مد و زیبایی

چند روش باور نکردنی برای کراتین خانگی مو

*این مطلب در بهمن ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

کراتین خانگی مو یکی از روش هایی است که بسیاری از خانم ها در جریان هم نیستند و هزینه های بالایی را برای کراتین موهایشان پرداخت میکنند .
ما در این متن قصد داریم تا برای شما به طور کامل این موضوع را بیان کنیم تا بتوانید از این به بعد موهای صاف و خوبی بدون هزینه های بالا داشته باشید .

درمان کراتینه یک درمان فوق العاده برای مو است که می تواند موها را بدون وز، صاف و براق کند. همه ما می خواهیم موهایمان ابریشمی، صاف و درخشان باشد. اما آیا می‌توانیم هزینه زیادی از پول خود را برای درمان‌های مو خرج کنیم؟ اگر به شما بگویم که با انجام کراتینه درمانی در خانه می توانید همان موهای سالمی را در خانه داشته باشید چه؟ این امکان وجود دارد، برای دانستن نحوه انجام آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

کراتین چیست؟

کراتین پروتئینی است که موهای ما را می سازد. از موهای ما در برابر عوامل محافظت می کند و به آن درخشندگی سالم و براقی می بخشد، اما با آلودگی روزانه، ابزارهای آرایش مو، استفاده بیش از حد از شامپوها و محصولات مو، کراتین طبیعی شسته شده و ما را دچار وز، خشکی می کند. و موهای مرده اما درمان کراتین می تواند پروتئین از دست رفته را به موهای شما بازگرداند که نتیجه آن موهایی سالم تر، صاف تر و بدون وز است. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه می توانید درمان کراتینه مانند موهای نرم، صاف و سالم تر را در خانه دریافت کنید.

کراتین خانگی مو

معایب کراتین خانگی مو چیست ؟

اگر شما تصمیم خود را گرفته اید که این کار را انجام دهید سعی کنید تحقیقات زیادی انجام دهید تا نتیجه ی کراتین در ارایشگاه ها را برای شما داشته باشد .
یکی از معایبی که این کار دارد ممکن است جنس موهای شما در حدی فر باشد که از این روش خانگی جواب نگیرید پس قبل از انتخاب به جنس موهای خود دقت زیادی داشته باشید .

کراتین خانگی مو

نحوه ی کراتین خانگی مو

در این قسمت قصد داریم تا برای شما این روش ها را به صورت کامل توضیح دهیم تا بتوانید نتیجه ی مطلوب خود را بگیرید همجنین در بعضی مواقع حتی این روش سبب میشود تا مو های شما تقویت شود .
اولین کاری که باید برای کراتینه کردن موهای خود انجام دهید تهیه کردن مواد مورد نظر برای این کار است مانند :
۱٫تخم مرغ
۲٫عسل
۳٫روغن زیتون
این مخلوط میواند نتیجه ی بسیار مناسب و خوبی را به همراه داشته باشد و خیلی از خانم های ایرانی از این روش برای صافی موهای خود استفاده کرده اند اما به شرط اینکه خوب هم بزنید تا ماسک خوبی شود .
این ماسک را روی موهای خود بزنید و یک ربع صبر کنید و سپس موهای خود را اب بکشید که میتوانید این کار ار قبل از حمام انجام دهید .
یکی  دیگر از مزیت هایی که این روش جدا از صاف کردن موهای شما دارد این است که این ماسک سبب میشود تا از ریزش مو جلوگیری شود .

ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ

تخم مرغ یکی از اجزای ضروری در تهیه‌ی ماسک‌های خانگی که سرشار از پروتئین است. پروتئین در رشد مو نقش مهمی دارد، تخم مرغ علاوه بر آن سرشار از مواد مغذی دیگر چون آهن، سولفور و زینک است. روغن نارگیل موهای شما را از خشکی و آسیب دیدگی نجات می‌دهد و استفاده از آن فوق العاده بر نرمی و براقی موها اثر می‌گذارد.

مواد لازم برای تهیه ماسک

یک عد زرده تخم مرغ

یک قاشق روغن نارگیل

نصف استکان شیر پرچرب یا یک قاشق غذاخوری سس مایونز

یک عدد موز

دو قاشق غذاخوری عسل

طرز استفاده

همه‌ی مواد بالا را با استفاده از مخلوط‌کن با یکدیگر ترکیب کنید تا مخلوطی نرم تهیه شود. این مخلوط را قبل از حمام به موهایتان آغشته کنید و پس از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید. از این ترکیب هفته‌ای ۲ الی ۳ بار استفاده کنید تا موهای صاف و نرمی داشته باشید.

کراتینه کردن مو با مواد طبیعی

کراتینه کردن با استفاده از مواد شیمیایی باعث ترمیم فولوکول‌های آسیب دیده‌ی مو و در نتیجه لخت و صاف شدن موها می‌شود. بسیاری از موادی که برای کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی وجود دارد حاوی فرمالدهید است. این ماده بسیار برای سلامتی خطرناک است و استنشاق آن موجب سرطان می‌شود بخاطر همین بسیاری از کشورها استفاده از این روش را ممنوع کرده‌اند. بنابراین برای در امان ماندن از عوارض این روش برای صاف کردن مو، می‌توان از کراتینه کردن مو با مواد طبیعی مانند استفاده از ماسک‌های مو که سرشار از خاصیت است استفاده کرد. البته استفاده از مواد طبیعی به طور مداوم و به مرور زمان باعث بهبود اوضاع و نرم شدن موها می‌شود.

کراتین خانگی مو

فواید ماسک‌های خانگی مو

استفاده از شامپو و ماسک‌های طبیعی حاوی کراتین موجب نرم شدن موها می‌شود. کراتینه کردن مو با مواد طبیعی را با استفاده از موادی که در منزل دارید می‌توانید یک ماسک موی قدرتمند برای موهایتان بسازید تا موجب تقویت و نرم شدن موهای زبر و خشک و آسیب دیده شود. این ماسک‌ها را باید به طور منظم در طول هفته استفاده کنید تا بعد از گذشت چند ماه به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

تفاوت بین کراتین خانگی و کراتین های بیرون

اگر عوارضی که کراتین های بیرون با مواد شیمیایی را بیان کنیم خواهید فهمید که تفاوت ها جیست و راحت تر میتوانید یکی از روش ها را انتخاب کنید .
یکی از شایع ترین عوارضی که کراتین در اراشگاه ها دارد این است که سبب ریزش مو میشود با اینکه بسیاری از افراد با دید تقویت مو به انها مراجعه میکنند .
همچنین استفاده ی زیاد از این مواد شیمیایی ممکن است در بعضی از موارد برایتان مشکلاتی به وجود اورد .

  • موهای آسیب دیده را در اثر حرارت می‌توانید با استفاده از ژل کتیرا ترمیم دهید. موهایتان را به ژل کتیرا با غلظت کم آغشته کنید و ببافید.
  • استفاده از مواد غذایی همچون تخم مرغ، ماست، روغن زیتون، عسل باعث ترمیم و زیبایی موها می‌شود.
  • استفاده از ماسک‌های خانگی که حاوی روغن نارگیل، روغن آرگان، آووکادو و ژلاتین هستند به شادابی و سلامت موها کمک می‌کند.
  • شب زمان بسیار مناسبی برای استفاده از روغن‌ها بر روی موهایتان است. برای این‌که بالشت چرب نشود می‌توانید از یک کلاه پلاستیکی استفاده کنید.
  • در صورتی که بر روی موهایتان شوره مشاهده کردید، بهتر است هفته‌ای دوبار، ۱۰ قطره روغن آرگان را به موهایتان آغشته کنید تا پوست سرتان نرم شود.
  • در صورت مشاهده موخوره در نوک موهایتان از روغن نارگیل استفاده کنید و این روغن باعث ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود.
[تعداد: 4   میانگین: 4.8/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا