بیوگرافی

بیوگرافی و زندگینامه مایکل جکسون + عکس

مشخصات کلی مایکل جکسون

تولد ۲۹ آگوست ۱۹۵۸ در گرِی، ایندینا، ایالات متحده آمریکا
مرگ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در Hombly hills، لس‌انجلس، کالفرنیا، ایالات متحده (مسمومیت حاد پروپوفول و بنزودیازپین و قتل عام غیرارادی)
نام اصلی مایکل جوزف جکسون
نام های مستعار -دوست داشتنی

-واکو جکو

-جکو

-سلطان پاپ

– MJ

-Applehead

-مایک

-مایکی

-smelly

قد ۱٫۷۵ متر

وبسایت رسمی مایکل جکسون

خلاصه زندگینامه مایکل جکسون

مایکل جوزف جکسون در ۲۹ آگوست ۱۹۵۸ در گرِی ایندیانا متولد شد و تقریبا تمام عمر خود را مشغول سرگرمی بود. پدر او، جو جکسون، گیتاریست بود، اما مجبور شد از علاقه موسیقی خود پس از ازدواج با کاترین جکسون مادر مایکل (Katherine Ester Scruse) دست بکشد. مایکل و برادرانش در خانه همراه با یکدیگر موسیقی را تمرین می‌کردند. در اوایل دهه ۱۹۶۰، برادران بزرگتر او یعنی جکی، تیتو و جرماین در شهر به نواختن موسیقی پرداختند. در سال ۱۹۶۴ مایکل و مارلون نیز به آنها پیوستند.

جادوی موسیقی؛ استعدادهای آواز خواندن و رقص مایکل شگفت انگیز بود و او تبدیل به تک‌خوان اصلی گروه جسکون ۵ که گروه موسیقی او و برادرانش بود، شد. موفقیت‌های انفرادی مایکل توقف ناپذیر بود، و تا دهه ۱۹۸۰، او بسیار از گروه برادرانش محبوبتر بود.

فروش آهنگ های وی ادامه داشتند تا زمانی که او پرفروش ترین آلبوم تاریخ یعنی “Thriller” را در سال ۱۹۸۲ منتشر کرد. پس از آن مایکل همچنین شروع به کار در فیلم‌های تلوزیونی مانند Scarecrow در The Wiz (1978) کرد. نگرانی‌های بسیاری برای موفقیت او وجود داشت اما سرانجام او موفق شد نقش های خود را در تلوزیون نیز به خوبی اجرا کند.

در مجله اینترنتی ایران فان بخوانید : بیوگرافی و زندگینامه یاس (یاسر بختیاری) + عکس

در ۱۹۸۸ ( ۳۰ سالگی ) او اولین زندگینامه به قلم خود، Moon Walk (قدمی در ماه) را نوشت، که تکمیلش چهار سال به طول انجامید. جکسون از دوران کودکی‌اش، تجربیاتش در جکسون فایو و سوء استفادهایی که در دوران کودکی از آن رنج برد، سخن گفت. او همچنین دربارهٔ جراحی پلاستیک صحبت کرد، و گفت که او دو جراحی روی بینی اش انجام داده و یک فرورفتگی هم روی چانه اش ایجاد کرده‌است. در کتاب، او تغییر شکل چهره اش را بر اثر بلوغ, کاهش وزن، رژیم غذایی منحصر به سبزیجات, تغییر در مدل مو و نورپردازی صحنه دانست. کتاب او در مکان اول لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. این موسیقیدان سپس فیلمی بنام Moonwalker (ماه پیما) منتشر کرد، که حاوی پشت صحنه، موزیک ویدئو و یک فیلم مستقل، که جکسن و دوستش در آن ایفای نقش نمودند بود.

مایکل جکسون در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در لس آنجلس کالیفرنیا کشته شد. اشتیاق و هنر او به عنوان یک خواننده، رقاص، نویسنده و تجار بی‌نظیر بود و این استعدادهای شگفت انگیز است که در نهایت بر جنبه های بسیار منفی زندگی انسان‌ها غلبه می کند.

همچنین ببینید : تاریخچه پر فراز و نشیب «کالبد شکافی»؛ از تشریح جسد «جولیوس سزار» تا «مایکل جکسون»

موسیقی های مایکل جکسون

عناوین به ویکی‌پدیا فارسی لینک داده شده اند.

کتاب های مایکل جکسون

عناوین به ویکی پدیا فارسی لینک داده شده اند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
IMDBویکی‌پدیا فارسیبرترین‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا