مذهبی

کتاب های خوب درباره حضرت محمد (ص)

کتاب های خوب درباره حضرت محمد (ص)

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((کتاب های خوب درباره حضرت محمد (ص))) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

مطالعه کتاب های زندگی نامه پیامبر و ائمه معصومین یکی از نزدیک‌ترین راه‌های رسیدن به شناخت و آگاهی از بینش و خلق و خوی آن‌هاست. با آگاهی یافتن از زندگی آنان می‌توان به خوبی حق را از باطل شناخت و آن‌ها را در زندگی الگوی خویش قرار داد.قطعا درباره زندگانی حضرت محمد (ص) که آخرین فرستاده خداوند است مطالب زیادی نگاشته شده است که نمایانگر نحوه زندگی و ویژگی های اخلاقی پیامبر است.

کتاب درباره حضرت محمد (ص)

کتاب الرحیق‌المختوم (خورشید نبوت)

کتاب الرحیق‌المختوم کتابی در مورد زندگی پیامبر اسلام می‌باشد. ترجمه این کتاب خورشید نبوت نام دارد. نویسنده آن شیخ صفی‌الرحمن مبارکپوری (مبارکفوری) است و توسط دکتر محمد علی لسانی فشارکی ترجمه شده است. شاید بتوان این کتاب را زیباترین کتاب حال حاضر در زمینه کتاب های زندگی نامه پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم دانست. روایت ماجراها و داستان‌ها بسیار شیوا و به هم پیوسته هستند و از کش‌دادن و کوتاه‌کردن‌های زیادی خبری نیست و جای جای کتاب انسان احساس می‌کند در آن موقعیت حضور دارد و نظاره‌گر آن است. در هر حال اگر مایل به مطالعه کتابی در این زمینه باشید شیرینی خواندن زندگی پیامبر را در این کتاب حس خواهید نمود.

کتاب های خوب درباره حضرت محمد (ص)
کتاب درباره حضرت محمد (ص)

سیمای پیامبر اعظم در آینه نهج البلاغه

این کتاب، حاصل گفتارهای حضرت استاد درباره پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله است که با هدف ارایه تفسیری بر بخش‌هایی از سخنان امیرمؤمنان، حضرت علی علیه السلام درباره نبوت و پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و پاسخ‌گویی به بخشی از عقاید شبهه‌افکنان درباره گستره دعوت انبیا سامان یافته استنوشتار حاضر در ۳ فصل توسط حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی عزیزی‌کیا نگارش یافته و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی نویسنده کتاب هستند.

رمان محمد (ص)، ابراهیم حسن بیگی

محمد (ص) روایتی است که در پانزده بخش به سرانجام رسید . زاویه دید راوی اول شخص است، شخصی یهودی که در رمان به عنوان یک دانشمند معرفی می شود از طرف شورای عالی یهود مأمور می شود به سمت پیامبر اسلام گرایش پیدا کرده و یا او را کشته یا عقایدش را به چالش بکشد.

فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام

این کتاب به قلم جعفر سبحانی، ۱۳۷۳، ۵۳۶ص، وزیری منتشر شده است.
دوره‌ای کامل و گویا درباره زندگی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) است که با استناد به معتبر‌ترین مدارک تاریخی با قلمی روان و شیوا فراهم آمده است. سعی نویسنده برای تجزیه و تحلیل حوادث گوناگون از مزایای مهمّ این کتاب است تا تاریخی آموزنده، به جامعه بشری عرضه شود.

 جرعه‌های رسالت: ارمغانی از درواژه‌های نبوی

این کتاب به قلم سیدحسین اسحاقی، ۱۳۸۵، ۲۰۰ص، رقعی منتشر شده است. که سخنان گهربار پیامبر اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) را درباره آداب و سنن الهی به صورت الفبایی و جامع در بردارد.

دفتر نشر معارف درباره سیره، سخنان و تاریخ پیامبر اعظم (ص) تاکنون کتب زیر را برای مخاطبان جوان و عمدتاً دانشگاهی خویش منتشر کرده است:
کتاب های خوب درباره حضرت محمد (ص)
کتاب درباره حضرت محمد (ص)
۱٫  همنام گلهای بهاری؛ نگاهی نو به سیره و سخنان حضرت محمد (ص)، حسین سیدی
۲٫  تاریخ زندگانی پیامبر اعظم (ص)، استاد محمدهادی یوسفی غروی
۳٫  سبک زندگی پیامبر اعظم (ص)، استاد مصطفی دلشاد تهرانی
۴٫  سیره اخلاقی پیامبر اعظم (ص): سلوک فردی، حجت الاسلام محمدرضا جباری
۵٫  پندهای رسول اعظم (ص) به عبدالله بن مسعود، آیت الله علوی گرگانی
۶٫ پندهای رسول اعظم (ص) به اباذر غفاری، آیت الله علوی گرگانی
۷٫ جوان در چشم و دل پیامبر، محمدباقر پورامینی، مشترک با کانون اندیشه جوان
۸٫ اخلاق خانوادگی از دیدگاه پیامبر اعظم (ص)، استاد سید محمد شفیعی مازندرانی
۹٫ سیره رسول خدا (ص) با همسران، زهرا عبداللهی
۱۰٫ پیامبر اعظم (ص) تندیس ارزش ها: گزیده سیره نبوی استاد مطهری، مظاهر حسینی

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا