پزشکی

فواید و نحوه استفاده از اسانس بنفشه

آیا می دانید اسانس بنفشه چیست؟ این روغن فواید و کاربردهای زیادی دارد، به همین دلیل است که محبوبیت روزافزونی پیدا می کند. در این پست در مورد فواید این روغن و نحوه استفاده از آن صحبت خواهد شد. همچنین برخی از تحقیقات علمی که در مورد این روغن وجود دارد را پوشش خواهیم داد.

اسانس بنفشه چیست؟

اسانس بنفشه عصاره ای از گل بنفشه است. رایحه ای شیرین و گلی دارد و به دلیل خواص آرامش بخش در رایحه درمانی مفید است. علاوه بر این، به تسکین اضطراب، افسردگی و استرس نیز کمک می کند که سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده از اسانس بنفشه

برای رایحه درمانی می توانید چند قطره اسانس بنفشه را به دستگاه اضافه کنید.
چند قطره اسانس بنفشه را با روغن حامل مخلوط کرده و به صورت موضعی بمالید.
بعد از یک روز خسته کننده، چند قطره اسانس بنفشه و مقداری نمک اپسوم را در وان حمام مخلوط کنید تا ذهن و بدنتان آرام شود.
حتی می توانید با اسانس بنفشه و چند ماده دیگر یک خوشبو کننده هوا خانگی درست کنید.

فواید اسانس بنفشه

۱٫ اضطراب و استرس را تسکین می دهد

این روغن دارای قدرت قوی برای از بین بردن سطح اضطراب و استرس از زندگی است. می‌توانید از این روغن در پخش‌کننده‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید تا دائماً بوی آن را استشمام کرده و روحیه‌تان را روشن کند. این یک راه محبوب برای لذت بردن از رایحه درمانی بدون هزینه یا بدون هزینه پس از یک روز پر استرس است.

۲٫ افزایش عزت نفس

رایحه شیرین و گلی روغن بنفشه می تواند به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کمک کند. با تسکین سطح استرس و اضطراب، رایحه شیرین انرژی مثبتی به شما می دهد که اعتماد به نفس را برای هر کاری افزایش می دهد.

۳٫ کمک به هضم

روغن بنفشه می تواند به تسکین ناراحتی معده و کمک به هضم غذا کمک کند. با این حال، سعی نکنید اسانس را بخورید زیرا می تواند برای بدن مضر باشد. در عوض، چند قطره در بخارپز بریزید و بخار را استنشاق کنید تا ناراحتی معده برطرف شود.

فواید و نحوه استفاده از اسانس بنفشه

۴٫ به درد و گرفتگی کمک می کند

اگر از سردرد تنشی رنج می برید، روغن بنفشه می تواند به کاهش درد کمک کند. علاوه بر این، می توانید از این روغن برای کاهش دردهای عضلانی و گرفتگی های قاعدگی نیز استفاده کنید. برای کاهش درد، استنشاق بخار یا رایحه درمانی را امتحان کنید.

۵٫ شرایط پوست را تسکین می دهد

این روغن توانایی التیام پوست خشک و ترک خورده را دارد. علاوه بر این، خارش و سوزش را که ممکن است به دلیل اگزما یا پسوریازیس رخ دهد، تسکین دهد. با این حال، ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از امتحان چنین داروهایی برای بیماری های پوستی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

آیا عوارض جانبی دارد؟

به طور کلی، اسانس بنفشه برای استفاده بی خطر است. با این حال، انجام آزمایش پچ قبل از استفاده از آن روی پوست همیشه ایده خوبی است. برای انجام پچ تست، روغن را با روغن حامل رقیق کرده و روی ناحیه کوچکی از پوست بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید. در صورت بروز هرگونه سوزش، قرمزی، تورم به شما پیشنهاد می کنیم فورا مصرف روغن را قطع کنید.

هنگامی که به درستی استفاده شود، می تواند مزایای بسیاری را ارائه دهد. علاوه بر این، اگر به دنبال روغنی هستید که بتواند به تسکین پوست و کاهش تنش کمک کند، حتما آن را امتحان کنید.

شاید شما به خواندن این مطلب هم علاقه مند باشید:ساخت خط چشم خانگی

نکات مهم در استفاده از اسانس و روغن بنفشه

روغن بنفشه در برخی افراد باعث تحریک پوست می شود. علاوه بر این، در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید. زنان باردار و شیرده از مصرف روغن بنفشه خودداری کنند.

مانند سایر روغن‌های ضروری، قبل از استفاده از روغن بنفشه در ناحیه وسیعی از پوست، حتما یک تست چسب پوستی انجام دهید. علاوه بر این، قبل از استفاده باید روغن بنفشه را با روغن حامل رقیق کنید. روغن حامل یک روغن تصفیه نشده است که می تواند به حمل روغن بنفشه روی پوست کمک کند. روغن های حامل رایج عبارتند از: روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن زیتون.

اسانس بنفشه همه کاره و قدرتمند با فواید بسیاری است. از آرامش گرفته تا مراقبت از پوست، این روغن می تواند همه کارها را انجام دهد. اگر به دنبال چیزی برای کمک به آرامش یا بهبود پوست خود هستید، این یک انتخاب عالی است. آن را امتحان کنید و خودتان ببینید!

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا