خبر

مبدا تاریخی و داستان جذاب شلوار پوشیدن زنان

زنان تاثیر گذار، پوشیدن شلوار برای زنان از این خانوم های تاثیر گذار شروع شد . از زنانی که به رواج پیدا کردن پوشیدن شلوار کمک کردن میتوان به هنرمندانی همچون کاترین هپبورن و مارلین دیتریش اشاره کنیم.
شلوار پوشیدن همواره با مفاهیمی همچون مردانگی و قدرت در ارتباط بوده و شلوار تا قرن ها به عنوان پوششی مردانه در نظر گرفته میشد، هنوز هم شلوار پوشیدن زنان در برخی از رویداد های رسمی حرکتی جنجالی و نمادین محسوب میشود.

 

 

شلوار پوشیدن زنان
اطلاعات تاریخی محققان نشان میدهد که در شرق شلوار از زمان باستان به عنوان پوششی برای زنان مورد استفاده قرار میگرفته است . اما در غرب شلوار پوشیدن زنان تا اوایل قرن بیستم کار عادی محسوب نمیشد و حتی در مواردی با ممنوعیت و جریمه همراه بود.
در تاریخ پوشاک غرب سال ۱۸۵۱ به عنوان اولین زمان برای شلوار پوشیدن زنان ثبت شده است و همچنین از الیزابت اسمیت میلر فعال حقوق زنان به عنوان اولین زنی که شلوار پوشیده یاد میشود.
شلوار بلومر شلواری است که الیزابت اسمیت پوشیده بود توسط املیا بلومر در روزنامه ی او به زنان معرفی شد.بولمر حامی حقوق زنان بود و اولین روزنامه ی اختصاصی زنان را به راه انداخته بود . او در روزنامه ی خود زنان را به پوشیدن شلوار تشویق میکرد و شخصا با شلوار در مکان های عمومی حاضر میشد.تا جایی که نام آن کم کم به شلوار بلومر تغییر یافت، و به زنانی که شلوار میپوشیدن بلومرز گفته میشد.
متاسفانه شلوار پوشیدن به سبک بولمر چندان با استقبال روبه رو نشد و مدتی بعد به کل از کمد زنان حذف شد.
اما با آغاز قرن بیستم ،طراحان جسور و خوش فکری همچون پاول پویرت شروع به طراحی شلوار برای زنان کرد.

شلوار پوشیدن زنان

البته در طول جنگ جهانی زنانی که در مشاغل فنی و صنعتی مشغول به کار بودند شلوار میپوشیدن با این وجود همچنان شلوار به عنوان لباس زنانه مرسوم نبود.
از دهه ۱۹۲۰ با شروع شدن موج اول جنبش فمنیسم بسیاری از زنان شروع به شلوار پوشیدن کردند و البته همزمان زنان بسیاری هم شلوار پوشیدن را هنجار شکنی تلقی میکردند. کوکو شنل یکی از افرادی بود که خود را با پوشیدن شلوار و لباس های مردانه به حمایت از حقوق برابری زنان و مردان در پوشش میپرداخت با وجود تلاش های فمنیسم های موج اول در دهه ۱۹۳۰ میلادی همچنان پوشیدن شلوار برای زنان در برخی از مکان و موقعیت های رسمی مثل دادگاه مرسوم و پسندیده نبود و فقط برای فراغت و ورزش از آن استفاده میشد.اواخر دهه ی ۱۹۴۰ و اوایل ۱۹۵۰ با ظهور دیور شلوار پوشیدن زنان دوباره به حاشیه رفت.
در دهه ۱۹۶۰ با موج دوم فمنیسم گروهی از طراحان ، شروع به طراحی شلوار برای زنان کردند و شلوار ترند مد محسوب میش

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا