پزشکی

چرا میوه خوردن بعد ورزش مفید است؟

بعد ورزش چی بخوریم خوبه؟

چه در حال دویدن، دوچرخه سواری یا اسکی باشید، ورزش کردن روی بدن شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که مصرف مواد مغذی بعد از ورزش بسیار مهم است. این فرصتی است که به بدن خود مواد غذایی لازم برای بازسازی و ترمیم را بدهید تا قوی تر از همیشه باشید. لزلی بونچی، متخصص تغذیه ثبت شده، به فوربس گفت: «نیازی نیست بعد از تمرین یک تن غذا بخورید، اما اجتناب از خوردن هم اشتباه است. “شما می خواهید در حالی که در حال خنک شدن هستید به سوخت رسانی فکر کنید – این هدف از یک میان وعده بعد از ورزش است.”

در حالی که زمان مصرف میان وعده بعد از تمرین مهم است، متخصصان تناسب اندام عموماً توصیه می کنند ظرف ۳۰ تا ۴۵ دقیقهبعد از آن غذا بخورید، آنچه می خورید به همان اندازه حیاتی است. خوردن دونات یا شیرینی مضر است.یک تمرین خوب علاوه بر تخلیه انرژی، ذخایر گلیکوژن (گلوکز ذخیره شده در عضلات) و مایعات بدن را کاهش می دهد و در عین حال مقداری پروتئین عضلانی را می شکند .

میوه خوردن بعد از ورزش بسیار مفید است

میان‌وعده ایده‌آل بعد از تمرین باید به هر یک از این ۳ قسمت برسد: کربوهیدرات (برای پر کردن ذخایر گلیکوژن)، پروتئین (برای تامین اسیدهای آمینه لازم برای ساخت و ترمیم عضلات)، و مایعات فراوان.

اینجاست که میوه می تواند نقش اصلی را ایفا کند. میوه ها کربوهیدرات هایی هستند که به طور کلی به راحتی هضم می شوند و سرشار از مواد مغذی هستند. آنها همچنین دارای محتوای آب بالایی هستند که به هیدراتاسیون کمک می کند. کریس مور، متخصص تغذیه به Muscle & Fitness می‌گوید: «میوه‌ها کربوهیدرات‌های لازم و همچنین مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین C و مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند دیگر را که برای بدن شما عالی هستند، فراهم می‌کنند.

هنگامی که با یک گزینه پروتئین مغذی ترکیب می شود، ترکیب میوه و پروتئین یک میان وعده عالی بعد از ورزش ایجاد می کند. ماست یونانی را با انواع توت ها، یک تخم مرغ آب پز با یک فنجان میوه، یا یک سیب را با پنیر رشته ای امتحان کنید. هر یک از این گزینه ها راهی عالی برای سوخت گیری سریع و به حداکثر رساندن فواید تمرین شما هستند.

چرا میوه خوردن بعد ورزش مفید است؟

قبل ورزش موز بخورید

مهم نیست که ورزش روزانه شما چه انتخابی باشد، چه پیاده روی، دویدن یا … ، ورزش کردن می تواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر روحیه انجام آن را نداشته باشید. اما دقیقاً به همین دلیل است که قبل از شروع عرق کردن باید مطمئن شوید که انرژی دارید و یک میان وعده میوه ای مخصوصاً سالم وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. موز گزینه خوبی است!

همانطور که کلی جونز، MS، RD، CSSD، LDN به Well + Good گفت، “یک موز متوسط غنی از مواد مغذی است و ۲۴ گرم کربوهیدرات ارائه می کند – ۱۴ گرم از آنها شکر و سه مورد فیبر هستند. فیبر موجود در موز، همراه با با گرم پروتئین، بقیه کربوهیدرات‌ها را از جذب سریع جلوگیری می‌کند، اما آنقدر وجود ندارد که غذا در معده شما بنشیند. نه تنها این، آنها سرشار از کربوهیدرات و پتاسیم هستند، که تقریباً شما را برای موفقیت در باشگاه آماده می کند.

به گفته دکتر انجو سود، متخصص تغذیه، “هر چیزی که قبل از ورزش می خورید، خواه موز یا نان تست باشد، به عنوان یک محرک عمل می کند. کارایی شما را بهبود می بخشد و چربی را بسیج می کند.” او در صحبت با NDTV Food توضیح داد: “علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی بی شمار، موز تقویت کننده هضم عالی نیز هست. به شما کمک می کند تا ورزش خود را شروع کنید.” هر چیزی که به ما کمک کند یک کلاس اسپین را تمام کنیم به اندازه کافی برای ما خوب به نظر می رسد!

موز دوست ندارید؟

جو دوسر یا غلات کامل را انتخاب کنید. آجا گیما، متخصص تغذیه و موسس Kuudose، به اینسایدر گفت: غلات کامل کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که انرژی زیادی را در خود جای می دهند. او ادامه داد: “کربوهیدرات ها نیز کندتر در جریان خون شما آزاد می شوند، بنابراین قند خون افزایش نمی یابد و سقوط نمی کند.” به گفته گیما، ماست با میوه نیز یک گزینه سالم است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا