پزشکی

بهترین خوراکی های مقرون به صرفه برای کاهش وزن

تمایل به کاهش وزن به این معنا نیست که باید برای عضویت در باشگاه یا مکمل های گران قیمت هزینه کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل وزن، رژیم غذایی است. با تغییر آنچه می خورید و نحوه غذا خوردن خود می توانید چندین پوند وزن کم کنید.یک رژیم کاهش وزن می تواند متناسب با هر بودجه ای باشد. بسیاری از غذاهای فوق العاده سالم وجود دارد که می توانید در صورت کمبود بودجه خریداری کنید.

همچنین، زمانی که بودجه کافی ندارید، می توانید با پخت و پز در خانه تا حد امکان، خرید غذاهای فصلی و خرید اقلام خاص به صورت عمده در هزینه خود صرفه جویی کنید.کاهش وزن کار سختی است، اما دانستن اینکه چه غذاهایی برای شما مفید هستند نیمی از کار است.

بهترین خوراکی های مقرون به صرفه برای کاهش وزن

 جو دوسر

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، یک صبحانه سالم ضروری است. یک گزینه صبحانه خوشمزه و سالم که می تواند متناسب با هر بودجه ای باشد، بلغور جو دوسر است. بلغور جو دوسر منبع خوبی از فیبر محلول است که می تواند شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و گرسنگی را تا وعده غذایی بعدی کنترل کند. روزانه یک کاسه بلغور جو دوسر نیز می تواند به سلامت متابولیک شما کمک کند.

هنگام خوردن بلغور جو از افزودن شکر خودداری کنید. در عوض از استویا، عسل یا ادویه هایی مانند دارچین یا جوز هندی برای طعم دادن به آن استفاده کنید. همچنین می توانید آن را با آجیل و میوه های سالم پر کنید.

ماست یونانی

یکی دیگر از گزینه های صبحانه خوب و سالم، ماست یونانی است. خرید یک ظرف ماست هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. این ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک است که می تواند عملکرد روده شما را بهبود بخشد، که به نوبه خود از التهاب و مقاومت به لپتین، عامل اصلی هورمونی چاقی محافظت می کند.پروتئین بالای ماست می تواند به شما کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید و با ثابت نگه داشتن سطح قند خون، گرسنگی را از بین ببرید.

همچنین میزان بالای کلسیم موجود در آن از روند کاهش وزن حمایت می کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ توسط دانشگاه تنسی نشان داد که خوردن سه وعده ماست در روز می تواند کاهش چربی را افزایش دهد.

پاپ کورن بو داده

اگر به خوردن ذرت بو داده علاقه دارید، به جای پاپ کورن نمکی یا کره ای، پاپ کورن خانگی با مخلوط های مختلف ادویه را امتحان کنید. این بسیار ارزان تر است و همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

یک فنجان پاپ کورن ساده حاوی کالری بسیار کمی و مقدار مناسبی فیبر است که می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. ذرت بو داده با هوا حاوی مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین A، فسفر، روی، منگنز، آهن و مس است.

 گریپ فروت

یکی از میوه های مقرون به صرفه که شایسته حضور در این لیست است گریپ فروت است. گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب، به کاهش وزن کمک می کند. محتوای ویتامین C تأثیر مستقیمی بر متابولیسم دارد که برای سوزاندن چربی مهم است.

همچنین کالری کمی دارد و می تواند به شما کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. به علاوه، این میوه سرشار از ویتامین های A و B6، پتاسیم، فولات، تیامین، کلسیم، آهن، مس، فسفر و منیزیم است.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ که در مجله غذای دارویی منتشر شد نشان داد که نیمی از گریپ فروت تازه که قبل از غذا خورده می شود با کاهش وزن قابل توجهی مرتبط است. اگرچه مکانیسم این کاهش وزن ناشناخته است، اما منطقی به نظر می رسد که گریپ فروت را در رژیم کاهش وزن قرار دهیم.

سیب

خوردن روزانه یک سیب نه تنها پزشک را دور نگه می دارد، بلکه وزن بدن شما را نیز تحت کنترل نگه می دارد.

سیب علاوه بر کم کالری بودن، منبع غنی فیبر است، به این معنی که معده شما مدت بیشتری سیر می ماند و از پرخوری جلوگیری می کند. به علاوه، آنتی اکسیدان های موجود در سیب ممکن است متابولیسم شما را تقویت کند، که برای خلاص شدن از شر چربی های ذخیره شده مهم است.

سیب همچنین حاوی مواد مغذی مهم دیگری از جمله ویتامین C، ویتامین B کمپلکس، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. آنها همچنین کالری کمی دارند و چربی یا کلسترول ندارند.

هر زمان که در بین وعده های غذایی احساس گرسنگی کردید، فقط یک سیب بردارید. از آنجایی که بیشتر مواد مغذی درست زیر پوست وجود دارد، بهتر است سیب را با پوست بخورید. مطمئن شوید که پوست را به خوبی زیر آب جاری بشویید. یا می‌توانید سیب‌ها را در یک کاسه پر از آب مخلوط شده با ۱ قاشق چای‌خوری سرکه سفید به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید، سپس زیر آب بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید.

چای سبز برای کاهش وزن

اگر عادت به نوشیدن قهوه دارید، وقت آن است که به چای سبز روی بیاورید. چه در خانه قهوه درست کنید و چه یک فنجان از کافه بخرید، قهوه بیشتر از چای سبز قیمت دارد.همچنین، چای سبز بسیار سالم تر از قهوه است و حتی از کاهش وزن نیز حمایت می کند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. در واقع، کاتچین موجود در چای سبز مانع از ذخیره چربی شکم شده و به کاهش وزن سریع کمک می کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان داد که اپی گالوکاتچین گالات موجود در چای سبز با محدود کردن جذب چربی و افزایش توانایی بدن برای سوزاندن چربی، افزایش وزن را کاهش می دهد.

اسفناج

یکی دیگر از سبزیجات مقرون به صرفه که باید در برنامه غذایی کاهش وزن خود بگنجانید اسفناج است. این سبزی برگ سبز بسیار ارزان است اما ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

اسفناج کالری و کربوهیدرات کمی دارد و سرشار از مواد مغذی و فیبر است تا شما را سیر کند. اسفناج حجم وعده های غذایی شما را بدون افزایش کالری افزایش می دهد. همچنین دارای کلسیم است که به فرآیند چربی سوزی کمک می کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ که در دانشگاه لوند سوئد انجام شد، نشان داد که عصاره اسفناج حاوی غشای برگ سبز به نام تیلاکوئید، گرسنگی لذت‌بخش (میل به غذاهای ناسالم) را تا ۹۵ درصد کاهش می‌دهد و کاهش وزن را تا ۴۳ درصد افزایش می‌دهد.

لوبیا و حبوبات برای کاهش وزن

آنها سرشار از فیبر و پروتئین هستند. این بدان معناست که فقط یک کاسه لوبیا، حبوبات یا حبوبات پخته شده می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. آنها همچنین حاوی چربی اندکی یا بدون کلسترول هستند.

علاوه بر این، آنها سرشار از آهن، منیزیم، پتاسیم و فولات هستند. این غذاها همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، به این معنی که کربوهیدرات های موجود در آنها به میزان قابل توجهی سطح قند خون را افزایش نمی دهند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که خوردن حدود ¾ فنجان حبوبات در روز می تواند منجر به کاهش وزن ¾ پوندی شود. نتیجه گیری پس از یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز کلیه آزمایشات بالینی موجود در مورد اثرات خوردن حبوبات انجام شد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا