پزشکی

آیا نوشیدن قهوه در بعدازظهر اشکالی دارد؟

نوشیدن قهوه در عصر خوب است یا بد؟

همه ما یک بعد از ظهر ها کمی کسل میشویم . وقتی این اتفاق می افتد، بسیاری از ما به یک فنجان قهوه روی می آوریم تا به ما کمک کند تا بقیه روز کاری را پشت سر بگذاریم. اما آیا آن نوشیدن قهوه در بعدازظهر خواب شما را به هم می زند؟ به گفته Livestrong، ممکن است اینطور باشد. قهوه یک محرک است و باعث می شود هنگام نوشیدن آن احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید.

اما این اثرات بسته به سطح تحمل شما می تواند تا بعد از ظهر و عصر برای مدت طولانی باقی بماند. می ژو، متخصص تغذیه، RDN، LDN گفت: از آنجایی که کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند تا شما را هوشیار و بیدار نگه دارد، مصرف آن نزدیک به زمان خواب می تواند خواب عمیقی را که برای احساس شادابی نیاز داریم مختل کند.

همچنین ممکن است خوابیدن را برای شما سخت تر کند که ممکن است الگوی طبیعی خواب و بیداری بدن شما را تغییر دهد. نوشیدن قهوه در بعد از ظهر همچنین می تواند باعث ادرار بیشتر در طول شب شود و در میان وعده های آخر شب نقش داشته باشد. در حالی که تجربه هر کس متفاوت خواهد بود، بهتر است از نوشیدن آن فنجان قهوه بعد از ظهر خودداری کنید، اگر باعث می شود بعد از آن شب به مشکل بخوابید.

نوشیدن قهوه در بعد از ظهر

وقتی قهوه را نزدیک زمان خواب نمی نوشید، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ (از طریق Circulation) نوشیدن هر روز قهوه ممکن است در واقع طول عمر شما را افزایش دهد. این مطالعه نشان داد افرادی که هر روز از این نوشیدنی لذت می‌برند نسبت به افرادی که قهوه را کم مصرف می‌کنند یا اصلاً آن را نمی‌نوشند، بیشتر عمر می‌کنند. با توجه به سایت Eat This, Not That!، “محققان گزارش دادند که نوشیدن ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز با کاهش ۱۵ درصدی خطر مرگ مرتبط است.” محققان بر این باورند که سطوح بالای آنتی اکسیدان ها، کافئین و سایر ترکیبات گیاهی موجود در این نوشیدنی می تواند با بهبود سلامت قلب و عروق و سطح گلوکز خون، طول عمر شما را افزایش دهد.

همچنین مشخص شده است که قهوه به چربی سوزی، بهبود تمرکز، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بهبود عملکرد فیزیکی و محافظت از کبد شما کمک می کند. حتی ممکن است به شما در جلوگیری از برخی انواع سرطان و سکته کمک کند. تا زمانی که آن را صبح زود بنوشید و بعد از ظهر و عصر از مصرف آن اجتناب کنید، قهوه می تواند فواید سلامتی مختلفی را ارائه دهد.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا