ریپورتاژ

بهترین راهکارهای خانگی جهت افزایش سلامت و زیبایی چشم ها

در این مطلب قصد بیان راهکار هایی جهت افزایش سلامت و زیبایی چشم ها را داریم. برای سلامت و زیبایی چشم خود می توانید با خرید لوازم آرایشی و بهداشتی اصل از سایت نیروان به مراقبت از چشم خود بپردازید. در صورتی که سلامت و زیبایی چشم ها برای شما نیز حائز اهمیت می باشد، پیشنهاد می کنیم به مطلب زیر توجه فرمایید.

اهمیت سلامت و زیبایی چشم ها

چشم ها از جمله مهمترین اعضای صورت به شمار می روند. این اهمیت افزون بر وجود توانایی دیدن در چشم ها به زیبایی آن ها نیز مربوط می شود‌. زیبایی چشم ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارا می باشد. عواملی از جمله پف کردن چشم ها، تیرگی زیر چشم و یا اطراف آن، افتادگی پلک، چروک زیر چشم و… موجب کاهش زیبایی چشم می شوند. شما می توانید با رفع این عوامل موجب افزایش جذابیت و زیبایی چشم های خود گردید. البته نکته مهم توجه به سلامت چشم ها می باشد زیرا سلامت چشم ها، زیبایی آن ها را نیز به همراه دارد.

حتما بخوانید: بهترین روش ها برای بهبود بینایی چشم ها

 سلامت و زیبایی چشم

راهکارهای خانگی جهت افزایش سلامت و زیبایی چشم ها

شما می توانید با راهکارهای فراوانی از عواملی که موجب آسیب به چشمان شما و یا کاهش زیبایی آنها می شوند جلوگیری نموده و موجب افزایش زیبایی چشمان خود شوید. در ادامه مطلب به بیان نکات و راهکارهای خانگی جهت افزایش سلامت و زیبایی چشم ها خواهیم پرداخت. البته نکته مهم در این رابطه رعایت مستمر این نکات می باشد زیرا قطعا با یک بار رعایت این نکات نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. هم چنینن لازم به ذکر است که گاهی رعایت چند گزینه به صورت هم زمان موجب گرفتن نتیجه ی مطلوب تری خواهد شد.

افزایش زیبایی چشم ها

توجه به تغذیه

تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و زیبایی چشم ها دارا می باشد. استفاده از منابع غذایی سرشار از عناصری از جمله روی و ویتامین هایی چون ویتامین ث، ای ،آ و روی می تواند موجب افزایش سلامتی چشم های شما و هم چنین پیش گیری از بروز هرگونه خطری برای چشم ها گردد. هم چنین استفاده از غذاهایی که سرشار از فیبر و هم چنین مواد غذایی که آب فراوانی دارند موجب افزودن زیبایی چشم ها می شوند.

استراحت کافی

از جمله نکات مهم دیگری که جهت افزایش سلامت و زیبایی چشم ها لازم است رعایت کنید، می توان به استراحت و خواب کافی اشاره نمود. لازم است هر شب ۸ ساعت بخوابید. البته این زمان بسته به عواملی از جمله سن، جنسیت، نیاز بدن و … متفاوت می باشد. در هر صورت با داشتن خواب کافی دریافت اکسیژن کافی از سوی چشم ها صورت می گیرد که این امر موجب افزایش سلامت آن ها می گردد. لازم به ذکر است که در صورت عدم داشتن خواب و استراحت کافی ممکن است شما دچار تیرگی زیر چشم، گودی چشم، قرمزی چشم و… گردد.

بهداشت چشم

بهداشت چشم جذاب شدن چشم ها را به دنبال دارد. عدم رعایت بهداشت چشم موجب عفونی شدن چشم های شما و بروز عواملی چون قرمزی، تورم، التهاب و … در چشمان شما می گردد. تمامی این عوامل موجب کاهش زیبایی چشمان شما می شود.

بهداشت چشمآرایش کم تر

استفاده ی زیاد از مواد آرایشی در ناحیه ی چشم از جمله عواملی است که در موجب کاهش سلامت و زیبایی چشم ها می گردد. در صورتی که سلامت چشمان شما و هم چنین جذابیت آن ها برای شما اهمیت دارد، ضروری است تا ابتدا از آرایش زیاد چشم ها پرهیز نمایید. در صورت لزوم نیز لازم است دقت داشته باشید که لوازم آرایشی مورد استفاده شما با کیفیت و اورجینال باشند.

زیرا مواد آرایشی نامرغوب و تقلبی می توانند آسیب های فراوانی به چشم و دیگر نقاط صورت وارد نمایند. افزون بر این دقت داشته باشید که آرایش شما نباید مدت زیادی روی صورت و مخصوصا چشم ها باقی بماند. عدم پاک نمودن کامل آرایش از روی چشم نیز از جمله عوامل بروز آسیب به چشم ها و کاهش جذابیت آن ها می باشند.

 آبرسانی بدن

استفاده از آب فراوان و غذاها و خوراکی هایی که آب زیادی دارند موجب تا دفع مواد زاید از بدن و به تبع سلامت بدن می شود. از آن جایی که مشکلاتی از جمله پف چشم ها و یا تیرگی های آن ممکن است به عدم سلامت بدن مرتبط باشد، با نوشیدن آب کافی می توان این مشکلات چشم را رفع نمود.

ورزش منظم

انجام ورزش از جمله راه کارهایی می باشد که بر سلامت و زیبایی چشم ها تاثیر گذار می باشد. این تاثیر به جهت افزایش گردش خون بدن توسط ورزش و دریافت اکسیژن کافی قسمت های مختلف بدن از جمله چشم ها می باشد. افزایش دریافت میزان اکسیژن علاوه بر افزایش سلامت چشم ها بر افزایش زیبایی چشم ها نیز تاثیر دارند.

آب یخ

استفاده از مواد سردی مانند آب یخ روب چشم موجب انقباض رگ های خونی و به تبع روشن ساختن چشم ها می شود. از جمله این مواد می توان به آب یخ اشاره نمود. جهت استفاده از آب یخ بر روی چشم ها لازم ایت از پنبه ی آغشته به آب یخ به مدت ده دقیقه روی چشم های خود استفاده نمایید. این راهکار جهت کاهش پف چشم ها نیز موثر می باشد.

 انواع ماسک های خانگی

از جمله روش های موثر در افزایش سلامت و زیبایی چشم ها استفاده از انواع ماسک های خانگی می باشد. از جمله این ماسک ها می توان به  ماسک تخم مرغ اشاره نمود.

جهت تهیه ی این ماسک لازم است تا سفیده ی چند تخم مرغ را در ظرفی هم زده و سپس آن را به  اطراف چشمان خود مالیده و حدود یک ربع بعد چشمان خود را با آب سرد شست و شو دهید. از جمله انواع ماسک های دیگر می توان به عصاره ی خیار، عسل و دانه های بادام، چای کیسه ای سبز، سیب زمینی خام، شیر و … اشاره نمود.

ماساژ چشم ها

از دیگر عواملی که در سلامت و زیبایی چشم ها تاثیر گذار می باشد می توان به ماساژ چشم ها اشاره نمود. جهت این امر لازم است خیلی آرام و با احتیاط اطراف چشم ها را ماساژ دهید. ماساژ اطراف چشم ها موجب بهبود جریان خون و هم چنین رفع تیرگی های دور چشم می شود.

 

ماساژ چشم

لازم است دقت داشته باشید که هنگام ماساژ چشم ها دستان شما کاملا تمیز بوده و عاری از هرگونه روغن و یا ماده ی دیگری که موجب سوزش چشم می شود باشد تا از بروز هرگونه آسیب به چشمان شما جلوگیری شود. هم چنین در صورت دل خواه می توانید ماساژ چشمان خود را به وسیله ی غلتک های مخصوص ماساژ انجام دهید.

ورزش چشم

همان طور که ورزش برای بدن لازم است، برای چشم ها نیز لازم می باشد و موجب افزایش سلامت و زیبایی چشم ها می گردد. از جمله ورزش های چشم می توان به جایگزین نمودن دید نزدیک و دور و هم چنین حرکت چشم ها به جهات مختلف اشاره نمود.

فروشگاه اینترنتی نیروان به آدرس سایت nir-one.com یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال می باشد. این فروشگاه محصولات خود را با تخفیفات ویژه و کیفیت بالا از تمامی برند های آرایشی ایرانی و خارجی برای فروش در سایت قرار داده است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا