مد و زیبایی

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

مانند بسیاری از افراد، احتمالاً موهای شما تحت رنگ و مواد شیمیایی قرار گرفته است، یا به فکر انجام رنگ و هایلایت و … هستید. شکی نیست که موهای رنگ شده ظاهر خوبی دارند، اما مواد شیمیایی بیش از آنکه مفید باشند، ضرر دارند.این مواد شیمیایی ممکن است در کوتاه مدت خوب به نظر برسند، اما می توانند اثرات نامطلوبی در دراز مدت داشته باشند.

با این حال، اگر پس از رنگ کردن مو ، یک رژیم مراقبت از موی سالم را حفظ کنید، احتمالاً تأثیر شدید آن را کاهش خواهید داد. از آنجایی که مواد شیمیایی قبلاً آسیب زیادی وارد کرده اند، اگر بعد از آن به موها توجه نکنید، در آینده تأثیر منفی خواهد داشت. مراقبت از موهای رنگ شده و حفظ سلامت و درخشش طبیعی بسیار آسان است.

چگونه از مو های رنگ شده مراقبت کنیم؟

چگونه از مو های رنگ شده مراقبت کنیم؟

اگرچه مواد شیمیایی موهای شما را زیباتر می کند، اما این کار را به طور موقت انجام می دهد. آنها لزوماً بد نیستند و بیشتر به موهای شما و نحوه واکنش آنها به مواد شیمیایی بستگی دارد. با این حال، مراقبت از موهای خود پس از رنگ کردن همیشه چیز خوبی است.

موهای رنگ شده معمولاً خشک‌تر و مستعد شکستن هستند.
مواد شیمیایی موجود در درمان‌های مو می‌توانند باعث برآمدگی کوتیکول ساقه مو شوند که باعث می‌شود موها براق‌تر و حالت دادن به موها سخت‌تر شود.
بسیاری از رنگ های شیمیایی حاوی مواد خشن هستند که در صورت عدم پیروی از یک روال مراقبتی مناسب می‌توانند به مو آسیب برسانند.

مراقبت از مو های رنگ شده

۱٫ از شامپوی ملایم استفاده کنید

از شامپوهایی که حاوی مواد شیمیایی خشن یا سولفات هستند خودداری کنید. در عوض، شامپوی ملایمی را انتخاب کنید که برای موهای رنگ شده طراحی شده است. می توانید از آرایشگر خود در مورد محصولی که باید انتخاب کنید بپرسید یا شامپویی بخرید که ارگانیک باشد و حاوی مواد شیمیایی مانند سولفات و فرمالدئید نباشد.

۲٫ مراقب گرما باشید

اگر از ابزارها یا تکنیک های حالت دهنده حرارتی استفاده کنید، موهایی که تحت مواد شیمیایی قرار گرفته اند، بیشتر مستعد آسیب هستند. تا حد امکان از استفاده از ابزار داغ خودداری کنید و در صورت لزوم استفاده از آنها حتما از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

۳٫ استفاده از نرم کننده عمیق به طور منظم

نرم کردن عمیق مو به طور منظم می تواند به مو کمک کند تا رطوبت را بازگرداند و آسیب را ترمیم کند. شما می توانید حداقل هفته ای یکبار از یک رژیم حالت دهنده عمیق موهای خود با مواد طبیعی پیروی کنید.

یک نرم کننده به شما کمک می کند تا موهای خود را هیدراته کنید و از آسیب های محیطی یا حرارتی محافظت کنید. می توانید بعد از هر جلسه شامپو از نرم کننده ترک استفاده کنید یا در جلسات جایگزین انجام دهید.

۴٫ ملایم باش

از برس زدن شدید موهای خود و شکستن یا آسیب رساندن به آن خودداری کنید. درعوض، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا موهایتان را به آرامی باز کنید. علاوه بر این، انگشتان خود را برای باز کردن موها از بین ندهید زیرا می تواند منجر به شکستگی شود.

توصیه های عمومی در مورد مراقبت از مو رنگ شده

موهای خود را به طور منظم بشویید، اما نه به دفعات. شستن بیش از حد موها می تواند روغن طبیعی و رطوبت آن را از بین ببرد و آن را خشک و شکننده کند. سعی کنید موهای خود را هر دو تا سه روز یکبار بشویید.

از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید. به دنبال محصولاتی باشید که مخصوص موهای رنگ شده طراحی شده اند، زیرا این محصولات برای موهای شما ملایم تر هستند و به حفظ رنگ و رطوبت آن کمک می کنند.

هنگام برس زدن و حالت دادن به موهای خود مراقب باشید. از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا موهای خود را به آرامی باز کنید و از برس زدن بیش از حد آنها خودداری کنید.

توصیه های عمومی در مورد مراقبت از مو

هنگام سشوار کشی، از تنظیم کم استفاده کنید و خشک کن را در حال حرکت نگه دارید تا از گرم شدن بیش از حد یک نقطه جلوگیری کنید. همیشه به یاد داشته باشید که وقتی موهای شما خیس است، در برابر شکستن آسیب پذیرتر است.

از سرم یا روغن مو استفاده کنید. یک سرم یا روغن می تواند به افزایش رطوبت و درخشندگی موهای شما کمک کند.
از قرار دادن موهای خود در معرض گرمای بیش از حد و نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما و نور خورشید می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا