٫

مسی در ۵ سالگی با روکوزو در زادگاهشان روساریو آشنا شد. ازدواج آنها ، مراسمی لاکچری بود که روزنامه کلارین آرژانتین آن را “عروسی قرن” نامید ، در هتلی مجلل در روساریو برگزار شد و تعدادی از بازیکنان فوتبال و ستاره پاپ شکیرا در لیست مهمانان ۲۶۰ نفره انها بودند.

خیریه و یونیسف:

مسی بی سر و صدا به دیگران نیازمند کمک کرده است. وی در سال ۲۰۰۷ بنیاد لئو مسی را ایجاد کرد تا فرصت هایی را برای جوانان محروم فراهم کند. در اوایل سال ۲۰۱۰ ، یونیسف وی را با تمرکز بر مبارزه برای حقوق کودکان در سراسر جهان به عنوان سفیر حسن نیت معرفی کرد.

منبع:biography

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا