روانشناسی

چگونه از پرخاشگری خودداری کنیم؟

در طول تاریخ، اعم از فردی و اجتماعی، خود فرد با مظاهر تهاجمی احاطه شده است. جنگ، خشونت ، مشاجره های خانوادگی یا زوجین و غیره. اما آیا می توان از این رفتار پرخاشگری اجتناب کرد؟اگرچه به نظر می رسد که احاطه شدن در این موقعیت ها اجتناب ناپذیر است، اما راه های زیادی برای دور نگه داشتن آنها وجود دارد. مهمترین چیز تقویت خویشتن داری است; زیرا کلید مدیریت احساسات قوی در آن لحظاتی است که آنها را تحریک می کند.

چگونه از پرخاشگری اجتناب کنیم؟

چه کاری می توان کرد؟ چه جایگزین هایی می توانند راه اندازی شوند؟ به همین مناسبت، ما می خواهیم چند توصیه کلیدی را با شما در میان بگذاریم که می تواند به شما کمک کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اینها فقط توصیه هستند و بنابراین ممکن است برای جلوگیری از رفتار پرخاشگرانه در خود یا یکی از نزدیکانتان کارساز نباشند. بنابراین، اگر شرایط خشونت یا سایر مشکلات مرتبط در محیط وجود دارد، بهتر است بر حسب مورد به یک متخصص سلامت روان یا خدمات مددکاری اجتماعی مراجعه کنید.

مواقعی وجود دارد که اجتناب از رفتار پرخاشگری دشوار است. با این حال، هنگامی که تکرار می شود، مهم است که در مورد آن فکر کنید، قبل از اینکه علت مشکلات بیشتر شود. در زیر، چند تکنیک برای انعکاس و همچنین استراتژی هایی برای مدیریت این موقعیت ها ارائه می کنیم.

۱٫ علت رفتار پرخاشگری را بشناسید

اول از همه، باید با تشخیص اینکه رفتار پرخاشگرانه و نامناسبی داشته اید یا داشته اید شروع کنید. پس از انجام این کار، درک دلایلی که این اتفاق می افتد راحت است.دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است به صورت تکانشی یا خشونت آمیز رفتار کنید. در همین راستا، در تحقیقاتی مانند موارد زیر که توسط Revista Universitas Psychologica منتشر شده است، موقعیت هایی مانند: قرار گرفتن در شرایط استرس زا، تحت تأثیر قرار گرفتن مواد (مثلاً الکل)، سوء مصرف، داشتن اختلال.

و اگرچه ممکن است در آن زمان که فرد تحت تأثیر احساسات قرار گرفته باشد، اگر به آن فکر کنید، دفعه بعد می توانید وضعیت را بهتر مدیریت کنید. اگر چه، در صورت تکرار شدن، بهتر است به دنبال کمک باشید.

۲٫ سعی کنید با صدای بلند بحث نکنید و دعوا نکنید

خیلی وقت ها در موردی حق با شما خواهد بود، اما رسیدن به موقعیت دعوا یا بحث قوی به این معنا نیست که بتوانید چیزی را حل کنید یا حتی طرف مقابل را متقاعد کنید.از جمله، ممکن است هر یک از طرفین به جای تلاش برای درک طرف مقابل، در موقعیت خود تثبیت‌تر شوند. برای این کار ابتدا می توانید به این فکر کنید که چرا دعوا رخ می دهد، صداها، توهین ها و غیره چگونه رسیده است و همه اینها چه عواقبی خواهد داشت.

همانطور که در مقاله منتشر شده توسط مجله علوم اجتماعی و انسانی هشدار داده شده است، باید در نظر داشت که جایگزین هایی برای رفتار پرخاشگرانه وجود دارد. از این نظر، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون داشتن چنین پیامدهای فاجعه‌باری به آنچه می‌خواهید، می‌خواهید یا نیاز دارید، برسید. بنابراین، گزینه‌های ممکن را در نظر بگیرید و راحت‌ترین گزینه را انتخاب کنید و آن را عملی کنید.

۳٫ خودکنترلی

خوب است که از احساس خود آگاه باشد، بداند چگونه متمایز کند و تحت تأثیر اولین انگیزه قرار نگیرد (مخصوصاً در برخورد با افراد مستعد).بنابراین، به کارگیری تکنیک های مختلف خودکنترلی مانند استفاده خوب از تنفس یا آرامش در پرهیز از رفتار پرخاشگرانه مؤثر است. چطور انجام دادن؟اگر می ترسید کنترل خود را از دست بدهید، می توانید در حین نفس کشیدن به تکنیک هایی مانند شمردن آهسته تا ۱۰ متوسل شوید.

۴٫ قاطعانه به جوک ها پاسخ دهید

اغلب، فرد مورد شوخی قرار می گیرد و به جای واکنش مناسب، عصبانی شدن یا کناره گیری را برای جلوگیری از درگیری انتخاب می کند. در این مواقع تعبیری که در مورد شوخی شده است منفی است، فرد معتقد است که او می خواسته اذیت کند یا مسخره کند.

ممکن است درست باشد یا نباشد، اما همیشه مناسب است که یاد بگیریم با مسخره کردن رفتار کنیم تا با عصبانیت به این موقعیت ها واکنش نشان ندهیم. توصیه ترین چیز در مقایسه با طنز، طنز بیشتر یا نادیده گرفتن دلسوزانه از آنچه گفته می شود است.
همانطور که چندین محقق از دانشگاه لاس توناس به خوبی توصیه می کنند، کلید تغییر پرخاشگری به قاطعیت و در نتیجه در هر موقعیتی است. بنابراین، هدف شوخی را شناسایی کنید، در مورد چگونگی رفع آن فکر کنید و جایگزینی برای جلوگیری از رفتار پرخاشگرانه در پاسخ پیدا کنید.

چگونه از پرخاشگری اجتناب کنیم؟۵٫ دیگران را با مدارا متقاعد کنید

متقاعد کردن کسی به معنای مجبور کردن نیست، بلکه استفاده از لفاظی برای نشان دادن راهی برای انجام کارهایی است که شما آن را بهترین کار می‌دانید تا او داوطلبانه تصمیم بگیرد که آیا پیشنهادی را که شما پیشنهاد می‌کنید دنبال کند یا نه.برای انجام این کار، باید چیزهای خوبی را که همیشه با احترام پیشنهاد می‌کنید به دیگری بیاموزید و مهم‌تر از همه، یاد بگیرید که باید این واقعیت را بپذیرید که ممکن است دیگری نمی‌خواهد متقاعد شود

۶٫ با احترام مذاکره کنید

مذاکره زمانی مهم است که دو یا چند طرف نظرات متفاوتی داشته باشند و به اجماع نرسند. مذاکره رسیدن به توافق مشترک برای طرفین است، بحث و دعوا نیست. هدف این است که از رفتار پرخاشگرانه بدون اجتناب از رویارویی پرهیز کنیم، همانطور که تجزیه و تحلیل کاری که در سال ۲۰۱۹ توسط دانشگاه Pontificia de Comillas در مورد یک مورد واقعی بحث انجام شد، به خوبی پشتیبانی می‌شود.

در این ترتیب ایده ها، بسیار مهم است که به دنبال اشکال جایگزین حل تعارض باشید تا درک کنید طرف مقابل چه فکر و چه احساسی دارد. علاوه بر این، مجبور نیستید سعی کنید عقاید را با زور تحمیل کنید. از آنجایی که اراده طرف مقابل باید در نظر گرفته شود.

در یک فرآیند مذاکره، هر دو طرف باید با احترام ابراز نظر کنند و به حرف‌های یکدیگر گوش دهند تا بعداً به توافقی برسند که برای هر دو سودمند باشد (حتی برای سایر طرف‌هایی که در بحث شرکت ندارند، اما بالقوه تحت تأثیر قرار می‌گیرند).

۷٫ همدلی: به اشتراک گذاشتن و کمک به دیگران

همه مردم در مقطعی از زندگی خود به کمک نیاز دارند. بنابراین، همانطور که یکی دریافت می کند، دادن به دیگری نیز بسیار مهم است.شما نه تنها زمانی که از شما خواسته می شود می توانید کمک کنید یا چیزی را به اشتراک بگذارید، بلکه زمانی که خودتان متوجه می شوید که شخصی به کمک نیاز دارد یا به این دلیل که به سادگی نسبت به آن احساس آمادگی می کنید، انجام آن ممکن است.

هر دو شکل فواید متعددی دارند: آنها باعث می‌شوند احساس بهتری نسبت به خود و دیگران داشته باشید، روابط بین فردی را بهبود می‌بخشید و می‌توانید همدلی بیشتری برای درک دیگران ایجاد کنید و از ناراحتی زمانی که چیزی به نظرتان نمی‌رسد اجتناب کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا