خبر

پیاده روی چه مزیت های خارق العاده ای دارد ؟

پیاده روی دارای مزیت های فوق العاده خوبی برای لایف استایل شما است.
در این متن این مزیت هارا برایتان باز خواهیم کرد تا بتوانید با انگیزه ی بیشتری شروع به پیاده روی کنید .

پیاده روی

۱_ بهبود بیماری های قلبی
پیاده روی به بهبود سلامت قلب  کمک می کند. دانشمندان ا گزارش داده اند که راه رفتن بهترین ورزش برای افراد بی تحرک به خصوص بزرگسالان، برای کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی است. مردان و زنان ۶۵ ساله یا مسن تر که حداقل ۴ ساعت در هفته راه می رفتند، کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند . بنابراین، مطمئن شوید که ۴ ساعت در هفته پیاده روی کنید تا از بیماری های قلبی و عروقی در امان باشید.

۲_افزایش گردش خون
راه رفتن به تغذیه مغز با مقادیر مورد نیاز اکسیژن و گلوکز کمک می کند که به عملکرد بهتر آن کمک می کند. هم چنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد ، که شریان ها را مسدود و از این رو خطر سکته را کاهش می دهد . بنابراین پیاده روی می تواند به بهبود گردش خون مغز و عملکردهای سلولی کمک کند.

۳_ مبارزه با افسردگی
ورزش سبب تولید هورمون های نشاط آور مانند سروتونین و دوپامین در بدن شده و خلق و خوی تان را بهبود می بخشد. همچنین سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازدافرادی که در طبیعت قدم می زنند، احساس شادی بیشتری نسبت به افرادی که در شهر پیاده روی می کنند دارند.

پیاده روی

۴_کاهش وزن
شما در یک پیاده روی تند که ۳۰ دقیقه زمان می‌برد ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری، یا با یک ساعت پیاده روی ۲۰۰ تا ۶۰۰ کالری خواهید سوزاند که این مقدار کالری بستگی به وزن‌تان دارد. اگر ۳۰ دقیقه یا بیشتر بدون وقفه پیاده روی کنید، مقداری از کالری‌ای که می‌سوزانید مربوط به چربی ذخیره‌شده‌ در بدن‌تان خواهد بود.

۵_کاهش درد ارتریت ( التهاب مفاصل)
اگر هر روز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده ‌روی کنید، به طور طبیعی درد ارتریت در شما کاهش خواهد یافت. راه رفتن باعث کاهش التهاب و سفتی در مفاصل شما می‌شود.

۶_کمک در درمان استرس
امروزه بسیاری از انسان ها به دلیل ماشینی تر شدن هرچه بیشتر دنیا و مشکلات و دغدغه های زندگی با استرس دست و پنجه نرم میکنند و متاسفانه استرس مانند نقل و نبات در هر خانه و خانواده ای است و اکثریت از پیر بگیر تا جوان و کودک دچار استرس هستیم تحقیقات نشان می‌دهند که روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند استرس ذهنی را کاهش دهد. گفته می‌شود که پیاده ‌روی می‌تواند اثر مشابه با اثر یک داروی آرام‌بخش خفیف داشته باشد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا