پزشکی

نشانه های هشدار دهنده سرطان ریه

اگر شما فردی هستید که علائم و نشانه های خاصی را تجربه می کنید که ناگهانی هستند و نمی توان توضیح داد ، می تواند نشانه ای از سرطان ریه باشد. اگر غربالگری زودهنگام انجام شود ، سرطان ریه می تواند در زمان مناسب متوقف شود.امروز میخواهیم علائم اولیه سرطان ریه را باهم بررسی کنیم،البته قابل ذکر است این است که اگر حتی همه موارد این علائم را هم داشتید تا زمانی که متخصص نظر قطعی خود را ارائه نداده است لطفا استرس و اضطراب را به خود راه ندهید.

علائم اولیه سرطان ریه چیست؟

۱- سرفه مداوم یا تغییر در سرفه

آیا بدون دلیل خیلی سرفه میکنید؟ اگر مشکل خفیف باشد ، خود به خود ناپدید می شود. در غیر این صورت ، این حالت ادامه می یابد و فقط می توان گفت که این می تواند نشانه ای از سرطان ریه باشد. طبق یک مطالعه بزرگ جمعیتی در بریتانیا ، سرفه یکی از شایع ترین علائم سرطان ریه است و حدود که بیش از سه هفته سرفه می کردند ، در نهایت با سرطان ریه تشخیص داده شدند.

۲- تنفس سنگین یا خس خس سینه

اگر خیلی زود خسته می شوید و دچار تنگی نفس می شوید ، می تواند نشانه سرطان ریه باشد. هرگونه تغییر در تنفس می تواند نشان دهنده مسدود شدن راه های تنفسی شما به دلیل سرطان ریه باشد. اگر امروز انجام کاری را که در گذشته بسیار ساده تر بود برای شما سخت تر شده است ، به هیچ قیمتی آن را نادیده نگیرید.

این می تواند به این معنی باشد که ریه های شما ملتهب یا مسدود شده است و بهتر است بدون هیچ تاخیری به متخصص مراجعه کنید. دکتر رشمی تاراچاندانی ، پزشک عمومی می گوید ، لزوماً به این معنا نیست که این سرطان است ، اما بهتر است که علائم را با پزشک در نظر بگیرید.

۳- درد بدن

یکی دیگر از علائم شایع سرطان ریه ، درد بدن است. این می تواند درد در قفسه سینه ، شانه ها یا حتی پشت ایجاد کند. مطمئن شوید که درد را به درستی توصیف می کنید ، چه محلی باشد و چه در همه جا احساس کنید. اگر سرطان ریه دلیل این درد باشد ، ممکن است به دلیل بزرگ شدن غدد لنفاوی یا متاستاز به دیواره قفسه سینه باشد. همچنین ممکن است به استخوان های شما سرایت کند ، که ممکن است در شب از کنترل خارج شوند.

سرطان ریه۴- صدای خشن

سرطان ریه همچنین می تواند به شکل تغییراتی در صدای شما ظاهر شود. مواقعی وجود دارد که یک سرماخوردگی ساده می تواند منجر به خشن شدن صدا شود ، اما اگر همچنان ادامه پیدا کند ، می تواند چیز جدی باشد.

۵- کاهش وزن

در صورت مشاهده تغییرات شدید در وزن بدون هیچ دلیلی ، می تواند نشانه سرطان ریه باشد. این به این دلیل است که سلول های سرطانی از انرژی استفاده می کنند و گاهی به این معنی است که در وزن شما خود را نشان می دهد. اگر در تلاش برای کاهش وزن نیستید و هنوز هم این اتفاق می افتد ، این نشانه این است که چیزی اشتباه است.

برخی از افراد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه هستند:

دستورالعمل های غربالگری سرطان ریه توسط انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که افراد با ریسک بالاتر بین ۵۵ تا ۷۴ سال باید خود را معاینه کنند. آنها شامل کسانی می شوند که:

در حال حاضر سیگار می کشید یا در ۱۵ سال گذشته سیگار کشیده اید ،سابقه سیگار کشیدن ۳۰ بسته در سال یا بیشتر دارید. همیشه پیشگیری بهتر از افسوس خوردن است.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا