پزشکی

چی برای سنگ کلیه خوبه؟

چی برای سنگ کلیه خوبه؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چی برای سنگ کلیه خوبه؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

متاسفانه چند سالی است که سنگ کلیه به یک بیماری رایج در کشورمان تبدیل شده است از رژیم های غذایی نادرست تا بی تحرکی و … همه جز مواردی هستند که ایجاد سنگ در کلیه را سرعت میبخشند.امروز میخواهیم ببینیم چی برای سنگ کلیه خوبه؟در اینجا درمان های خانگی برای رفع سنگ کلیه منظور است هر چند که باید برای درمان کامل با پزشک هم مرتبط باشید اما این درمان ها کمک کننده هستند.

نوشیدن مایعات فراوان قسمت مهمی در دفع سنگ کلیه و جلوگیری از تشکیل سنگ های جدید است. این مایع نه تنها سموم را دفع می کند ، بلکه به حرکت سنگ و شن از طریق مجاری ادراری نیز کمک می کند.

اگرچه ممکن است آب به تنهایی برای انجام این حقه کافی باشد ، اما افزودن برخی مواد خاص می تواند مفید باشد. حتماً بلافاصله پس از نوشیدن هر داروی مطبوع ، یک لیوان آب ۸ اونسی بنوشید. این می تواند به انتقال مواد از طریق سیستم شما کمک کند.

قبل از شروع به کار با داروهای خانگی ذکر شده در زیر با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند ارزیابی کنند که آیا درمان خانگی برای شما مناسب است یا اینکه می تواند منجر به عوارض اضافی شود.اگر باردار یا شیرده هستید ، از استفاده از روش های درمانی خودداری کنید. پزشک می تواند تشخیص دهد که آیا یک آب میوه ممکن است برای شما یا کودک شما عوارض جانبی ایجاد کند.

چی برای سنگ کلیه خوبه؟چی برای سنگ کلیه خوبه؟

۱- آب

هنگام عبور سنگ ، بالا بردن آب مصرفی می تواند به سرعت بخشیدن به روند کار کمک کند. به جای ۸ لیوان معمول در روز برای ۱۲ لیوان آب تلاش کنید.

پس از عبور سنگ ، باید روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. کمبود آب بدن یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به سنگ کلیه است و آخرین چیزی که می خواهید این است که بیشتر تشکیل شود.به رنگ ادرار خود توجه کنید. باید خیلی روشن ، زرد کم رنگ باشد. ادرار زرد تیره نشانه کم آبی بدن است.

۲- آب لیمو

می توانید لیموترش های تازه فشرده شده را هر چند بار که دوست دارید به آب خود اضافه کنید. لیموها حاوی سیترات هستند که ماده ای شیمیایی است که از تشکیل سنگهای کلسیم جلوگیری می کند. سیترات همچنین می تواند سنگ های کوچک را تجزیه کند و به آنها اجازه می دهد تا راحت تر عبور کنند.

مقدار زیادی لیمو برای ایجاد یک اثر بزرگ مورد نیاز است ، اما برخی از آنها می توانند کمی کمک کنند.

آب لیمو دارای فواید بی شماری دیگر برای سلامتی است. به عنوان مثال ، به جلوگیری از رشد باکتری ها و تأمین ویتامین C کمک می کند.

چی برای سنگ کلیه خوبه؟۳-آب ریحان

ریحان حاوی اسید استیک است که به تجزیه سنگ کلیه و کاهش درد کمک می کند. همچنین پر از مواد مغذی است. این دارو به طور سنتی برای اختلالات گوارشی و التهابی استفاده می شود.

آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی در آب ریحان وجود دارد و ممکن است به حفظ سلامت کلیه کمک کند.

برای تهیه چای از برگ های ریحان تازه یا خشک استفاده کنید و روزانه چندین فنجان بنوشید. همچنین ممکن است ریحان تازه را در یک آبمیوه گیری آب بگیرید یا آن را به یک اسموتی اضافه کنید.

نباید بیش از ۶ هفته از آب ریحان دارویی استفاده کنید. استفاده طولانی مدت ممکن است منجر به موارد زیر شود:

قند خون پایین
فشار خون پایین
افزایش خونریزی

ادامه مطلب چی بخوریم برای سنگ کلیه خوبه

۴-سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک است. اسید استیک به حل شدن کلیه ها کمک می کند.

سرکه سیب علاوه بر دفع سنگ کلیه ها ، می تواند درد ناشی از سنگ را تسکین دهد. فواید بی شماری دیگر برای سرکه سیب برای سلامتی وجود دارد.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سرکه سیب در کمک به کاهش تشکیل سنگ کلیه موثر است ، اگرچه مطالعات بیشتری لازم است. اما به دلیل مزایای بیشمار سلامتی دیگر ، احتمالاً خطر کمی وجود دارد.

برای بهره مندی از این فواید ، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به ۶ تا ۸ اونس آب تصفیه شده اضافه کنید. این مخلوط را در طول روز بنوشید.

شما نباید بیش از یک لیوان ۸ اونسی در روز از این مخلوط مصرف کنید. همچنین می توانید از آن روی سالادها مستقیم استفاده کنید یا آن را به سس سالاد مورد علاقه خود اضافه کنید.

در صورت مصرف مقادیر بیشتر ، سرکه سیب می تواند منجر به کاهش سطح پتاسیم و پوکی استخوان شود.

افراد مبتلا به دیابت هنگام نوشیدن این مخلوط باید احتیاط کنند. سطح قند خون خود را با دقت در طول روز کنترل کنید.

اگر این داروها را مصرف می کنید نباید این مخلوط را بنوشید:

انسولین
دیگوکسین (دیگوکس)
داروهای مدر ، مانند اسپیرونولاکتون (آلداکتون)

۵- آب کرفس

تصور می شود که آب کرفس سموم موثر در تشکیل سنگ کلیه را دفع می کند و مدتهاست که در داروهای سنتی استفاده می شود. همچنین به بیرون راندن بدن کمک می کند تا بتوانید سنگ را رد کنید.

یک یا چند ساقه کرفس را با آب مخلوط کنید ، و آب آن را در طول روز بنوشید.

اگر این مشکلات را دارید نباید آب کرفس بنوشید:

هرگونه اختلال خونریزی
فشار خون پایین
عمل جراحی

اگر این داروها را مصرف می کنید نباید این مخلوط را بنوشید:

لووتیروکسین (سینتروئید)
لیتیوم (لیتان)
داروهایی که حساسیت به آفتاب را افزایش می دهند ، مانند ایزوترتینوئین (Sotret)
داروهای آرام بخش ، مانند آلپرازولام (زاناکس)

چی برای سنگ کلیه خوبه؟ادامه چی برای سنگ کلیه خوبه؟

۶- آب انار

قرن هاست که از آب انار برای بهبود عملکرد کلی کلیه استفاده می شود. این سنگها و سموم دیگر را از سیستم شما دفع می کند. مملو از آنتی اکسیدان است که به سلامت کلیه ها کمک می کند و ممکن است در جلوگیری از رشد سنگ کلیه نقش داشته باشد.

همچنین میزان اسیدیته ادرار شما را کاهش می دهد. سطح اسیدیته پایین خطر ابتلا به سنگ کلیه در آینده را کاهش می دهد.

تأثیر آب انار در جلوگیری از سنگ کلیه باید بهتر بررسی شود ، اما به نظر می رسد که مصرف عصاره انار فوایدی داشته باشد و خطر سنگ را کاهش دهد.

در هر روز می توانید آب انار را بنوشید محدودیتی ندارد.

اگر این داروها را مصرف می کنید نباید آب انار بنوشید:

داروهایی که توسط کبد تغییر می یابد
داروهای فشار خون مانند کلروتیازید (دیوریل)
روزوواستاتین (کرستور)

۷- آب ریشه قاصدک

ریشه قاصدک مقوی کلیه است و تولید صفرا را تحریک می کند. تصور می شود که این به از بین بردن زباله ها ، افزایش میزان ادرار و بهبود هضم غذا کمک می کند. قاصدک ها دارای ویتامین های (A ، B ، C ، D) و مواد معدنی مانند پتاسیم ، آهن و روی هستند.

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که قاصدک در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه موثر است.

می توانید آب قاصدک تازه درست کنید یا آن را به صورت چای بخرید. اگر آن را تازه درست کنید ، ممکن است پوست پرتقال ، زنجبیل و سیب را نیز اضافه کنید تا مزه دار شود. در طول روز ۳ تا ۴ فنجان بنوشید.برخی افراد هنگام خوردن قاصدک یا اجزای آن دچار دل درد می شوند.

اگر این داروها را مصرف می کنید نباید این مخلوط را بنوشید:

رقیق کننده های خون
ضد اسید
آنتی بیوتیک ها
لیتیوم
داروهای مدر ، مانند اسپیرونولاکتون (آلداکتون)
قبل از مصرف عصاره ریشه قاصدک با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا این دارو می تواند با بسیاری از داروها تداخل ایجاد کند.

ادامه مطلب چه چیزهایی برای سنگ کلیه خوبه

۸- آب گندم

گیاه گندم دارای مواد مغذی بسیاری است و مدتهاست که برای تقویت سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه گندم جریان ادرار را افزایش می دهد تا به دفع سنگ کمک کند. همچنین حاوی مواد مغذی حیاتی است که به پاکسازی کلیه ها کمک می کند.

می توانید روزانه ۲ تا ۸ اونس آب علف گندم بنوشید. برای جلوگیری از عوارض جانبی ، با کمترین مقدار ممکن شروع کنید و به تدریج تا ۸ اونس کار کنید.

اگر آب سبوس گندم تازه موجود نیست ، می توانید مکمل های پودر گندم گندم را طبق دستور مصرف کنید.

مصرف علف گندم با معده خالی می تواند خطر تهوع را کاهش دهد. در برخی موارد ، ممکن است باعث از دست دادن اشتها و یبوست شود.

۹- آب گیاه دم اسبی

از دم اسب برای افزایش جریان ادرار استفاده شده است تا به دفع سنگ کلیه کمک کرده و تورم و التهاب را تسکین دهد. همچنین دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است که به سلامت کلی ادرار کمک می کند.

با این حال ، نباید بیش از ۶ هفته از دم اسب استفاده کنید. خطرات تشنج ، کاهش سطح ویتامین های گروه B و از دست دادن پتاسیم وجود دارد.

اگر از لیتیوم ، دیورتیک ها یا داروهای قلبی مانند دیگوکسین استفاده می کنید ، نباید از دم اسب استفاده کنید.

دم اسبی برای کودکان و زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود. دم اسب حاوی نیکوتین است و اگر از وصله نیکوتین استفاده می کنید یا می خواهید سیگار را ترک کنید ، نباید آن را مصرف کنید.

در صورت داشتن موارد زیر نباید آب دم اسب بخورید:

دیابت
سطح پایین پتاسیم
سطح پایین تیامین

چی برای سنگ کلیه خوبه؟چه موقع به دکتر خود مراجعه کنید؟

اگر در مدت ۶ هفته نمی توانید سنگ خود را رد کنید یا علائم شدیدی را تجربه می کنید به پزشک خود مراجعه کنید:

درد شدید
خون در ادرار شما
تب
لرز
حالت تهوع
استفراغ
پزشک شما تشخیص می دهد که آیا به دارو یا هر روش درمانی دیگری برای کمک به شما در عبور از سنگ احتیاج دارید.

خط آخر درباره چی برای سنگ کلیه خوبه؟

اگرچه ممکن است ناراحت کننده باشد ، اما به راحتی می توانید سنگ کلیه را دفع کنید.

می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید تا دردی را که احساس می کنید کاهش دهید. اینها شامل استامینوفن (تایلنول) ، ایبوپروفن (ادویل) یا ناپروکسن (آلو) هستند.

به محض عبور از سنگ کلیه ، ممکن است بخواهید آن را ذخیره کنید تا برای آزمایش به پزشک خود منتقل کنید. برای نجات سنگ ، باید ادرار خود را صاف کنید. این کار را می توانید با استفاده از صفحه ادرار انجام دهید که می توانید از مطب پزشک تهیه کنید. پزشک می تواند نوع سنگ را تشخیص دهد و به شما کمک کند تا یک برنامه پیشگیری از هدف را تهیه کند.شما ممکن است این روش های درمانی را به رژیم معمول خود اضافه کنید و پس از عبور سنگ به استفاده ادامه دهید. این ممکن است به جلوگیری از تشکیل سنگهای بیشتر کمک کند.

قبل از مصرف داروها یا گیاهان حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا