کسب و کار

۱۰ قدم برای تبدیل شدن به یک مشاور (راهنمای خود اشتغالی)

مشاور چه کسی است؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه مشاور شوید؟ یک مشاور چه کاری انجام می دهد؟ خوب ، پاسخ ساده است – یک مشاور مشورت می دهد. پاسخ اگرچه در مفهوم اساسی آن درست است اما بسیار مبهم است. اگر می خواهید به یک مشاور تبدیل شوید ، باید ایده بهتری در مورد تجارت و نحوه راه اندازی آن داشته باشید. بیایید نقش یک مشاور را تعریف کنیم.

وظیفه یک مشاور ارائه مشاوره به یک فرد یا سازمان در مورد موضوعات موجود در یک مکان خاص است. هنوز هم مبهم به نظر می رسد.

در زیر یک راهنمای گام به گام آورده شده است که به شما کمک می کند کار خود را به عنوان یک مشاور آغاز کنید.

چگونه مشاور شویم؟ ۱۰ قدم اولیه

مرحله ۱: طرحی را که در آن دانش و تجربه دارید شناسایی کنید

ممکن است به کامپیوتر علاقه داشته باشید. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما می توانید یک مشاور  رایانه شوید. دانش و تجربه همراه با علاقه تنها راه شروع است.

اگر در مورد رایانه (سخت افزار یا نرم افزار) دانش دارید ، مدت زمان قابل توجهی با آنها کار کرده اید و آخرین اطلاعات دقیق را در مورد آنها دارید ، می توانید برای راه اندازی مشاغل مشاوره رایانه برنامه ریزی کنید.

مرحله ۲: گواهینامه ها و مجوزها را کسب کنید

برخی از مشاغل مشاوره ای به آموزش و گواهینامه رسمی نیاز ندارند (به عنوان مثال مشاوره باغبانی). با این حال ، اگر قصد دارید به عنوان مشاور حسابداری کار کنید ، باید گواهینامه های حرفه ای را از موسسات حسابداری شناخته شده دریافت کنید.

همچنین ، برای راه اندازی مشاغل مشاوره ، الزامات صدور مجوز را در نظر بگیرید. ممکن است در دستورالعمل های قانونی مجوز خاصی را برای کار به عنوان مشاور  در برخی از تخصص ها دریافت کنید.

مرحله ۳: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کنید

اگر در زمینه ای که چشم انداز خوبی دارید مانند مشاوره کسب و کار ، مشاوره رایانه ، مشاوره شغلی و … سرآمد باشید ، ممکن است در عرض یک هفته از شروع کار مشاوره ،مشتری خوبی را جذب کنید.(این در ۹۹ درصد موارد فقط وهم و خیال است ) اگر چنین انتظارات غیرواقعی دارید قطعاً ناامید خواهید شد. هر کسب و کاری برای رشد و شناخته شدن و تاسیس شدن زمان می برد. اگر برای راه اندازی و تاسیس مشاغل وقت و تلاش کافی ندارید ، ممکن است در نهایت به سمت شکست پیش بروید.

چگونه مشاور شویم؟
چگونه مشاور شویم؟

مرحله ۴: بازار هدف خود را برای مشاوره دادن ،انتخاب کنید

اگر کسی هزینه ایده ها و مشاوره های شما را پرداخت نکند ، تجارت شما با شکست روبرو خواهد شد. همچنین اگر گیرندگان ایده های شما پولی برای پرداخت به شما نداشته باشند ، با همان نتیجه روبرو می شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید آیا به افراد یا شرکت ها مشاوره می دهید.

 به عنوان مثال ، اگر به عنوان مشاور شغلی کار می کنید ، ممکن است به افراد در برنامه ریزی شغل خود کمک کنید. همچنین ممکن است با یک شرکت بزرگ همکاری کنید تا به کارمندان در زمینه های انتخابی خود سرآمد باشند.

مرحله ۵: درباره بازار هدف خود تحقیق کنید

افراد و سازمان ها به چند دلیل به مشاوران نیاز دارند. یک مشاور مالیاتی می تواند به یک میلیونر کمک کند تا مالیات خود را برنامه ریزی کند. یک مشاور رایانه می تواند به کارمندان یک شرکت بزرگ در یادگیری اصول نرم افزار کمک کند. یک مشاور منابع انسانی می تواند به یک تجارت بزرگ کمک کند تا تغییری در یک سیاست را ایجاد کند.

پس از تعیین بازار هدف که شما را برای تخصص شما استخدام می کند ، باید راه های مختلفی را که می توانید به آنها کمک کنید پیدا کنید. این به شما کمک می کند تجارت مشاوره خود را به بازار عرضه کنید. شما باید به مشتریان خود بگویید که چرا به شما احتیاج دارند.

مرحله ششم: یک دفتر کار خانگی  برای کار مشاوره در نظر بگیرید

اگر قوانین محلی شما این اجازه را می دهد ، می تواند به روشهای دیگر به سود شما باشد. شما برای شروع کار خود به عنوان یک مشاور خود اشتغالی برای خرید یا اجاره یک فضای اداری هزینه نمی کنید. نیازی به پرداخت هزینه های آب و برق جداگانه ندارید. نیازی به پرداخت هزینه رفت و آمد منظم ندارید.

در کنار پول ، هنگام کار در خانه خود در وقت و انرژی نیز صرفه جویی می کنید. پس از تأسیس مشاغل و افراد وابسته خود ، ممکن است مکان جدیدی کسب کنید. بعداً بیشتر در این باره

ادامه مطلب چگونه مشاور شویم؟

مرحله ۷: شبکه مشاوره خود را بسازید

اگر هیچ کس شما را نمی شناسد و در زمینه کاری خود هیچکس را نمی شناسید ، ممکن است به زودی خود را در میان یک فاجعه بیابید. مهم است که به محض تصمیم به مشاور شدن ، ساخت شبکه خود را شروع کنید. یک پایگاه تماس قوی تضمین می کند که شما منابع لازم برای یافتن کار را دارید.

یک شبکه حرفه ای ، همراه با یک شبکه اجتماعی ، می تواند به شما در بازاریابی و تبلیغات تجاری شما کمک کند. منابع نیز روش های مهمی برای یافتن کار در محل است. برای ساخت شبکه خود به پایگاه تماس اولیه خود اعتماد کنید.

مرحله ۸: هزینه های خود و مشتری را برطرف کنید

به عنوان یک مبتدی ، ممکن است هزینه های زیادی به عنوان مشاور دریافت نکنید. با شناخته شدن به عنوان مشاور ، هزینه های شما افزایش می یابد. هنگامی که هزینه های خود را اصلاح می کنید ، اعتبار و تجربه و همچنین شرایط بازار ، گروه هدف و رقبا را در نظر داشته باشید.

به نظر می رسد صورتحساب ساعتی یک روش مناسب باشد. مشکل این است که بسیاری از مشتریان فکر می کنند که شما هزینه بیش از حد برای وقت خود را پرداخت می کنید. بهتر است هنگام شروع مشاغل مشاوره ، از روش صورتحساب مبتنی بر پروژه استفاده کنید.

مرحله ۹: برای تبلیغات و بازاریابی وقت بگذارید

ممکن است بسیاری از مشتریان شما حتی از نیاز آنها به ایده ها و مشاوره های شما آگاهی نداشته باشند. چگونه می توانید چیزی را به این سختی بازاریابی و تبلیغ کنید؟ باور کنید یا نکنید ، شما انتخاب های زیادی دارید – رسانه های چاپی ، بازاریابی تلفنی ، تبلیغات آنلاین و بسیاری دیگر.

قبل از اینکه راهی را برای تبلیغ انتخاب کنید ، درباره بودجه خود تصمیم بگیرید. اگر هزینه ها از دست شما خارج شود ، شانس موفقیت کسب و کار شما به شدت سقوط می کند. خبرنامه ها و بروشورها ، تبلیغات در مجلات خاص ، وب سایت ها و وبلاگ ها بهترین گزینه ها را ارائه می دهند.

چگونه مشاور شویم؟
چگونه مشاور شویم؟

مرحله ۱۰: تعیین اینکه آیا می خواهید بعضی از کارها را از برون سپاری کنید یا خیر

ممکن است هنگام شروع به کار راحت تر بتوانید به راحتی از عهده انجام کلیه وظایف شغلی خود برآیید. اما پس از اینکه مشاغل مشاوره ای شما به پایان رسید ، ممکن است به کمک دیگران نیاز داشته باشید و تصمیم بگیرید که افراد را به کار بگیرید. قبل از انجام این کار ، جزئیات حقوقی و مالیاتی را بررسی کنید.

همچنین ممکن است برخی از کارها را که به توجه فوری شما نیازی ندارند برون سپاری کنید. اطمینان حاصل کنید که وظایف مربوط به تجارت مشاوره شما نیستند. به عنوان مثال ، شما می توانید حسابرسی را برای مشاغل مشاوره شغلی برون سپاری کنید اما نه وقتی که جایگاه تخصصی شما باشد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا