آشپزی

آموزش دم کردن قهوه حرفه ای

آموزش دم کردن قهوه حرفه ای

قهوه انواع مختلفی دارد و هرکسی یک روش دم کردن قهوه را می پسندد ولی در این میان قهوه ترک محبوبت بیشتری نسبت به بقیه دارد.

بهترین روش دم کردن قهوه ترک :

یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین نوشیدنی گرم در جهان قهوه ترک می باشد .دم کردن قهوه ترک پیچیدگی چندانی ندارد فقط باید نکاتی که در این مقاله گفته شده را رعایت کنید.
روش صحیح دم کردن قهوه ترک

مواد لازم برای دم کردن قهوه:

پودر قهوه ترک:۲ ق چ پر
شکر:۱ ق چ
آب :۱ فنجان

طرز تهیه قهوه ترک:

ابتدا پودر قهوه ، آب و در صورت تمایل شکر را داخل قهوه جوش ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار داده و بعد از اینکه شروع به حباب زدن کرد آن حباب ها را از قهوه جوش خارج کرده و داخل فنجانی که قرار است قهوه را در آن سرو کنید بریزید. بعد از اینکه روی قهوه کف سفید رنگ جمع شد شعله را خاموش کرده و قهوه جوش را از روی گاز بردارید. اجازه ندهید قهوه بجوشد و قبل از جوشیدن آن را از روی حرارت بردارید چون جوشیدن قهوه موجب تلخ شدن آن میشود. قهوه را به آرامی داخل فنجان بریزید تا کف آن از بین نرود، بعد از اینکه مواد قهوه ته نشین شد آن را سرو نمایید.

 

نکات مهم در تهیه قهوه ترک:

میزان شکر به ذائقه شما بستگی دارد، اگر قهوه کم شیرین را می پسندید ۱ قاشق چایخوری شکر کافی است. اما اگر قهوه با شیرینی معمولی میخواهید ۲ ق چ شکر و در صورتی که قهوه خیلی شیرین میخورید ۳ ق چ شکر به آن اضافه نمایید.

مدت زمان تقریبی برای تهیه قهوه ترک ۷ تا ۱۰ دقیقه میباشد، تمام وقت را بالای سر قهوه بایستید و با حوصله و دقت آن را تهیه کنید تا یک قهوه خوشمزه و با کیفیت داشته باشید.

قهوه را حتما با شعله ملایم درست کنید.

قهوه را هرگز نجوشانید چون باعث تلخ شدن آن میشود، قهوه را قبل از جوشیدن و در آستانه نقطه جوش از روی حرارت بردارید.

قهوه را خیلی آرام داخل فنجان بریزید تا کف سفید رنگ روی آن باقی بماند و ظاهر قهوه زیباتر شود.

برای تهیه قهوه ترک به ازی هر نفر ۲ قاشق چایخوری پر پودر قهوه و یک فنجان آب با دمای معمولی نیاز است.

منبع،نمناک

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا