ریپورتاژ

به دنبال میکس قهوه خاص خود باشید

مطمئنا شما که به دنبال میکس قهوه آمدید، به دنبال کشف طعم های تازه از درون اسپرسوها هستید. شاید شنیدن اسم قهوه میکس خیلی دلفریب باشد، اما به دست آوردن میکسی با ترکیب صحیح، دستورالعمل حرفه ای و عطر و طعم خوب کار هر کسی نیست.

از دلایل ایجاد ترکیبات میکس قهوه می توان ارتقا تجاری قهوه های ضعیف برای دستیابی به قهوه های با کیفیت بالاتر اشاره کرد. گاهی قهوه ما بعد از دم کشیدن، توقع ما را از یک قهوه خوب که دارای تلخی، سنگینی و میزان اسیدیته مطلوب باشد، برآورده نمی کند. در برخی موارد هم کافه ها از میکس قهوه خاصشان به عنوان برندی برای معرفی خود استفاده می کنند.

در این میان با شما در معرفی میکس قهوه پر خامه و هر آنچه که بدان مربوط است، همراه خواهیم بود. فروشگاه آنلاین قهوه سیراف با فراهم سازی بستری مناسب برای شناخت قهوه ها و ارائه محصولات مرتبط با آن ها، گام مهمی در رفع نیازهای ما برمی دارد.

معمولا دستگاه های اسپرسو ساز، موکاپات و غیره به شیوه های مختلف به دم آوری قهوه ما کمک می کنند. علاوه بر تفاوت نوع قهوه ها، این روش های مختلف دم آوری نیز در طعم و عطرهای متفاوت قهوه ها نقش دارد. یک فرد متناسب با ذائقه و علاقه مندی هایش؛ مثلا قهوه فرانسه را با کمی شکر ، با شیر کم یا زیاد میل می کند.

اولین گام ما برای داشتن یک میکس قهوه، شناخت درست از ترکیبات اولیه آن خواهد بود

میکس قهوهبرای بهره بردن از قهوه عربیکا در میکس قهوه، می توانیم دانه های عربیکا از اقلیم های مختلف مانند عربیکای آفریقا با عربیکای امریکا را با هم ترکیب کنیم.

چند ترکیب میکس را در ادامه با هم می شناسیم:

  1. نصف قهوه روبوستا و نصف قهوه عربیکا

بهترین کار این است که تمام ترکیب ما دارای رست مدیوم باشد. در این حالت یکنواختی بیشتر باعث ایجاد اسپرسوی با کیفیت تر، طعم و عطر بیشتر و در نهایت میکس قهوه بهتر می شود. هرچند که در کارخانه های بزرگ فرآوری قهوه، تمام دانه های سبز و غیرسبز با هم مخلوط شده و رست داده می شوند.

  1. ۷۰ درصد روبوستا و ۳۰ درصد عربیکا

این ترکیب با اینکه طعم تلخ و کافئین بالایی دارد، ته مزه ترشی نیز دارد. این در واقع همین دلیل اضافه کردن قهوه عربیکا به قهوه روبوستا است؛ چون قهوه خالص روبوستا طعم متعادلی ندارد. با اضافه کردن ۲۰ تا ۳۰ درصد عربیکا در واقع عطر و طعم قهوه نهایی جان می گیرد.

هرچند که این ترکیب میکس قهوه خلاف بسیاری از ذائقه هاست؛ اما این ترکیب مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است.

اگر به دنبال رمزگشایی از راز میکس قهوه های کافی شاپ ها و کافه ها هستید، در اینجا به موشکافی بیشتر ترکیبات میکس می پردازیم.

میکس قهوهاولین نکته مهم درباره قهوه میکس استفاده از تعداد قهوه های محدود است. مثلا در یک کافی شاپ یک فنجان میکس قهوه کافئین بالا و تلخ، شامل ترکیب قهوه های زیر است:

قهوه جاوا دارک+ قهوه اندونزی دارک+ قهوه ویتنام دارک+ قهوه چری دارک+ قهوه پی بی دارک

بررسی اشتباهات رایج در ترکیب میکس بالا:

  • از نژاد های یکسان با ویژگی های یکسان استفاده است.
  • استفاده از ۵ نوع قهوه به طور همزمان
  • عدم بهره بردن از قهوه هایی با روست مدیوم؛ چرا که استفاده از قهوه با رست مدیوم برای دستگاه های صنعتی ۲۰ درصد و برای دستگاه های نیمه صنعتی ۳۰ درصد لازم است. علاوه براین استفاده تنها از قهوه های دارک در ترکیب میکس قهوه، باعث ایجاد قهوه ای بدون خامه، عطر و طعم و خوب می شود.

قهوه اسپرسو همان پایه اصلی و همیشگی میکس قهوه هاست. نقش پررنگ اسپرسو در انواع مختلف ترکیبات میکس به روشنی دیده می شود.

قهوه اسپرسو همان قهوه محبوب کافه ها و طرفداران قهوه که با عصاره گیری قهوه های روبوستا یا عربیکا توسط دستگاه اسپرسوساز در مدت زمان کم، قهوه ای مطلوب فراهم میکند. همانطور که می دانیم اسپرسو، نام روشی است که قهوه را دم می آوریم.

غلظت اسپرسو به دلیل فشرده شدن ذرات قهوه و عبور آب داغ با فشار زیاد، به قدری زیاد است که کافئین قابل ملاحظه ای هم دارد. یک لایه فوم قهوه ای رنگ روی شات قهوه اسپرسو تشکیل می شود که معمولا باعث ماندگاری طعم قهوه بعد از مزه کردن در دهان می شود.

میکس قهوهبرای خرید قهوه اسپرسو کیلویی و تمام ملزومات آن مثل اسپرسوساز، به سایت فروشگاه آنلاین قهوه سیراف مراجعه کنید.

بعضی ترکیبات میکس قهوه با اسپرسو را با هم مرور می کنیم:

  1. A. میکس اسپرسو تلخ

برای دستیابی به ترکیب میکس پر کافئین تلخ این فرمول امتحان خود راپس داده است:

۳۰  درصد پی بی مدیوم+ ۳۰ درصد ویتنام دارک+ ۴۰ درصد جاوا دارک

  1. B. میکس اسپرسو کم تلخ

ترکیب میکس پر کافئین کم تلخ با این فرمول ساده می شود:

۳۵  درصد پی بی مدیوم+ ۳۵ درصد جاوا مدیوم+ ۳۰ درصد ویتنام دارک

  1. C. میکس اسپرسو با تلخی متوسط

۲۵ درصد پی بی مدیوم+ ۲۵ درصد جاوا مدیوم+ ۵۰ درصد ویتنام دارک، این ترکیب برای میکس اسپرسو پر کافئین با تلخی متوسط به کارمان می آید.

برخی از ویژگی های یک میکس قهوه اسپرسو خوب عبارتند از:

  • میزان کافی کافئین
  • تولید خامه یا فوم خوب
  • میزان اسیدیته مناسب
  • افتر تیست مطلوب( حس خوب بعد از نوشیدن)
  • بادی مطلوب(سنگینی و غلظت روی زبان)

میکس قهوه

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا