ریپورتاژ

معرفی لوازم ضروری برای یک عکاسی نرمال

یک عکاسی و فیلم برداری خوب نیازمند تجهیزات همراه دوربین است، البته این تجهیزات را شما نسبت به حوزه کاری تان می بایست انتخاب کنید.

علاوه بر آن شما نمی تواند بگویید فقط یک دوربین عکاسی و لنز برای یک پروژه عکاسی کافی است، بلکه کم ترین و اصلی ترین تجهیزات شما دوربین و لنز همراه آن می باشد!

این بدین معنا می باشد که ابزار مهم و کاربردی دیگری نیز وجود دارد که اگر همراه شما نباشند، شما یا نمی توانید پروژه تان را به اتمام برسانید و یا اصلا نمی توانید کاری انجام دهید.

لوازم جانبی یک عکاس و فیلم بردار مبتدی، نیمه حرفه ای و یا حرفه ای می بایست بدین شکل باشد که کاربر از دوربین عکاسی، یک و یا دو لنز مخصوص، کارت حافظه، رینگ لایت و یا فلش، باتری و شارژ، باتری اضافه در صورت نیاز، نرم افزار مناسب به جهت ادیت و ویرایش پروژه ها، کیف و کوله پشتی، سه پایه و نظایر آنها… استفاده کند و در صورتی که از آنها بهره لازم را نبرد، ممکن است در طی فعالیت با دوربین تصویر برداری و فیلم برداری و لنز، دچار مشکل شود!

 لوازم ضروری عکاسینگاهی مختصر به دوربین عکاسی و لنز همراه آن

شما زمانی می توانید بگویید یک دوربین عکاسی مناسب است که شما را در هنگام فعالیت خسته نکند، در زمان جابجایی اذیت نکند و در هنگام عکاسی و ضبط ویدیو حس خوبی را به شما منتقل کند؛ خب برای خرید یک دوربینی که تمام عوامل نام برده را پوشش دهد، ما نیازمند چه دوربین عکاسی ای هستیم؟

بهترین انتخاب ما می تواند دوربین های سری DSLR باشد زیرا که تمام خواسته متقاضیان را می تواند عملی کند؛ علاوه بر آن امکانات، قابلیت ها و ویژگی های دوربین های عکاسی DSLR شرکت کانن و نیکون منحصر بفرد می باشد و شما را از سطح مبتدی تا فوق حرفه ای می تواند پوشش دهد!

اصلی ترین وسیله ای که در هنگام تصویر برداری و فیلم برداری شما نیاز دارید، لنز است! چرا که اگر لنز نباشد، شما گران ترین و به زبان عامیانه بهترین دوربین عکاسی دنیا را در دست داشته باشید، نمی توانید هیچ گونه فعالیتی در زمینه عکاسی انجام دهید.

در دوربین های عکس برداری و فیلمبرداری پیشرفته، این قابلیت وجود دارد تا کاربر با توجه به نیازی که دارد، لنز های مختلفی را بر روی دوربین عکاسی اش، جای گذاری کند؛ همچنین لنز ها به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از لنز کیت زوم، لنز های اولیه و بدون زوم، لنز های تله زوم.

کیف و کوله پشتی تجهیزات همراه دوربین عکاسی

همانند دوربین عکاسی و لنز های همراه دوربین، کوله پشتی تجهیزات عکاسی جزو اصلی ترین ابزاری است که یک عکاس مبتدی، نیمه حرفه ای، حرفه ای و فوق حرفه ای می بایست از آن استفاده کند؛ زیرا که در سلامت و محافظت از تجهیزات و همچنین جابجایی وسایل با خیال آسوده تاثیر به سزایی دارد!

خرید کیف دوربین عکاسی مربوط به نوع تجهیزات و حوزه کاری شما است؛ این بدین معنا می باشد که شما در هنگام خرید کوله پشتی و یا کیف، لزوم دارد به تعداد تجهیزات، ابعاد و سایز ابزار و… توجه کنید تا بیهوده کیف کوچک و یا بزرگ خریداری نکنید.

 لوازم ضروری عکاسینتیجه گیری

دیگر تجهیزات نیز همانند سه وسیله نام برده در بالا، بسیار حائز اهمیت هستند و شما برای شروع عکاسی و فیلم برداری نیازمند یک دوربین  مبتدی از نیکون، کانن و یا سونی هستید ( انتخاب دوربین از هر سه برند برتر در بازار جهانی دوربین عکاسی به خود کاربر بستگی دارد و اکثرا برای شروع فعالیت از دوربین های چهار رقمی کانن استفاده می کنند )، لنز مربوطه، کارت حافظه، فلاش، باتری و شارژر هستند و در صورتی که شما حوزه کاری تان ارتقاع یابد، می توانید تجهیزات تکمیلی دیگری را خریداری نمایید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا