ریپورتاژ

چه تلویزیون هایی در بازار بهترین هستند؟

یک تلویزیون مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ تلویزیون ها نیز مانند هر وسیله دیگر، ویژگی هایی دارد که می توان بر اساس آن ها تصمیم گرفت که بهترین انتخاب از بین آن ها چه خواهد بود. در ادامه به بررسی چند ویژگی مهم در بین تلویزیون ها می پردازیم.

کیفیت تصویر

اصلی ترین وظیفه ای که تلویزیون دارد، نمایش محتوی صوتی تصویری است؛ پس هرچه در این زمینه بهتر عمل کند یعنی این وسیله توانسته اصلی ترین وظیفه خود را به شکلی قوی تر انجام دهد. کیفیت تصویر، معیاری برای مقایسه این عملکرد خواهد بود و راه های زیادی برای انجام مقایسه بین آن ها وجود دارد. اگر به کیفیت های مختلف تلویزیون ها دقت کنید به چند وضوح تصویر متفاوت یعنی Full HD ، ۴k  و ۸k  می رسید و این موضوع به شما بستگی دارد که از بین آن ها دست به انتخاب کدام یک خواهید زد.

نمایشگر

دیگر قسمتی از تلویزیون که تاثیر زیادی در عملکرد آن خواهد داشت، تکنولوژی استفاده شده در نمایشگر آن است. هر سال، همه ی شرکت ها دست به ارائه تکنولوژی های جدیدی می زنند و هر کدام یک ویژگی جدید و کاربردی را به کاربر پیشکش می کنند. در این بین می توان به تکنولوژی هایی مانند LED،  QLED و دیگر نمایشگر ها اشاره کرد.

درگاه های ارتباطی

در دنیای امروزه تلویزیون از نظر دریافت اطلاعات، تفاوتی با دیگر دستگاه های دیجیتال ندارد. تلویزیون های هوشمند امروزی، می توانند اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند، آن ها را از هر نظری مقایسه کنند و عملکرد های سنگین تری را نیز به عمل برسانند. از این رو، می توان گفت درگاه های ارتباطی که این اطلاعات را در اختیار تلویزیون قرار می دهند، نقش حیاتی را در این بین بازی می کنند.

بهترین تلویزیون های موجود در بازار ایران

تا به این جا به معرفی ویژگی های یک تلویزیون مناسب برای خرید اشاره کردیم. در ادامه سعی داریم بهترین تلویزیون های بازار ایران را معرفی کنیم و به تجزیه و تحلیل آن ها بپردازیم.

تلویزیون SAMSUNG N6950

یکی از بهترین تلویزیون هایی که در بازار ایران می توان یافت، SAMSUNG N6950  نام دارد.  این تلویزیون دارای نمایشگر خمیده است و از نظر ظاهری بسیار جذاب است. SAMSUNG N6950 می تواند تصاویر را حداکثر با کیفیت Full HD  به نمایش بگذارد و این نوع محتوی را در بهترین شکل ممکن ارائه دهد. درصورتی که به توانایی صوتی این تلویزیون نگاهی بیندازیم، می بینیم این تلویزیون قادر است صدایی با قدرت ۲۰ وات تولید کند. این مشخصات صوتی نشان می دهد تلویزیون SAMSUNG N6950 صدایی کاملا رسا دارد. پشتیبانی این تلویزیون از محتوی Dolby Digital  به این تلویزیون کمک می کند تا محتوی های صوتی مختلف را به صورتی ویژه به کاربر ارائه دهد.

چه تلویزیون هایی در بازار بهترین هستند؟

سیستم عامل SAMSUNG N6950، از نوع Smart Hub  است. این سیستم عامل، کار جدید سامسونگ است که جایگزین تایزن شده و توانسته توانایی های تلویزیون را از نظر رابط کاربری و تجزیه و تحلیل به حد بالایی ببرد. به کمک توانایی های ارتباطی SAMSUNG N6950 می توان با اتصال تلفن همراه به این تلویزیون تصویر را به نمایشگر تلویزیون منتقل کرد و تماشای محتوی در تلویزیون لذت برد.

تلویزیون سونی SONY X90K

نمی توان از بهترین تلویزیون صحبت کرد و نام محصولات سونی را در بین آن ها ندید. یکی از محصولات شرکت سونی که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده است، SONY X90K  نام دارد. این تلویزیون مجهز می تواند تصاویر را با کیفیت ۴K Ultra HD  به نمایش بگذارد و رزولوشن آن نیز ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است. نمایشگر SONY X90K از نوع LED  بوده و می تواند محتوی را  به بهترین شکل ممکن به کاربر ارائه دهد. موتور پردازشگر در نظر گرفته شده برای این محصول Cognitive Processor XR  است. SONY X90K می تواند با استفاده از پردازشگر، به تجزیه و تحلیل محتوی تصویری بپردازد و آن را با حداکثر کیفیت ممکن به کاربر ارائه دهد.

خرید تلویزیون

این محصول تولید ژاپن است و در سایز های مختلف در دسترس است. نور پس زمینه در نظر گرفته شده برای SONY X90K، از نوع مستقیم بوده و این موضوع سبب ارتقا چندین ویژگی تلویزیون شده است. سیستم عامل این تلویزیون از نوع Android  بوده و Google TV  نام دارد. این نوع سیستم عامل رابط کاربری فوق العاده ای دارد که ارتباط گرفتن و استفاده از آن بسیار آسان خواهد بود. با پشتیبانی این تلویزیون از دستیار صوتی، تمامی کاربرد های تلویزیون به سادگی تمام در اختیار کاربر قرار دارد.

نرخ تازه سازی تصویر در تلویزیون SONY X90K برابر ۱۲۰ هرتز است. این ویژگی سبب شده  تا محصول سونی به یک تلویزیون کاملا گیمنگ تبدیل شود. درگاه های ارتباطی SONY X90K نیز کاملا متنوع بوده و از ۲ پورت USB  و ۴  پورت HDMI  پشتیبانی می کند.

تلویزیون ال جی LG UP78003BL

نوبت به معرفی یکی از محصولات قدرتمند شرکت ال جی رسیده است. این تلویزیون LG UP78003BL  نام دارد. تلویزیون نام برده شده، محصول سال ۲۰۲۱ ال جی بوده و می تواند از محتوی تا کیفیت ۴K Ultra HD  پشتیبانی کند. رزولوشن تصویر در این محصول برابر ۳۸۴۰  در  ۲۱۶۰ بوده که نشان میدهد این تلویزیون برای نمایش هر تصویر، بیش از ۸ میلیون پیکسل را به کار می گیرد. موتور پردازشگر LG UP78003BL از نوع α۵ Al Processor 4K  بوده که بهترین پردازشگر ساخته شده توسط شرکت ال جی است. این پردازشگر به تلویزیون این امکان را می دهد تا قبل از نمایش هر تصویر به تجزیه و تحلیل آن بپردازد و سپس به بهترین شکل ممکن آن را به نمایش بگذارد.

توانایی تلویزیون LG UP78003BL در تازه سازی تصویر برابر ۶۰ هرتز است. این نرخ تازه سازی  در نمایش هر محتویی به خوبی عمل می کند فقط ممکن است در استفاده های گیمنگ کاربر را به صورت کاملا راضی نکند. این تلویزیون از نظر تولید صدا نیز در سطح مطلوبی قرار دارد و می تواند صدا را با قدرت ۲۰ وات تولید کند. تولید صدا از طریق ۲ کانال صورت می گیرد و کاملا رسا ارزیابی می شود.

سیستم عامل در نظر گرفته شده برای LG UP78003BL همانند دیگر محصولات ال جی از نوع WebOS  است. رابط کاربری این سیستم عامل کاملا مناسب بوده و هیچ ایرادی به آن وارد نیست. با پشتیبانی این تلویزیون از دستیار صوتی نیز تمامی قابلیت های آن به سادگی در دسترس است. درگاه های این تلویزیون متنوع بوده و از طریق USB، HDMI، WiFi  و بلوتوث می توان داده های مختلف را در اختیار تلویزیون قرار داد.

تلویزیون سامسونگ SAMSUNG AU8002

دیگر محصول پرفروش سامسونگ که تولید سال ۲۰۲۱ است، SAMSUNG AU8002  نام دارد.  این تلویزیون می تواند محتوی را با کیفیت ۴K Ultra HD  به نمایش بگذارد و این نوع تصاویر را به بهترین شکل ممکن به ارائه دهد. SAMSUNG AU8002 دارای رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است و می توان انتظار کیفیت بسیار بالایی را از آن داشت. پردازشگری که برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است، Crystal Processor 4K  نام دارد. این نوع پردازشگر به تلویزیون کمک می کند تا محتوی های مختلف را قبل از نمایش مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و سپس آن ها را نمایش در آورد.

چه تلویزیون هایی در بازار بهترین هستند؟

 

رفرش ریتی که در تلویزیون SAMSUNG AU8002 مشاهده می شود برابر ۶۰ هرتز است. توانایی ۶۰ هرتزی در تازه سازی تصویر نمی تواند این محصول سامسونگ را در دسته محصولات گیمنگ قرار دهد اما هر نوع محتوی دیگر را بدون هیچ ایرادی به نمایش در می آورد. توانایی SAMSUNG AU8002 در تولید صدا، برابر ۲۰ وات است که نشان دهنده رسایی صدای آن خواهد بود. این صدا از طریق ۲ کانال به کاربر ارائه می شود و می تواند به راحتی رضایت آن را به دست آورد.

سیستم عامل در نظر گرفته شده برای این محصول سامسونگ از نوع تایزن است. تایزن از گذشته سیستم عامل اکثر تلویزیون های سامسونگ بوده و می تواند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد. این سیستم عامل کاملا روان بوده و رابط کاربری کاملا پیشرفته ای دارد. اگر به درگاه های ورودی این تلویزیون دقت کنیم، شاهد ۳ ورودی HDMI  و ۲ ورودی USB  در این محصول هستیم که استفاده کاربر را از تلویزیون بسیار راحت می کند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا