خبر

مری کلارک ، نویسنده ای که ۱۰۰ میلیون جلد کتاب فروخت ، درگذشت

مری  کلارک ( Mary Theresa Eleanor Higgins Clark Conheeney (née Higgins))‏ (زاده ۲۴ دسامبر ۱۹۲۷ ) یکی از چهره‌های مطرح داستان‌نویسی آمریکا  و فارغ‌التحصیل رشته ی فلسفه  از دانشگاه فوردهام بود. وی تا کنون سیزده دکتری افتخاری دریافت کرده‌است. کلارک نویسندهٔ ۲۱ اثر پرفروش است و به «ملکهٔ تعلیق» مشهور است.

مری کلارک

از آثار این نویسنده میتوان به فریادی در شب اشاره کرده ، فریادی در شب  ( A Cry in the Night) یا گریه ی شبانه، رمانی  است از مری هگینیز کلارک نویسنده ی ایرلندی تبارِ زادهٔ نیویورک که در سپتامبر ۱۹۸۲ توسط انتشارات سایمون و شوستر منتشر شد، این کتاب  از طرف نیویورک تایمز  در ردیف آثار پرفروش یا «Bestseller» قرار گرفت، همچنین بر روی جلد منتشره از طرف ناشر،اثری از ( The queen of suspense) ملکه تعلیق درج گردید.
داستان این کتاب جِنی مک پارتلند یک مادر مطلقه ی تنها است که مشغول کار در گالری نیویورک می‌باشد و در رابطه عاشقانه اش با اِریک کروگر که فکر می‌کرد مرد رویاهایش می‌باشد دچار شکست می‌شود، آنها ظرف یک ماه ازدواج کرده و به خانه اریک در مینه سوتا نقل مکان می‌کنند، برای چند ماه زندگی نسبتاً شادی دارند تا اینکه جنی به صورت فزاینده‌ای احساس ناخوشایندی از اطرافیان و رفت‌وآمد اریک پیدا می‌کند، طی یک سال، ازدواج آنها گسسته می‌شود و جنی تصمیمم می‌گیرد که به نیویورک بازگردد، این در حالی است که در این زمان متوجه می‌شود باردار است.

مری کلارک

براساس ماجراهای این رمان یک فیلم تلویزیونی با بازی کارل هیگینز کلارک و پِری کینگ در سال ۱۹۹۲ ساخته شد.
مری هیگینز کلارک نخستین مدرک دانشگاهی خود را در پنجاه سالگی گرفت و از آن پس جز نوشتن کار دیگری نکرد.
کتاب‌های او که به ٣۵ زبان ترجمه شده، تاکنون بیش از صد میلیون نسخه فروش داشته است. در ایران، به جز “بیگانه‌ای در کمین” و “بچه‌هایم کو؟”، ترجمه‌های متعددی از مری هیگینز کلارک منتشر شده است. “تو مال منی”، “بخواب زیبای من”، “فریادی در شب” و “کریسمس در خانه خواهم بود” از این جمله است.
خانم کلارک در سال ۱۹۶۴ با نوشتن داستانهای کوتاه کار نویسندگی را شروع کرد. پس از فوت شوهر، برای تأمین معاش ۵ فرزندش روزها به کار در رادیو و شبها به رمان‌نویسی می‌پرداخت. اولین کتاب او در آرزوی بهشت نام داشت که این رمان بر اساس زندگی جورج واشینگتن  بود که فروش خوبی نکرد. او از کودکی به رمانهای اگاتا کریستی  و شرلوک هلمز علاقه‌مند بود؛ لذا تصمیم گرفت رمانهای تعلیقی بنویسد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا