ریپورتاژ

مشاوره خانواده | اهمیت مشاوره خانواده چیست؟

روانشناسی خانواده علمی است که به مطالعه و تحقیق در زمینه معضلات و مشکلات خانواده تاکید می‌کند و همچنین برای بهبود کیفیت روابط در خانواده و در زندگی اجتماعی راه‌حل‌های کارسازی برای بهبود مسائل ارائه می‌کند. همه ما از اهمیت خانواده اطلاع داریم و می‌دانیم خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که انسان برای اولین بار با پا نهادن در این زندگی عضوی از آن می شود.

اگر نهاد خانواده دچار بروز مشکلات شود، تاثیر آن گریبانگیر همه اعضای خانواده خواهد شد. بنابراین روانشناسی خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با توجه به وضعیت اضطراب آوری که ویروس کرونا در دنیا ایجاد کرد و همچنان آثار این اضطراب و اختلالات روانی در انسان ها دیده می شود، اختلافات و مشکلاتی که در خانواده ها وجود دارد به طرز قابل توجهی بیشتر از قبل شده است همین مورد باعث شده است که روانشناسی خانواده از اهمیت بیشتری در در زندگی امروز ما برخوردار باشد.

به وسیله ازدواج، خانواده شکل می‌گیرد و با شروع زندگی مشترک طبیعی است که مشکلاتی هم در روند زندگی زناشویی و خانوادگی رخ دهد. طبیعتاً همه انسان ها با هم متفاوت اند، بنابراین نمی توانند کاملاً بدون تضاد و بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی کنند. اما با وجود این، زوجین و اعضای خانواده می توانند به دنبال راه هایی برای بهبود کیفیت زندگی خانوادگی خود باشند و به کمک روانشناسی خانواده در راستای زندگی آرام تر و بهتر و در نهایت زندگی با کیفیت تری داشته باشند. در واقع همه مشکلاتی که بعد از ازدواج در افراد خانواده به وجود می آید مربوط به حوزه روانشناسی خانواده است.

مشاوره خانواده اهمیت روانشناسی خانواده

 تاثیر گذاری بر اعضای خانواده

خانواده اولین اجتماعی است که انسان در آن عضو می شود. طبیعتاً میزان صمیمیت و پیوستگی و وابستگی میان اعضای خانواده بسیار بیشتر از هر اجتماع دیگری است. بنابراین بروز مشکل در یکی از اعضای خانواده و یا در دو یا چند نفر از اعضای خانواده، روی بقیه اعضای خانواده نیز تاثیر گذار است. چرا که اعضای خانواده مانند زنجیر به یکدیگر متصل هستند.

درمان اختلالات و مشکلات فردی

همانطور که برای همه ما واضح است، جایگاه خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است و روانشناسان بالینی برای درمان برخی افراد، حتی نیاز دارند خانواده آن‌ها را ببینند و با کمک گرفتن از نهاد مهمی چون خانواده روند درمان را پیش ببرند.

رفع مشکلات در خانواده

 با استفاده از روانشناسی خانواده، می توان به ابعاد مختلف ارتباطات خانوادگی پی برد و با افزایش آگاهی در بین اعضای خانواده نسبت به مشکلات موجود، گامی بسیار موثر برداشت.

روانشناسی خانواده چه کمک هایی به ما میکند؟

روانشناس خانواده به ما کمک می کند تا:

  • به فردی مسئولیت پذیرتر تبدیل شویم
  • خودمان را در قبال مسائل و مشکلاتی که تحت کنترل ماست مسئول بدانیم و آن ها را به خانواده نسبت ندهیم
  • اعتماد به نفس و عزت نفس بالاتری داشته باشیم
  • از ما انسانی قوی‌تر می‌سازد تا بتوانیم در پیدا کردن ریشه مشکلات خانوادگی موثر باشیم
  • به درک بالاتری از زندگی برسیم و سعی نکنیم همه مسائل را تحت کنترل خود در بیاوریم
  • به آرامش درونی در خود و در خانواده برسیم
  • زندگی لذت بخش زیر را همراه با حس رضایت و خوشبختی برای خود و خانواده مان رقم بزنیم

مشاوره خانواده

شروع جلسات مشاوره روانشناسی خانواده در تهران

روانشناسی علم بسیار مهمی است که می‌تواند به ما در جهت بهبود کیفیت زندگی و داشتن حس خوشبختی کمک کند. از آنجایی که روانشناسی خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بهتر است هر خانواده برای شروع جلسات مشاوره روانشناسی برای حل مشکلات خانوادگی اقدام کند.

اما سوال اینجاست که برای مشاوره روانشناسی در تهران به سراغ کدام روانشناس برویم؟ کدام روانشناس خوب است؟

بهترین پیشنهاد ما برای شما برای شروع جلسات مشاوره روانشناسی در تهران وبسایت مرکز مشاوره روانشناسی سلامت و وب سایت دکتر یاب است.

مرکز مشاوره روانشناسی سلامت یکی از بهترین کلینیک های روانشناسی در تهران و ایران است. این مرکز مشاوره در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بهترین مرکز مشاوره روانشناسی از سوی سازمان بهزیستی شناخته شده است.

وب سایت دکتر یاب نیز یکی از از معروفترین وب سایت ها در زمینه پیدا کردن درمانگران مختلف از جمله روانشناسان برای شروع جلسات مشاوره روانشناسی در تهران است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا