مد و زیبایی

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟ )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

وقتی آکنه ایجاد میشود هم علتش معلوم است و هم راه درمانش ، اما وقتی صحبت از جوش های سرسیاه می شود ، آنها بیشتر از اینکه یک مشکل عمیق برای پوست باشند،بسیار ناخوشایند هستند.و همه ما ترجیح می دهیم که آنها را نداشته باشیم! خوشبختانه این ایده های خانگی برای از بین بردن جوش های سرسیاه می توانند بدون آسیب رساندن به پوست  صورت ، به جبران و جلوگیری از جوش های سرسیاه کمک کنند.

چه عواملی باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شوند؟

جوش های سر سیاه اساساً منافذ مسدود هستند. این جوش ها  از سلول های مرده پوست و روغن اضافی پوست شما تشکیل شده است. در حالی که جوش های سر سفید در منافذ بسته مسدود می شوند ، جوش های سر سیاه در منافذ باز مسدود می شوند (قرار گرفتن در معرض هوا مسدود شدن آن را به رنگ سیاه تبدیل می کند).

از آنجایی که جوش های سرسیاه در اثر روغن موجود در پوست ایجاد می شود (نه کثیفی یا بقایای دیگر) ، شستن بیش از حد صورت باعث ایجاد جوش های سرسیاه بیشتر می شود! به این دلیل که پوست بیش از حد شسته شده می تواند خشک شود و باعث تولید بیش از حد غدد چربی شود.

سایر دلایل ایجاد جوش های سرسیاه عبارتند از:

پوست چرب
باکتری های اضافی روی پوست
تحریک منافذ
تغییرات هورمونی (که می تواند باعث تولید بیش از حد روغن شود)

چگونه از ایجاد جوش های سرسیاه جلوگیری کنیم؟

از آنجا که علت اصلی جوشهای سر سیاه ، ایجاد روغن و سلولهای مرده پوست است ، بهترین پیشگیری طبیعی باید کاهش روغن پوست و سلولهای مرده پوست باشد. در اینجا چند روش آسان برای کاهش جوش های سرسیاه آورده شده است:

پوستتان را زیاد تمیز نکنید

از بین بردن روغن های طبیعی فقط باعث می شود که منافذ حتی روغن بیشتری تولید کنند تا جبران شود. این می تواند باعث پوستی بیش از حد چرب شود که می تواند باعث ایجاد جوش های سرسیاه شود!

با استفاده از روغن پوستتان را پاکسازی کنید

پاکسازی با روغن یک روش عالی برای از بین بردن کثیفی پوست است که از خشک شدن پوست هم جلوگیری میکند. پاکسازی با روغن با از بین بردن تجمع (مانند حل شدن ) کار می کند. همچنین روغن پاک کننده پوست را مرطوب می کند ، و نیازی به تولید چربی توسط پوست نیست.

از لوازم آرایش باکیفیت استفاده کنید

وقتی از لوازم آرایش مرغوب استفاده کنید بلافاصله متوجه کاهش جوش های سر سیاه خواهید شد. مواد معدنی طبیعی یا آرایش مبتنی بر مواد گیاهی می توانند بدون ایجاد آکنه یا جوش های سرسیاه ، جلوه پوست را تقویت کنند.

استفاده از سرکه سیب یا روغن جوجوبا

 هنگامی که رطوبت پوست مختل می شود ، تعادل pH پوست از بین میرود و می تواند باعث رشد باکتری ها شود (این باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شود). برای تعادل PH پوست می توان از سرکه سیب  استفاده کرد. برای استفاده ، ۱فنجان سرکه سیب را با ۲ فنجان آبتصفیه شده مخلوط کرده و با پنبه به آرامی روی پوست بمالید. این روش درمانی می تواند چند بار در روز و ترجیحا بعد از پاکسازی پوست استفاده شود.

احتیاط کنید: این روش درمانی ممکن است برای بعضی پوستها ایجاد خشکی بیش از حد بکند. به جای آن روغن جوجوبای با کیفیت را امتحان کنید و روی پوست بمالید. جوجوبا فواید زیادی مانند حمایت از تعادل PH طبیعی پوست دارد و همچنین مرطوب کننده است.
بعد از تمیز کردن صورت را با آب خنک بشویید. این امر به بستن منافذ کمک می کند تا جلوی ایجاد جوش های سرسیاه را بگیرد.

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟
چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟

ایده های خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه:

حتی با وجود همه پیشگیری های موجود در جهان ، ایجاد جوش های سر سیاه گاه به گاه اجتناب ناپذیر است. فشردن جوش های سر سیاه وسوسه انگیز است که البته ممکن است همین کار باعث ایجاد جوش های دیگر و عفونت شود.

استفاده از گل ارمنی

رس بنتونیت یا گل ارمنی که در طب سنتی معروف است، ابزاری قدرتمند برای سم زدایی بدن از داخل است و می تواند به عنوان یک روش موثر برای رفع جوش سر سیاه استفاده شود. استفاده از آن برای پوست های نرمال و چرب بهتر است و دارای بار الکتریکی است که در واقع به دفع سموم از بدن کمک می کند. در این حالت ، رس بنتونیت وقتی به صورت موضعی استفاده می شود ، سموم را مستقیماً از روی پوست پاک می کند. همچنین به از بین بردن باکتری هایی که می توانند جوش های سرسیاه را بدتر کنند کمک می کند.

روش استفاده: خمیر بنتونیت را با آب مخلوط کنید. روی پوست پخش کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه خشک شود. هنگام خشک شدن ، دستهایتان را خیس کنید و روی خمیر بزنید،تا در نهایت با استفاده از یک دستمال تمیز بتوانید پوستتان را پاک کنید.

استفاده از عسل

عسل یک درمان طبیعی شگفت انگیز است و جای تعجب نیست که بر روی پوست نیز قابل استفاده است.

روش استفاده: عسل خام  را روی ناحیه ای که تحت تأثیر جوش های سرسیاه قرار دارد بزنید. حرکت خیس و چسبندگی عسل جوش های سرسیاه را از بین می برد. عسل همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است بنابراین می تواند به از بین بردن سلولهای پوستی مرده و همچنین از بین بردن باکتری های منافذ پوستی کمک کند.(باید از عسل بدون موم استفاده شود تا اثرگذاری بسیار بیشتر شود)

ماسک زردچوبه و عسل

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین پوست و کاهش منافذ کمک کند. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند درخشش سالمی به پوست بدهند. افزودن عسل کمک می کند تا پاکسازی از منافذ (با چسبیدن به سلول های مرده پوست و همچنین از بین بردن باکتری ها)بهتر انجام شود و از بازگشت آن جلوگیری شود.

روش استفاده: خمیر عسل و پودر زردچوبه (۲ قسمت عسل تا ۱ قسمت زردچوبه) تهیه کرده و روی ناحیه آسیب دیده بزنید.

اسکراب نمک لیمو

لیمو و نمک یک ترکیب عالی است که شاید خیلی به نظر نمی رسد! نمک به از بین بردن منافذ باکتری کمک می کند. آب لیمو به مبارزه با باکتریها و درخشندگی پوست کمک می کند .

روش استفاده: برای تهیه اسکراب ، ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا را با ۱ قاشق چای خوری آب و ½ قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. به ناحیه آسیب دیده اعمال کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب گرم بشویید. میتوانید روغن جوجوبا را هم با آن مخلوط نمایید تا پوستتان خشک نشود.

سفیده تخم مرغ

ایده ماسک سفید تخم مرغ این است که با خشک شدن تخم مرغ ، آن را به  منافذ چسبانده و بیرون می کشد. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین های A ، D و E است که برای سلامت پوست بسیار عالی است.

روش استفاده: مقداری سفیده تخم مرغ بزنید و به صورت بمالید. هنگامی که احساس کردید خشک شده است(حدود ۱۰ دقیقه) به آرامی با آب گرم بشویید. روش دیگر افزودن کمی عسل خام (بدون موم) به مخلوط تخم مرغ است. افزودن عسل به مرطوب سازی و از بین بردن باکتری ها کمک می کند.

لایه بردارهای طبیعی

لایه برداری باعث میشود منافذ پوست که مسدود شده است باز شود.

در اینجا چند ایده آسان و دستورالعمل برای لایه برداری طبیعی وجود دارد:

اسکراب صورت اسطوخودوس و جو دوسر

مواد اولیه:

½ فنجان جو دوسر
۱قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس 
۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۲ قاشق غذاخوری نمک دریا
۷ قطره روغن اسطوخودوس

طرز تهیه:

جو دوسر ، اسانس اسطوخودوس و گلهای اسطوخودوس را درون یک مخلوط کن یا آسیاب ریخته و حدود ۴۵-۶۰ ثانیه صبر کنید.(البته آسیاب گزینه بهتری است)
درون ظرف ریخته سپس جوش شیرین و نمک دریا را اضافه کنید.اسکراب را درون شیشه ریخته و هروقت خواستید استفاده کنید.
 برای استفاده ، ۲ قاشق مرباخوری اسکراب را با ۱ قاشق غذاخوری آب یا شیر ترکیب کنید ، سپس با انگشتان را به آرامی روی صورت بمالید.

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟
چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟

اسکراب صورت زیره 

یک اسکراب ساده صورت یا بدن با قدرت لایه برداری سبک و تقویت آنتی اکسیدان ضد التهاب.

مواد اولیه:

۲ قاشق غذاخوری زیره
½ فنجان شکر 
۱قاشق غذاخوری عسل خام (بدون موم)
¼ فنجان روغن حامل (روغن زیتون ، بادام شیرین یا روغن هسته انگور )
۲۰ قطره روغن ضروری (مخلوط درخت چای ،چوب صندل ، پرتقال شیرین ، چوب سدر. )

طرز تهیه:

در یک کاسه کوچک روغن حامل ، عسل و روغنهای ضروری را ترکیب کنید.
زیره و شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. .
اسکراب زیره لایه بردار را به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید و آن را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید.
برای استفاده از اسکراب ، به صورت دلخواه روی صورت (اجتناب از چشم) یا بدن مالش دهید ، سپس آن را بشویید.
ذخیره سازی: در صورت جلوگیری از ورود آب به اسکراب ، تا ۶ ماه دوام خواهد داشت ، اگر اب وارد شیشه اسکراب شود کپک میزند.

 

اسکراب صورت زیره 
اسکراب صورت زیره

اسکراب با پایه شکر

 اسکراب شکر کمتر از ده دقیقه طول می کشد و می توانید با آن اسکراب های متفاوتی بسازید.اسکراب های که شکر را در خود دارند به لطیف شدن پوست هم کمک زیادی میکنند.

مواد اولیه:

۱ فنجان شکر سفید یا قهوه ای 
½  فنجان  روغن (روغن زیتون و روغن نارگیل عالی کار می کنند)
روغنهای اساسی (اختیاری .مثل روغن آرگان ،بنفشه و …)
۱ شیشه کوچک شیشه ای 

طرز تهیه:

تمام مواد را مخلوط کرده و در یک ظرف نگهداری کنید.
 دو قاشق غذاخوری روی پوست بمالید. پس از ۱۵ دقیقه بشویید. 

چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟
چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟

ماسک جوز هندی و شیر
ماسک عسل و جوش شیرین
روش استفاده: به سادگی مواد را با هم مخلوط کنید تا قوام خوبی داشته باشد. برای چند دقیقه به آرامی روی پوست بمالید و با آب گرم بشویید.

توجه: مثل همیشه ، توصیه می شود ۲۴ ساعت قبل از استفاده ، مواد تشکیل دهنده جدید مراقبت از پوست را روی تکه کوچکی از آرنج یا پوست دست آزمایش کنید تا متوجه شوید حساسیت دارید یا نه .(که البته بعید است)

منبع :wellnessmama

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا