ریپورتاژ

نحوه راه اندازی کولر آبی قبل از گرمای تابستان در ۷ مرحله

اگر شما نیز با توجه به گرم شدن محل سکونتتان تصمیم به راه اندازی کولر دارید، مطالعه این گزارش، راهنمای شما در این مسیر، خواهد بود. در ادامه این مقاله در رابطه با نحوه سرویس کولر آبی، صحبت و ترفندهای راه اندازی کولر آبی را به شما آموزش خواهیم داد.

پیش نیازهای روش کردن کولر آبی

پیش از روش کردن کولر آبی لازم است تمامی قطعات دستگاه بررسی شده و از صحت آنها اطمینان حاصل شود. سپس تنظیمات مورد نیاز اعمال و شستشو و روغن کاری‌ها، انجام گیرد. آنچه که در این مراحل اهمیت دارد، آشنایی شما با قطعات کولر و نحوه تست سلامت آنها است.

مرحله اول: از تمیزی بدنه مطمئن شوید

قبل از هر چیز باید محیط بیرونی کولر را از هرگونه شوره و رسوب پاکسازی کنید. البته اغلب توصیه می‌شود، در پایان فصل گرم و هنگام جمع کردن کولر، به این نکته توجه کرده و اقدام به رسوب زدایی کنید. رسوبات تشکیل شده روی بدنه کولر، می‌توانند پس از مدتی باعث از بین رفتن رنگ کولر شما شوند. از سویی دیگر این رسوبات با گرفتن مجراهای گردش هوا، باعث مسدودیت مسیر تبادل هوا شده و عملکرد کولر را کاهش می‌دهند.

مرحله دوم: صحت بدنه و پایه‌ها را بررسی کنید

مطمئن شوید که کولر شما به خوبی و بدون لقی روی پایه‌های خود، قرار گرفته باشد. قسمت‌های مختلف بدنه کولر را بررسی کرده  و در صورت پیدا کردن هر گونه اختلال در بدنه مانند سوراخ شدن کفی، اقدام به رفع آن کنید. معمولا برای رفع سوراخ شدن کف در اثر زنگ زدگی از عایق‌های کفی کولر و یا قیر استفاده می‌کنند. بهتر است رفع مشکل کفی کولر را به کارشناسان با تجربه، بسپارید تا با کمترین هزینه، این مشکل رفع گردد.

سرویس کولرمرحله سوم: خرید پوشال را فراموش نکنید

شاید شنیده باشید که تعویض پوشال کولر می‌تواند هر دو سال، اتفاق بیافتد، اما این مورد باعث کاهش عملکرد بهینه کولر شما شده و حتی باعث افزایش هزینه‌ها می‌گردد. پوشال‌های قدیمی به مرور، بو گرفته و  پس از روشن کردن کولر، این بو به محیط منتقل و تنفس را سخت، می‌کند. از سویی دیگر، امکان انتقال میکروب‌ها و قارچ‌های موجود در پوشال، به ریه شما و بیماری‌های ریوی نیز، وجود دارد. پس خرید پوشال متناسب با کولر خود را جدی گرفته و هر ساله در طی مراحل راه اندازی کولر، اقدام به تعویض آن کنید. همچنین توجه کنید که:

  • پوشال خریداری شده، متناسب با ظرفیت کولر شما باشد.
  • پوشال‌های جدید، قبل از جایگیری در درب کولر، باید خیس شوند.
  • بستن توری سیمی پس از جایگذاری به خوبی انجام گیرد.

مرحله چهارم: قبل از به صدا در آمدن کولر، اقدام کنید

در صورتی که تسمه کولر شما سفت و یا شل باشد، پس از راه اندازی کولر، با صداهای آزاردهنده ای مواجه خواهید شد. پیش از به صدا در آمدن کولر، بعد از روشن شدن دینام، مطمئن شوید که محل قرار گیری دینام تا تسمه و سایز تسمه کولر، استاندارد و تسمه سالم و بدون پوسیدگی باشد. توجه کنید که تسمه نامناسب باعث افت عملکرد کولر، گرم شدن محیط و حتی سوختن موتور یا دینام می‌شود.

مرحله پنجم: دست به روغن شوید

پمپ، موتور و یاتاقان آن، از جمله قطعاتی هستند که پیش از راه اندازی مجدد کولر به روغن کاری، نیاز دارند. شاید این کار ساده به نظر برسد اما باید هنگام روغن کاری در سرویس کولر آبی با احتیاط عمل کنید، هر گونه اشتباه در این روند ممکن است، موتور شما را دچار اختلال کند. قطع کردن برق کولر را پیش از روغن کاری فراموش نکنید.

 سرویس کولر آبیمرحله ششم: جلوگیری از غرق شدن کولر آبی در آب

میزان سطح آب اهمیت بالایی در کولر دارد، پایین و یا بالا بودن آن ممکن است، صحت موتور کولر را تهدید و هزینه‌ی هنگفتی را جهت تعمیر، به شما تحمیل کند. اما با چک کردن صحت و تنظیم شناور، می‌توانید، از این اتفاق جلوگیری کنید. پس در صورتی که شناور دچار مشکل بود، به سرعت آن را تعویض کنید.

مرحله هفتم: خطر مرگ در اثر برق گرفتگی

هر ساله عدم رسیدگی به اتصالات کولر، جان افراد زیادی را به خطر می‌اندازد، پوسیدگی روکش سیم‌ها می‌تواند باعث جریان یافتن برق در کولر و برقدار شدن بدنه آن شود. پس بررسی اتصالات و در صورت نیاز تعویض و تعمیر آنها، را در طی مراحل راه اندازی کولر، جدی بگیرید.

در صورتی که تجربه فنی و یا وقت کافی برای راه اندازی کولر ندارید، سرویس کولر را به مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات تعمیر و سرویس کولر بسپارید و از سرسری گرفتن مراحل راه اندازی کولر، خودداری کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا