پزشکی

بهترین درمان های خانگی برای آلرژی

آلرژی یکی از مشکلات بهداشتی است که بیشترین مشاوره پزشکی را در فصل بهار ایجاد می کند. با این حال، همیشه نیاز به درمان دارویی ندارد. امروز به شما می گوییم چگونه با استفاده از مواد طبیعی با آلرژی مبارزه کنید. این یک اختلال بسیار شایع است که در اثر پاسخ ایمنی بدن به عوامل خارجی مانند گرد و غبار، گرده و برخی از حیوانات اهلی ایجاد می شود. اگرچه معمولاً جدی نیست، اما با علائم ناراحت کننده ای مانند آبریزش بینی، خارش و عطسه مداوم ظاهر می شود.

علاوه بر این، گاهی اوقات باعث اختلالات بینایی، مشکلات تنفسی و انواع علائم دیگر می شود که فعالیت های روزانه را مختل می کند. بنابراین، برای اینکه دچار این ناراحتی ها نشوید، بهتر است جایگزین هایی برای کنترل آن بدانید. بهترین گزینه ها را کشف کنید!

درمان های خانگی برای مقابله با آلرژی

آلوئه ورا برای مقابله با آلرژی

ژل آلوئه ورا منبع سالمی از مواد مغذی ضروری است که از عملکرد صحیح سیستم ایمنی حمایت می کند. به همین دلیل گزینه جالبی برای مبارزه با آلرژی و ناراحتی های تنفسی است.خاصیت آنتی هیستامینی دارد. هیستامین یک ماده شیمیایی است که باعث واکنش های آلرژیک می شود.همچنین تولید فاگوسیت ها را افزایش می دهد، گروهی از سلول های ایمنی که به کنترل علائم سیستم تنفسی کمک می کنند.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

مهم است که آن را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا دارای اثر ملین خفیفی است که می تواند اثر معکوس داشته باشد.
می توانید تفاله آن را با عسل ترکیب کنید یا به شیک ها و نوشیدنی های طبیعی اضافه کنید.

 مرکبات

پرتقال، لیمو و انواع دیگر مرکبات برای درمان علائم آلرژی بسیار مفید هستند. محتوای بالای ویتامین C و مواد آنتی اکسیدانی موجود در آن به افزایش قدرت دفاعی و توقف آلرژن ها، ویروس ها و باکتری ها کمک می کند.

چگونه آنها را مصرف کنیم؟

آنها را می توان به تنهایی مصرف کرد یا می توان آنها را در آب میوه های طبیعی، دم کرده و اسموتی ها تهیه کرد.
همچنین مصرف آنها با معده خالی به خصوص در زمان های سرد بسیار راحت است.

پیاز و سیر

مصرف منظم سیر و پیاز خام یک عادت سالم برای کاهش عود آلرژی های تنفسی است. این دو ماده غذایی سرشار از آلیسین هستند، یک ترکیب گوگرد که به عنوان یک آنتی بیوتیک، ضد درد و ضد التهاب عمل می کند.گنجاندن آن در رژیم غذایی باعث تقویت سیستم دفاعی، پاکسازی ریه ها و جلوگیری از عملکرد منفی رادیکال های آزاد و سموم می شود.

چگونه آنها را مصرف کنیم؟

برای اینکه خواص خود را از دست ندهند، ایده آل این است که آنها را به صورت خام و ترجیحاً با معده خالی مصرف کنید.
آنها را می توان به سالاد، چای و بسیاری از دستور العمل های دیگر اضافه کرد.

بهترین درمان های خانگی برای آلرژی

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای با خواص ضد درد، آنتی هیستامین و ضد التهابی است که در کنترل علائم آلرژی بسیار موثر است. ترکیب فعال آن، کورکومین، به آن اثر آنتی اکسیدانی مهمی می دهد که از بدن محافظت می کند،

چگونه آن را مصرف کنیم؟

یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر اضافه کنید و روزی یکبار مصرف کنید.
فراموش نکنید که آن را در اسموتی ها، عرقیات یا سوپ های خود بگنجانید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یک غذای بسیار سالم است که در رژیم غذایی به عنوان منبع قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا ۳ برجسته می شود.این ماده مغذی که در بدن جذب می شود، اثر ضد التهابی دارد که کنترل آلرژی را تسهیل می کند.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل دو وعده در هفته بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید.

 چای سبز

در سال‌های اخیر خود را به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی که می‌توان به عنوان مکمل غذایی اضافه کرد، معرفی کرده است. این ماده دارای ماده ای به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که توانایی مسدود کردن هیستامین را برای مقابله با آلرژی دارد.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

یک یا دو فنجان چای سبز در روز مصرف کنید: یکی با معده خالی و دیگری چند ساعت قبل از خواب.
اگر دوست دارید از چای سبز برای تهیه اسموتی با مواد دیگر استفاده کنید.

برای مواجهه با علائم آلرژی آماده اید؟ این درمان های طبیعی ساده را امتحان کنید و ببینید که به عنوان یک درمان جایگزین بسیار مفید هستند. البته سعی کنید مشخص کنید که چه عاملی باعث این واکنش می شود و سعی کنید آن را دور نگه دارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا