تفریح و گردشگری

آیا حاضر به عبور از ترسناک ترین پل های معلق جهان هستید؟

پل های معلق زیادی در دنیا وجود دارند و در کشورهای مختلفی بنا شده اند. پل‌های معلق، سازه‌های حیرت‌انگیز و غول‌پیکری هستند که از بسترهای آبی و روستاها عبور می‌کنند و دو ناحیه دوردست را به یکدیگر اتصال می‌دهند. این پل ها از معماری خیره کننده ای برخوردار هستند. البته برخی از آن ها بسیار ترسناک و عبور از آنها وحشت آور است. در این بخش قصد داریم به معرفی ترسناک ترین پل های معلق جهان بپردازیم.

ترسناک ترین پل های معلق جهان کدامند؟

ترسناک ترین پل های معلق جهان

پل شیشه‌ای ژانگجیاجی در چین

بزرگترین و بلندترین پل معلق شیشه ای در جهان که در سال ۲۰۱۶ در چین افتتاح شد. هرکس می‌تواند در بالاترین ارتفاعات از شیشه پنجره بیرون را تماشا کند. اما ایستادن بر سطح شیشه‌ای معلق در ارتفاع تقریبی ۳۰۵ متر شجاعت می‌خواهد و عادت به آن کمی زمان می‌برد. بین دو کوه صخره‌ای در منطقه خوش‌منظره «پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی» (Zhangjiajie National Forest Park)، معلق است و ۴۳۰ متر طول دارد.

پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو در چین

درست زمانی که همه فکر می‌کردند، پل ژانگجیاجی، طولانی‌ترین پل کف شیشه‌ای در جهان است و از آن طولانی‌تر وجود نخواهد داشت، چینی‌ها با ساخت پل معلق منطقه‌ی «هونگیاگو» (Hongyagu) رکورد جدیدی را ثبت کردند. این پل در سال ۲۰۱۷ با طول بیش از ۴۸۸ متر بازگشایی شد و طولانی‌ترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان است و از بالای آن منظره‌ی زیبای کوه‌ها، آبشارها و معابد باستانی در استان «هبی» (Hebei) واقع در شمال شرقی چین قابل مشاهده است.

ترسناک ترین پل های معلق جهان

پل معلق کاپیلانو در کلمبیا

عبور از «پل معلق کاپیلانو» (Capilano Suspension Bridge) در ارتفاع ۷۰ متر در بالای رودخانه کاپیلانو، آن‌قدر هیجان‌انگیز است که حتی آرام‌ترین و خونسردترین عابران هم هنگام عبور از آن کمی مضطرب می‌شوند. این پل یکی از شلوغ ترین مکان های کلمبیا در تعطیلات است. هوای تازه و پاک این منطقه، بسیار آرامش‌بخش است و باید از آن لذت برد.

پل معلق تنگه رویال

این پل هنوز بعد از گذشت ۹۰ سال، بلندترین پل معلق آمریکا است. «پل تنگه رویال» (Royal Gorge Bridge)، بیش از ۷۰ سال به‌عنوان مرتفع‌ترین پل جهان، یکی از برترین جاذبه‌های کانن سیتی در کلورادو بوده است و از زمانی که پروژه‌های پل‌سازی چین آغاز شد، این پل عنوان خود را از دست داد. این پل در کمتر از ۶ ماه با هزینه‌ای حدود ۳۵۰ هزار دلار، تقریبا ۱۰۰ دلار بیش از هزینه برآورد شده، در سال ۱۹۲۹ ساخته شد.

ترسناک ترین پل های معلق جهان

پل رودخانه سیدو

این پل بعد از «پل کابلی دیوج» (Duge Bridge) در چین، دومین پل بلند جهان است، گویی که به‌طرز معجزه‌آسایی از آسمان در بهترین موقعیت روی زمین فرود آمده است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا