پزشکی

کاهش فشار خون بالا به طور طبیعی

 کاهش فشار خون بالا به طور طبیعی

امیدواریم از خواندن این مطلب، (( کاهش فشار خون بالا به طور طبیعی)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

نیرویی که با آن خون از قلب به عروق پمپاژ می شود به عنوان فشار خون شناخته می شود و میزان فشار خون طبیعی باید برابر یا کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه باشد.فشار خون بالا که به آن فشار خون نیز گفته می شود ، به این معنی است که خون با شدت بیشتری از عروق شما عبور می کند که فشار بر آنها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث آسیب به آنها می شود.حالا ببینیم چه جوری میشه فشارخون بالا را پایین آورد؟

فشار خون بالا یک مشکل جدی در سلامتی است که می تواند منجر به نارسایی قلبی ، سکته مغزی یا حتی نارسایی کلیه شود. اگر میزان فشار خون ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه یا بالاتر باشد ، فشار خون بالا گفته میشود.

اندازه گیری فشار خون:

هنگامی که قلب شما می تپد ، خون را در رگ ها فشرده و فشار ایجاد می کند. فشار سیستولیک یا عدد بالایی نشان دهنده نیروی قلب برای انتقال خون به داخل آن رگ ها است. بین ضربان ها ، قلب در حالت استراحت است در حالی که با خون دوباره پر می شود. فشار دیاستولیک یا تعداد پایینی فشار رگها را هنگام استراحت قلب اندازه گیری می کند.

علت فشار خون بالا چیست؟

علی رغم ناشناخته بودن علت دقیق فشار خون ، برخی از عوامل خطر وجود دارد که می تواند منجر به فشار خون شود. این شامل:

سن
سیگار کشیدن
چاقی
زیاده روی در نوشیدن
سابقه خانوادگی
کمبود ویتامین D
سطح استرس بالا
مصرف زیاد نمک
بیماری کلیوی
پرکاری تیروئید

علائم فشار خون بالا:

فشار خون بالا “قاتل خاموش” نامیده می شود زیرا اغلب هیچ علائم و نشانه های هشدار دهنده ای ندارد و بسیاری از مردم نمی دانند که به آن مبتلا هستند.

سردرد
سرگیجه
سنگینی در سر
تنگی نفس
خون دماغ
اما این علائم و نشانه ها معمولاً تا رسیدن فشار خون بالا به مرحله شدید یا تهدید کننده زندگی بروز نمی کنند.

جلوگیری از فشار خون بالا:

اولین قدم برای جلوگیری از فشار خون بالا داشتن یک سبک زندگی سالم است. برای پیشگیری و کاهش خطر فشار خون بالا می توانید موارد زیر را در سبک زندگی خود بگنجانید –

رژیم غذایی سالم: با محدود کردن میزان نمک و افزایش مقدار پتاسیم ، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. همچنین سعی کنید مقدار زیادی میوه ، سبزیجات و غلات کامل در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ورزش منظم: به طور منظم ورزش کنید زیرا به شما در حفظ وزن سالم و کاهش فشار خون کمک می کند.

وزن خود را حفظ کنید: اضافه وزن یا چاقی خطر فشار خون را افزایش می دهد بنابراین سعی کنید وزن مناسبی داشته باشید. وزن سالم همچنین خطرات سایر مشکلات سلامتی را برای شما کاهش می دهد.

سیگار را ترک کنید: سیگار را ترک کنید ، زیرا نه تنها فشار خون شما را افزایش می دهد بلکه شما را در معرض خطر سرطان ، حمله قلبی و سکته قرار می دهد.
استرس را مدیریت کنید: سعی کنید استرس خود را آرام کنید و استرس خود را مدیریت کنید تا سلامت عاطفی و جسمی شما بهبود یابد.

خوب بخوابید: ۷ تا ۹ ساعت در روز بخوابید.

چربی های اشباع شده را کاهش دهید: مصرف چربی های اشباع و کلسترول را کاهش دهید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم:

اگر فشار خون خود را در محدوده قبل از فشار خون بالا مشاهده کردید ، با پزشک خود مشورت کنید و با او کار کنید تا اقدامات لازم برای پایین آوردن آن را انجام دهد. برنامه درمانی شامل دارو ، تغییر در شیوه زندگی یا روشهای درمانی شما می باشد.

اگر میزان فشار خون شما ۱۳۰/۸۸ میلی متر جیوه یا بالاتر است ، یا اگر به جای ایجاد ثبات یا کاهش ، فشار خون شما علی رغم رعایت هر یک از روش های درمانی زیر همچنان افزایش می یابد ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

به طور منظم فشار خون خود را یا در خانه کنترل کنید و یا به پزشک مراجعه کنید تا توصیه شود. در صورت افزایش فشار خون به طور مداوم ، به فوریت پزشکی نیاز دارید.

کاهش فشار خون بالا به طور طبیعی:

۱-لیمو

لیموها با نرم نگه داشتن رگ های خونی به کاهش سفتی رگ های خونی کمک می کنند. این به نوبه خود به کاهش فشار خون کمک می کند.

علاوه بر این ، لیمو به دلیل داشتن ویتامین C در کاهش نارسایی قلبی نیز کمک می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به خنثی سازی اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کند.

کافی است هر روز صبح و با معده خالی یک فنجان آب گرم به همراه آب نصف لیمو اضافه شده به آن بنوشید. برای بهترین نتیجه ، نمک یا شکر اضافه نکنید.

۲- تخم هندوانه

دانه های هندوانه حاوی ترکیبی به نام کوکوربوسیترین است که به گسترش مویرگهای خون کمک می کند. این ترکیب همچنین به بهبود عملکرد کلیه کمک می کند ، که به نوبه خود سطح فشار خون را کاهش می دهد و همچنین به آرتروز کمک زیادی می کند.

یک مطالعه آزمایشی که در مجله فشار خون در آمریکا در سال ۲۰۱۱ منتشر شد ، گزارش می دهد که هندوانه به دلیل اثر گشادی عروقی به کاهش فشار خون کمک می کند.

۲ قاشق چایخوری تخم هندوانه که به آرامی له شده و خشک شده به ۱ فنجان آب جوشیده اضافه کنید. آن را حدود یک ساعت خیس کنید ، سپس صاف کنید. در طول روز ۴ قاشق غذاخوری از این آب مصرف کنید.

 کاهش فشار خون بالا به طور طبیعی
کاهش فشار خون بالا به طور طبیعی

۳- سیر برای کنترل فشار خون بالا

چندین مطالعه اثرات کاهش فشار خون سیر را نشان داده است. سیر (چه خام و چه پخته) به کنترل فشار خون بالا و همزمان کاهش سطح کلسترول کمک می کند.

سیر با تحریک تولید اکسید نیتریک و سولفید هیدروژن به شل شدن رگ های خونی کمک می کند.

روزانه ۱ یا ۲ حبه سیر خرد شده بخورید. به راحتی می توانید آنها را با دستان خود خرد کنید. خرد کردن حبه های سیر باعث ایجاد سولفید هیدروژن می شود ، ترکیبی که جریان خون را تقویت می کند ، نفخ را از بین می برد و فشار قلب را کاهش می دهد. اگر دوست ندارید سیر خام بخورید یا احساس سوزش می کند ، آن را به همراه یک فنجان شیر میل کنید.
همچنین می توانید ۵ یا ۶ قطره آب سیر را در ۴ قاشق چای خوری آب مخلوط کرده و دو بار در روز مصرف کنید.

۴- موز

خوردن موز به طور منظم به افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می کند تا آن را کنترل کنند. موز منبع غنی از پتاسیم است که باعث کاهش اثر سدیم می شود.

بنابراین ، سعی کنید روزانه ۱ یا ۲ موز بخورید. در کنار موز می توانید زردآلو خشک ، کشمش ، مویز ، آب پرتقال ، اسفناج ، کدو سبز ، سیب زمینی شیرین پخته ، طالبی و کدو را امتحان کنید.

۵- کرفس برای کنترل فشار خون بالا

سطح بالای فیتوشیمیایی ۳-N-butylphthalide موجود در کرفس تا حد زیادی به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. فتالیدها به شل شدن ماهیچه ها در دیواره های شریانی و اطراف آن کمک می کنند ، در نتیجه فضای بیشتری ایجاد می کنند و اجازه می دهند خون بدون مشکل وارد شود.

در عین حال ، می تواند به کاهش هورمون های استرس که رگ های خونی را منقبض می کند ، کمک می کند و این باعث فشار خون می شود.

سعی کنید روزانه ۱ ساقه کرفس را به همراه یک لیوان آب بخورید. اگر ترجیح می دهید می توانید کرفس را در طول روز میل کنید.

چی برای فشار خون خوبه؟
چی برای فشار خون خوبه؟

۶- آب نارگیل

افرادی که فشار خون دارند باید بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارند. نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب ایده خوبی است. آب نارگیل به ویژه برای کاهش فشار خون سیستولیک مفید است.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ که در مجله پزشکی West Indian منتشر شد نشان داد که آب نارگیل ، غنی از پتاسیم ، منیزیم و ویتامین C می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. [۱۳] در کنار آب نارگیل می توانید از روغن نارگیل هنگام پخت و پز نیز استفاده کنید.

۷- فلفل دلمه ای

کسانی که از فشار خون خفیف رنج می برند می توانند از خوردن فلفل دلمه ای بهره مند شوند. با جلوگیری از جمع شدن پلاکت ها و جمع شدن آنها در خون ، جریان خون روان را تسهیل می کند.می توانید مقداری فلفل به سالاد میوه یا سبزیجات اضافه کنید ، یا یک قاشق غذاخوری به یک کاسه سوپ اضافه کنید. از آنجا که فلفل قرمز تند است ، بنابراین باید فقط کمی از آن استفاده کنید.

۸- آب پیاز

همچنین مشخص شده است که پیاز به دلیل وجود آنتی اکسیدان فلاونول به نام کوئرستین ، فشار خون شما را کاهش می دهد.

سعی کنید روزانه ۱ پیاز متوسط ​​و خام بخورید.
همچنین می توانید یک قاشق چای خوری آب پیاز و عسل را مخلوط کرده و دو بار در روز به مدت ۱ تا ۲ هفته میل کنید.

کنترل فشار خون بالا
کنترل فشار خون بالا

۹-عسل برای کنترل فشار خون بالا

عسل نه تنها فشار قلب را کاهش می دهد ، بلکه اثر آرام بخشی بر رگ های خونی دارد. از این رو ، می تواند در کاهش فشار خون بالا بسیار مفید باشد.

هر روز صبح ۲ قاشق چای خوری عسل با معده خالی مصرف کنید.
همچنین می توانید هر یک قاشق چای خوری عسل و آب زنجبیل را با ۲ قاشق چای خوری پودر دانه زیره مخلوط کنید. آن را دو بار در روز بخورید.
یکی دیگر از راهکارهای موثر این است که آب ریحان و عسل را به مقدار مساوی مخلوط کرده و روزانه با معده خالی میل کنید.

۱۰- دانه شنبلیله

دانه های شنبلیله به دلیل داشتن پتاسیم بالا و فیبر غذایی ، اثرات ضد فشار خون بالا را نشان داده اند.

۱ تا ۲ قاشق چایخوری دانه شنبلیله را حدود ۲ دقیقه در آب بجوشانید و سپس صاف کنید.
دانه ها را در مخلوط کن بریزید و آن را به صورت خمیر درآورید.
این خمیر را دو بار در روز ، یک بار صبح با معده خالی و یک بار عصر بخورید. این روش درمانی را برای ۲ تا ۳ ماه دنبال کنید تا متوجه بهبود قابل توجهی در سطح فشار خون خود شوید.
علاوه بر استفاده از این داروهای طبیعی به عنوان بخشی از درمان فشار خون بالا ، پیروی از توصیه های پزشکی و رژیم غذایی پزشک و انجام معاینات منظم ضروری است.

 فشار خون بالا
فشار خون بالا
پرسش و پاسخ درباره کنترل فشار خون:

پاسخ داده شده توسط دکتر Nieca Goldberg ، MD (متخصص قلب)

۱-چه علائمی را می توان به عنوان سیگنال هشدار دهنده فشار خون شدید در نظر گرفت؟

تنگی نفس ، تنگی قفسه سینه ، سردرد ، حالت تهوع و استفراغ ، همگی شاخص های احتمالی فشار خون بالا به طور خطرناک هستند. فشار خون شدید می تواند منجر به سکته مغزی یا حمله قلبی شود.

۲-در صورت وقوع ، اقدامات تعیین شده چیست؟

اگر علائمی دارید که در بالا ذکر کردم ، فشار خون بالا با فشار خون بزرگتر یا مساوی با ۱۸۰/۹۰ ، سریعاً به اورژانس مراجعه کنید.

۳-هر چند وقت یک بار فرد باید فشار خون خود را بررسی کند؟

به یک فرد سالم و بدون فشار خون بالا توصیه می شود فشار خون خود را در طول معاینه سالانه بدنی ارزیابی کند. با این وجود افرادی که مستعد فشار خون بالا هستند ، به ویزیت های پزشکی مکرر بیشتری احتیاج دارند و حتی ممکن است پزشک یک برنامه کنترل فشار خون در منزل را نیز توصیه کند.

۴-چرا عسل برای فشار خون مفید است؟

تصور می شود که عسل مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است. با این حال ، ممکن است برای کاهش فشار خون کافی نباشد. من برای کاهش فشار خون ترکیبی از رژیم و ورزش را توصیه می کنم. علاوه بر این ، استفاده از سبک زندگی سالم همراه با دارو برای کاهش فشار خون تغییر می کند. علاوه بر این ، بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز به یک مشکل دیابت مبتلا هستند ، که باعث می شود عسل یک انتخاب نامناسب برای درمان بیماری آنها باشد.

نکاتی در مورد کاهش فشار خون بالا :

نمک را در رژیم غذایی کاهش دهید ، به غذا نمک اضافه نکنید و غذاهای فرآوری شده را قسم دهید.
مصرف غذاهای حاوی پتاسیم ، پرتقال ، موز ، زردآلو را افزایش دهید.
رژیم غذایی DASH که شامل میوه ها ، سبزیجات غلات سبوس دار ، لبنیات کم چرب و پروتئین های سالم است ، باعث کاهش فشار خون می شود. این غذاها دارای مواد معدنی و آنتی اکسیدانی هستند که رگ های خونی را شل می کنند و منجر به کاهش فشار خون می شوند.
ورزش هوازی: پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری ، می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد.
کاهش استرس: مشخص شده است که مدیتیشن فشار خون خفیف تا متوسط ​​را کاهش می دهد.

۵-از کجا می توان فهمید که فشار خون بالا به درمان خانگی جواب نمیدهد و نیاز به کمک پزشکی دارد؟

اگر با وجود تغییرات سالم که در بالا توضیح داده شد ، فشار خون به طور مداوم افزایش می یابد.

۶-سریعترین راه برای پایین آوردن سطح فشار خون بالا به طور طبیعی و در خانه چیست؟

اگر فشار خون بسیار زیاد است ، نباید در خانه درمان شود. افراد باید با پزشک خود همکاری کنند تا بهترین توصیه ها را برای کاهش فشار خون ارائه دهند.

۷-آیا سیگار کشیدن منجر به فشار خون می شود؟ اگر چنین است، چگونه؟

سیگار کشیدن باعث اسپاسم یا سفت شدن رگ های خونی می شود ، در نتیجه فشار خون افزایش می یابد.

۸-خواب چه نقشی در کنترل سطح فشار خون دارد؟

کمتر از ۷ ساعت در شب خوابیدن منجر به فشار خون و افزایش وزن می شود. افزایش فشار خون و افزایش وزن در اثر افزایش هورمون های استرس که به دلیل کمبود خواب ترشح می شوند ، ایجاد می شود.

منبع:top10homeremedies

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا