تکنولوژیمنتخب

وقتی پربازدیدترین سایت سرگرمی ایران فیلتر میشود! – فیلترینگ بیتوته و پیشخوان + رفع فیلتر

(این دو سایت رفع فیلتر شدند) 

همانطور که میدانید، فیلترینگ در ایران چیز چندان عجیبی نیست و هر از چندگاهی هم یک یا چند سایت بزرگ و پربازدید هم فیلتر میشوند. برای مثال چندی پیش وبسایت های اسنپ تریپ و مستر بلیط فیلتر شدند  که در مجله اینترنتی ایران فان به آنها اشاره کردیم، اما این بار دو سایت سرگرمی بیتوته و سایت خبری پیشخوان فیلتر شدند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم فردی وبگرد باشید یا حداقل یکبار در اینترنت به دنبال اس ام اس مناسبتی و… گشته باشید، حتما از سایت بیتوته نیز بازدید کرده اید. این سایت با رنک ۱۲ ایران، جزو برترین و پربازدید ترین سایت های ایرانی به شمار می رود. این سایت که سالهاست در زمینه های مختلف فعالیت داشته و جزو سایت های معتبر است، این بار به دام فیلترینگ افتاده!

دو روز پیش بود (۲۲ مهر)  که کاربران متوجه فیلترینگ سایت بیتوته و پیشخوان شدند. اگرچه دلیل این فیلترینگ هنوز توسط مدیران این سایت ها اعلام نشده، اما با توجه به فیلترینگ همزمان این دو سایت، احتمالا بیتوته نیز بخواطر بخش خبری خود فیلتر شده. نکته قابل توجه اینجاست که سایت خبری پیشخوان، تنها آخرین اطلاعات روزنامه های منتشر شده را بازنشر می کند.

البته برخی دلیل فیلترینگ این سایت هارا بروزرسانی کردن نرخ ارز میدانند. 

پس از فیلترینگ این سایت ها انتظار می رفت که این مورد پس از چند ساعت برطرف گردد، اما متاسفانه بیش از ۲ روز است که این سایت در فیلترینگ به سر میبرد و احتمالا این مورد جدی است!

فیلترینگ استارتاپ ها و سایت های بزرگ در ایران، میتواند ضربه های بزرگی به آنان وارد کند، اما این موارد هنوز وجود دارند. برای مثال چندی پیش وزیر ارتباطات؛ آقای آذری جهرمی، درخواست رفع فیلتر توییتر را دادند که با آن مخالفت شد یا با توجه به فیلترینگ تلگرام، چندی پیش اعلام شد که تلگرام هنوز اول است و مردم از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده نمی کنند!

 

لینک کوتاه : http://urly.ir/ErAX

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
مجله اینترنتی ایران فان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا